mistä aloitatte aina siivouksen ensin?
Kommentit (24)
Keräämällä lojuvat tavarat paikalleen ja laittamalla tiskit koneeseen.
Pöytätasot puhtaaksi. Sen jälkeen lattialta tavarat paikoilleen.
Wc:n siivous.
Imurointi ja lattian pesu.
Vierailija kirjoitti:
Keittiöstä.
Seuraavaksi vessa.
Minulla on noi aina viimeisenä. Ramppaan vähän väliä huuhtelemassa rättejä ja hakemassa pesuaineita, vaihdan pesuvettä yms. Minun mielestä ne kuuluu siivota aivan viimeiseksi, kun kaikki muu on tehty.
Mulla tämä järjestys:
Matot ulos (mies vie). Petivaatteet koneeseen ja peitot ja tyynyt ulos (minä vien).
Tavarat paikalleen (molemmat aloittavat eri puolilta taloa).
Pölyjen pyyhintä (minä; mies hakkaa matot ulkona sillä aikaa).
Imurointi (mies imuroi, minä pesen sillä aikaa vessat).
Lattioiden luuttuaminen (molemmat aloittavat eri puolilta taloa).
Mies kantaa matot ja peitot sisälle - sänkyjen petaaminen.
Rokkia soimaan ja jääkaappiin siivouskaljat palkinnoksi.
Ensin tavarat paikoilleen, tasojen pyyhkiminen, tyynyt ja torkkupeitot ojennukseen, keittiön siivous, imurointi ja lattioiden pesu (ei joka kerta) ja viimeisenä wc. Näillä mennään joka perjantai/lauantai.
Istahdan sohvalle, korkkaan oluen ja laitan tv:n auki.
Tee lista:
1.Kaikki roskat
2.Astiat
3. Pyykit
4. Koko keittiö
5. Eteinen, kengät
6. Makkari
7.Olohuone.
8. Vaatteet
Aina kun teet jonkin vedä viiva yli. Näin tulee hoidettua. Samana pnä ei tarvi kaikkia.
Kerään mahdolliset roskat ja laitan ne pusseihin. Tavarat oikeille paikoilleen. Sitten vessan siivous tyylillä puhtaimmasta likaisimpaan eli pönttö viimeiseksi. Ja pönttöön pesuaine vaikuttamaan. Sitten pesen kädet ja siirryn imurointiin. Sen jälkeen luuttuaminen ja kaikkien tasojen pyyhkiminen (vaikka nämä tasot ja lattia kannattaisi toki tehdä toisinpäin, mutta tämä järjestys on minulle mielekkäämpi). Viimeisenä sitten tiskaus.
Tärkeintä on joka aamu tuulettaa jo ennen petaamista
Tarkista bioastia ettei haise
Tarkista WC-pytyn ja Lavuaarin puhtaus
Tarkista eteismaton hiekat pois
Tarkista kahvat ja kännyt ja tietsikat
Ota näkyvä lika pois.
Laita Tolua saippuapumppupulloon ja pidä siitä ruiskauttaminen aina jonkin pienen pesuastian lähellä ( jos lapsia pullo tietty ulottumattomiin!) Pidä pientä luuttua siinä toluvedessä ja sillä sitten sudit irtolikaa pois.
Alkuu totean että "voi vtttu että on pskanen latttia". Perkele ku siiivouskomerollle on matkaaa se parikymmmentä metriä.
Tekemällä kotiapulaiselle työjärjestyslistan.
Miksi oletat että aloittaisin joskus siivoamisen
Mä oon tullut arkkitehtiukkiiin ja isääääni. Ei sekään koskaaan sivonnut.
Vierailija kirjoitti:
Eikä hee ole eläesssäään laittaneeet ruokaaa.
Aloitan suunnittelemalla,hyvin suunniteltu siivous on puoliksi tehty.Aloitin suunnittelun 2017 Vappuna.H-hetki alkaa lähestyä suunnittelu on loppusuoralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä hee ole eläesssäään laittaneeet ruokaaa.
Tai ukki laittaaa nyt kun asuuu yksin. Isään en ole eläesssäni nähnyt kokkaaavan tai siiivoavan.
Keittiöstä.
Seuraavaksi vessa.