Saako mistään enää sellaisia ihania 80-luvun jäätelöannoksia?
80-luvulla käytiin Tampereella usein elokuvateatterissa ja sen jälkeen syömässä jotkut ihanat jäätelöannokset. En yhtään muista sijaintia. Luulen, että paikka on purettu tai siinä on ihan jotain muuta. Onko sellaista enää? Valikoimaa oli siis paljon, todella paljon. Ei mitään yksi pallo kaksi palloa valitse kastike, vaan ihan valmiiksi suunniteltuja kauniita annoksia jäätelömaljoissa. Tuntuu, ettei niitä oikein monessa paikkaa enää ole, jossain saattaa joku yksittäinen jälkiruoka olla, mutta valinnanvaraa vähän.
Kommentit (37)
Ah, Fazzeria-nimisissä kahviloissa oli kymmeniä Fazerin jäätelölajeja ja valmiita annoksia: Banana Split, Waikiki ja mitä niitä olikaan muita! Kultainen 80-luku!
Fazerin kahviloissa on edelleen. Tampereesta en valitettavasti tiedä, mutta Helsingissä ainakin Kluuvissa, Forumissa ja Makkaratalossa.
Noita minäkin olen kaivannut. Ei niitä tunnu enää olevan missään, joskus yrittänyt jonkun jätskiketjun paikassa kuvailla millaisen haluaisin, mutta ei niillä ollut aikaa ja kiinnostusta kuunnella. Sitten sain just kaks palloa jossain pahvipurkissa ja viittä sorttia karkkirakeita päällä.
Helsingin Kluuvikadun Fazerilta saa parhaat jäätelöannnokset.
Suosittelen Fasun tryffelijäätelöä.
Samaan hintaan saat 4-5 litraa Valion/pingviinin samoja jäätelöitä kaupasta. Niitä ei ole koska kukaan ei osta.
Vierailija kirjoitti:
Samaan hintaan saat 4-5 litraa Valion/pingviinin samoja jäätelöitä kaupasta. Niitä ei ole koska kukaan ei osta.
Siis mihin viittaat? Ei Valion jäde ole sitä mihin luultavasti ap viittaa, eli Fazerin jädeä.
Kyllähän ihan Spice icessa on myös valmiita annoksia. Ulkomailla noita saa joka kahvilasta.
Vierailija kirjoitti:
Oi, nämä näyttävät harvinaisen hyviltä verrattuna nykytarjontaan yleensä. Vielä, kun olisi semmoisessa isossa maljamaisessa jäätelökulhossa
Vierailija kirjoitti:
Ja kahvia saa parin kupillisen hinnalla laadukkaan paketin kaupasta ja kaakaopaketin saa halvemmalla ku kupillisen kaakaota kahvilassa. Pulliakin leipoo halvemmalla itse.... Jostain syystä ihmiset käyvät kahviloissa nautiskelemassa kuitenkin
Fonda del sol -ravintolassa on ainakin ton tapasia jälkiruokina. Näät niiden nettisivuilta menusta millasia, kuvatkin on.
Ihan totta, tuollaisia ei enää oikein saa mistään. Kalajoella oli yksi lemppari jäätelökioskini, josta sai todella huikeita erilaisia ihania annoksia kohtuu hintaan. On valittu Suomen parhaaksi jäätelökioskiksi joskus. Se taitaa olla kesäisin kyllä hengissä vieläkin, mutta hinnat on tietysti karanneet käsistä, eikä se enää ole yhtä hyvä mitä se vielä viime vuosikymmenen puolella oli.
fenocchioassa on ihan kiva valikoima. Mutta pitää valita itse.
aina parin kuukauden välein pitää päästä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän tyyppisiä, olivat vielä sellaisessa maljassa ja valikoimaa oli paljon. Idea on juuri siinä, että joku on tehnyt valmiiksi annoksen.
Sinä joka sanoit, että kaupasta saa jäätelöä halvemmalla, no se on sama asia kuin että ravintolaruuan saa halvemmalla jos ostaa kaupasta ja tekee itse. Juttu on juuri se, että joku on valinnut yhteensopivat ainekset valmiiksi. Jos vielä makeaa ei joka päivä syö, niin ei tule paljon halvemmaksi ostaa vohvelipakettia, kinuskikastikepurkkia, kermapurkkia jne..jos ne jäävät kuitenkin sitten vanhenemaan. Ehkä noiden uudelle tulemiselle olisi aika. Ap.
Tarkoitat varmaan Cine Atlasta Tampereen Koskikeskuksessa, jossa mielestäni edelleen on toiminnassa kyseinen jäätelöbaari.
Koskikeskuksessa taisi ainakin olla tällainen jäätelöbaari siinä elokuvateatterin yhteydessä. Olisiko ollut Picnic nimeltään? Mutta joo, ei tuollaisia annoksia kyllä mistään tunnu löytyvän. Jos löytyisi, hintaa olisi varmasti ainakin 10 euroa/annos.