Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 viikon ikäinen vauva ja syöminen

20.05.2006 |

Huomenta.

Kuinka usein 2 viikkoiset vauvanne syövät ja annatteko jo lisäksi äidinmaitokorviketta? Meillä kun poika on tosi usein nälkäinen....Kokemuksistanne kiitollinen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syö, kun on nälkä. Ennen vanhaan oli ohjeena, että lasta piti syöttää 2-3 tunnin välein, mutta sekään ohje ei ole enää pätevä. Syötät, kun lapsi tuntuu nälkäiseltä ja ruoka maistuu:)

Uuden äidin kompastuskivet:

-" Eihän sillä voi olla nälkä, justhan mä syötin"

- " Ei sitä voi nukuttaa, justhan se heräs"

- " Ei sillä voi olla märät vaipat, justhan mä vaihdoin"

Miksi pitäisi antaa korviketta? Korvikkeesta tulee helposti kierre: oma maidontuotanto vähenee, kun tilausta ei ole. Tsemppiä teille :)

Vierailija
2/3 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö söi 2-4 tunnin välein,joskus väli oli vain tunnin pituinen. Pienillä vauvoilla on välillä niitä tankkausvaiheta,eli syövät useammin koska kerryttävät ns. maitovarastoa rintoihin. Jos imetys sujuu ja maitoa tuntuu riittävän niin korviketta ei tarvitse antaa. Ei siis kannata heti ajatella että oma maito ei riitä jos on päiviä että syö usein,syynä tod.näk tuo luonnollinen tankkaus.

Itsellä vähän vajaa kolmen kuukauden ikäinen tyttö ja niitä tankkauspäiviä oli alussa noin joka kolmas-kuudes päivä.

Tsemppiä teille ja onneksi olkoon uudesta ihanasta perheenjäsenestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meillä poika söi alussa ihan valehtelematta koko ajan, varmaan sellaisen 22h/vrk, oli kiinni tississä välillä jopa 1.5-4h kerrallaan ja olin aivan läkähtynyt itse ja mietin tuleeko maitoa riittävästi. Neuvolassa nähtiin, että vauva kasvoi oikein hienosti ja kavereiden tsempatessa jatkoin pelkkää imetystä; kaverit sanoivat, että s" ulla on vielä niin pieni vauva, että ihan kohta helpottaa." Ja niin on helpottanutkin ja kovasti. Vauva vaan nostatti maitoa tarvettaan vastaavaksi. Kannattaa käydä lukemassa imetystuki -sivuja netistä, sieltä itse olen saanut tukea siihen, että maito riittää. Ja tosi upeasti alun hankaluuksien jälkeen on riittänytkin, nyt suunnittelen jo äidinmaidonluovutusta, kun maitoa tulee aivan älyttömät määrät. Halusin kertoa oman tarinani, että jaksaisit tsempata. Monelle äidille nämä imetysasiat ovat niin uusia ja neuvoja saa jos jonkinlaisia, että helposti tulee luovutettua ja annettua korviketta, kun haluaa parasta lapselleen (=varmistaa että maito riittää). Meillä annoin korviketta lisäksi alussa parin päivän ajan 20ml iltaisin, kun olin yksinkertaisesti niin poikki. Sen jälkeen päätin, ettei se paristakymmenestä millistä voi olla kiinni ja jatkoin sinnikkäästi. Luota itseesi!

-Terppari ja poika 2kk+