Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun töissä ei ole mitään tekemistä

Vierailija
29.03.2019 |

Ajan hengen mukaista on valittaa sitä miten töissä on kauhea kiire. Miten palaveria pukkaa palaverin jälkeen ja tekemättömät työt vaan kasaantuu.

Mutta mitäs sitten, kun töissä ei ole mitään järkevää tekemistä? Kun luet Aihe Vapaata kaiket päivät ja toivot, että siellä olisi mielenkiintoisia keskusteluja, jotta päivä menisi edes vähän nopeammin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihetaan duuneja

Vierailija
2/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällaista, kun olin jäämässä äippälomalle. Yhtään projektia en aloittanut ja loppuhommatkin delegoin eteenpäin hyvissä ajoin. Sitten olikin monta viikkoa aika tylsää. Toisaalta jotkut on jääneet pois ihan yht'äkkiä raskauden loppuvaiheessa, joten se oli sellaista riskien hallintaa. Tein kyllä selväksi pomolle, että hommia ei ole. Ei tarvinnut sitten teeskennellä kiireistä. Kannattaa kertoa, että sulla olisi nyt hyvä sauma nyt aloittaa joku suurempi ja vastuullisempi ja kehittävä homma! Saat samalla lisämotivaatiota vähän toisenlaisiin hommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi äkkisältään kuvitella, että tää on kivaa: ei tartte tehdä mitään ja palkka juoksee. Mutta tää on ihan h***tin tylsää!! Nytkin vaan odotan, että kello tulis 16.15 ja pääsis kotiin

Vierailija
4/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten kun töissä on vaikka mitä tekemistä, mutta luet silti av:ta mielenkiintoisia aloituksia etsien, etkä kykene aloittamaan kasaantuvien töiden tekoa.

Vierailija
5/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä niin paljon kuin mahdollista ja hoidan kotihommat työajalla. Tunnen tekeväni osa-aikatyötä tämän takia ja nautin ihan täysillä.

Vierailija
6/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valkoinen kyr..kypärä päässä sellaisissa duuneissa, missä joudutaan toisinaan odottelemaan rakoa tehdä työtä. Aamulla odoteltiin 3h rakosta. Yhteensä tehokasta työaikaa oli ehkä tunti. Iltapäivällä kokeiltiin uudemman kerran onneamme, sanottiin et puol kolmen mais pääsis. Toivoteltiin hyvää viikonloppua ja lähdettiin kotia. Rautateillä siis kunnossapitoa. 

Vierailija
7/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen etätöitä niin paljon kuin mahdollista ja hoidan kotihommat työajalla. Tunnen tekeväni osa-aikatyötä tämän takia ja nautin ihan täysillä.

Joo kin teen pari päivää viikossa etänä: silloin katselen netflixistä elokuvia 😂

Ap

Vierailija
8/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit oll varma ,ettei sinulla kauan ole tuota työpaikkaa.

Vierailija
9/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit oll varma ,ettei sinulla kauan ole tuota työpaikkaa.

Se varmaan riippuu missä hän on töissä. Jos ei ole yksityisellä, hommat kyllä jatkuu eikä huolta huomisesta. Olen itse ihan samassa tilanteessa. 

Vierailija
10/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooks hoitajana hoivakodissa?

Vierailija
11/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vaan olis töissä ABB:llä? Mut älä turhia huoli, kohta taas YT:t ja väkeä potkitaan pihalle. Hyvällä tuurilla olet heidän joukossaan, huonolla jäät töihin ja sit kyllä hommia piisaa. Ei kuitenkaan oikeita töitä, vaan kaikenlaista raportointiähkyä yli kaiken järjellisen tarpeen. 

Vierailija
12/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kysymään esimieheltä tekemistä. Mietipä että jos kaikki ovat tekemättä mitään niin pulju on hetkessä nurin.

Vierailija
13/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma,mä sheivaan mun karvat vessassa ja tietysti leikkaan varpaankynnet ja kynnet sitten mä maalaan ne sellaisiksi mistä mun mies ja rakastaja tykkää ja muista ei kaikkia saman päivän aikana. ;)

Vierailija
14/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ on sitä odottelua myös. Onneksi on netflix ja av-palsta.

Vierailija
15/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan suurin osa työpaikoista, joissa olen ollut julkisella ja yksityisellä sektorilla on sisältänyt todella paljon työaikaa, jonka aikana ei tehdä mitään hyödyllistä.

Siivoushommissa siivottiin määrätyt alueet ja mentiin kahvittelemaan ja syömään pariksi tunniksi. Työpaikalla oltiin, koska piti leimata itsensä ulos kellokorttilätkällä.

Yksityisessä pienyrityksessä tehtiin hommia noin puolella teholla. Muutama työtehtävä per työpäivä. Näiden hommien hoitaminen vei yleensä noin 4h tehokasta työaikaa per päivä. Loppuaika lounastettiin, kahviteltiin, selattiin nettiä ja puhuttiin paskaa työkavereiden kanssa.

Nykyisessä työssä tehdään paljon hommia kotitoimistolta käsin. Jotta saan päivän pakolliset työt tehtyä, se vaatii noin 4h tehokasta työaikaa. Lopun ajan käytän omiin hommiin ja päivystän spostia ja puheluita kännykällä. Toki välillä joudutaan lähtemään asiakkaisiin ja reissut voi kestää muutamia päiviä, mutta ei sielläkään ihan oikeata työntekoa kerry kuin muutama tunti päivässä.

Palkka 4k€\kk. Firman tulos on ollut viimeiset 2 vuotta positiivinen ja nousu tasaista. Kyllä suomalaisilla firmoilla rahaa riittää ainakin silloin kun tarvitaan asiantuntijoita.

Vierailija
16/16 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisella töissä ja teen kaikki työt aamupäivän aikana ja iltapäivät löhöilen kotona kotitöitä tehden tai telkkaria katsellen tai kirjaa lukien.