Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa uusavutonta: helppoja reseptejä yhdelle

Vierailija
27.03.2019 |

Alkaa näin puolen vuoden yksinasumisen jälkeen olla aika tiedostaa fakta, että pelkällä jugurtilla eläminen on huono juttu terveydelle. Kaipaisin siis neuvoja siihen mitä kannattaisi kokata siten että siitä riittäisi yhdelle eikä ruokaa jäisi hukkaan. (Tämä ongelma on aina ollut jos olen yrittänyt tehdä ruokaa. Talous ja ympäristö kärsivät.)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunifetapasta! On tosi helppo ja simppeli, ja jopa kaltaiseni melko kädetön kodinhengetär loihtii siitä hyvää.

Vierailija
2/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä reseptejä. Esim K-marketilla, Yhteishyvällä, Lidlissä on aloittelijallw hyviä. Samoin Martoilla on simppeleitä. Sit vaan kokkaamaan. Tehdessä oppii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kahdelle ja syö kahtena päivänä. Mitä tahansa ruokaa voi tehdä yhdellekin.

Vierailija
4/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pakastin, tee sapuskaa isompi määrä kerrallaan ja muutamassa viikossa pakastimessasi on sellainen määrä erilaisia ruokia, ettet joudu syömään samaa sapuskaa kahta päivää peräkkäin.

4 hengen annoksesta voit laittaa 3 pakastusrasioihin.

Vierailija
5/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pakastin, tee sapuskaa isompi määrä kerrallaan ja muutamassa viikossa pakastimessasi on sellainen määrä erilaisia ruokia, ettet joudu syömään samaa sapuskaa kahta päivää peräkkäin.

4 hengen annoksesta voit laittaa 3 pakastusrasioihin.

Ps. Tein tänään hernekeittoa suuren kattilallisen. Yhden annoksen söin samantien ja laitoin pakastimeen 8 annosta samaa sapuskaa :-)

Vierailija
6/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin sun pitää ostaa sopivan kokoisia kattiloita pari ja pari pienempää uunivuokaa. Ei mitään annosuunivuokia mutta selkeästi normaalia pienempiä.

Osta 400g jauhelihaa, muutama peruna ja keittovihannespussi.

Paista jauheliha, mutta käytä siitä puolet jauhelihakeittoon. Toisen puolen laitat joko jääkaappiin odottamaan tai pakastimeen. Käytä se liha-makaronilaatikkoon.

Sun pitää vaan oppia valmistamaan pieniä annoksia. Omaan liha-makaronilaatikkoon tulee 2,5 dl keittämätöntä makaronia (keitä), 200g jauhelihaa, 1 muna ja pitkä loraus maitoa.

Jos ostat kanan koipi-reisiä, paista ne uunissa ja syö riisin kanssa. Voi siitä tehdä risottoakin. Ylimääräisen voi nyhtää riekaleiksi (nyhtökana) ja laittaa pakastimeen odottamaan kinkku-kana-fetapitsaperjantaita.

Kasviksia voi hyvin ostaa pakasteina.

Vierailija
7/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin sun pitää ostaa sopivan kokoisia kattiloita pari ja pari pienempää uunivuokaa. Ei mitään annosuunivuokia mutta selkeästi normaalia pienempiä.

Osta 400g jauhelihaa, muutama peruna ja keittovihannespussi.

Paista jauheliha, mutta käytä siitä puolet jauhelihakeittoon. Toisen puolen laitat joko jääkaappiin odottamaan tai pakastimeen. Käytä se liha-makaronilaatikkoon.

Sun pitää vaan oppia valmistamaan pieniä annoksia. Omaan liha-makaronilaatikkoon tulee 2,5 dl keittämätöntä makaronia (keitä), 200g jauhelihaa, 1 muna ja pitkä loraus maitoa.

Jos ostat kanan koipi-reisiä, paista ne uunissa ja syö riisin kanssa. Voi siitä tehdä risottoakin. Ylimääräisen voi nyhtää riekaleiksi (nyhtökana) ja laittaa pakastimeen odottamaan kinkku-kana-fetapitsaperjantaita.

Kasviksia voi hyvin ostaa pakasteina.

Miksi näitä pitäisi valmistaa pieninä annoksina? Mä olen yksineläjä, ja valmistan isoja annoksia. Teen osasta pakasteannoksia ja vien lounaaksi töihin. En tykkää enkä ehdi häärätä jatkuvasti keittiössä :)

Vierailija
8/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta onki ja katsele metsään.

Sinccis

Vierailija
9/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi useinhan kaikki reseptit on neljälle, teet siis niistä vaan puolet niin saat kahden päivän ruuan. Vai oletko sellainen ihminen joka ei pysty syömään kahta päivää putkeen samaa? Itse tein yksinasuessa aina 2-4 päivän ruuan kerralla, eikä ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
10/10 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä pakasteessa olleesta ruuasta, mieluummin teen pieniä annoksia.

Miten olisi munakas ja salaatti, uuniperuna esim. jollain hyvällä täytteellä (itse tykkään esim. Lohi -tai tonnikala tättteestä. Kermaviili tai luonnonjogurtti pohjana). Kasviskeitto tms.