Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tullaan vähemmän pinnalliseksi?

Vierailija
26.03.2019 |

Olen vähävarainen ja huolissani siitä mitä minusta ajatellaan, näytänkö epäsiistiltä jne. Pyrin pitämään huolta hygieniasta, vaatteita en omista kauhean paljon eikä kampaajalle ole nyt varaa mennä esim. värjäämään hiuksia. Käytettävissä olevat rahat laitan mieluummin peusterveelliseen ruokaan, ostan hedelmiä jne. Yritän alkaa liikkumaan enemmän, vaikkei olisikaan parhaimpia treenivaatteita. Sekin tietenkin vaikuttaa ulkoiseen olemukseen. Mutta kauheasti tällaisten ajatteluun menee energiaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan myötä helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se just on se ongelma. Ikuisessa rahapulassa kärvistely syö henkiset voimavarat. Koko ajan hirveä stressi ja selviytymismoodi päällä.

Vierailija
4/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei näytä epäsiistiltä jos hän on puhdas, kammannut hiuksensa ja hänellä on puhtaat, ehjät vaatteet ja kengät. Tyylikäskin voi olla vaikka vaatteet olisivat halpoja eikä niitä olisi paljon, edullisten ja tyylikkäiden sekä toisiinsa sopivien vaatteiden etsimiseen tietysti joutuu käyttämään enemmän aikaa. Työskentelen itse matalapalkka-alalla, eikä kalliisiin vaatteisiin ole varaa. Ostan aika paljon vaatteita Fidalta ja Uffilta, niistä voi löytää jopa kalliimpien merkkien vähän käytettyjä vaatteita muutamalla eurolla jos jaksaa etsiä. Hyödynnän myös isot alennusmyynnit. Kenkien siisteys on iso tekijä kokonaiskuvassa, jos kenkiään ei koskaan puhdista ja hoida vaan ne ovat aivan pinttyneessä kurassa ja ravassa koko ajan, niin se näyttää rähjäiseltä.

Siisti ja asiallinen ulkonäkö ei tarkoita sitä, että pitäisi näyttää varakkaalta. Mietit todennäköisesti asiaa kohtuuttoman paljon.

Vierailija
5/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se olee mahdollista. Mun naaaapurikin kyttää kiikakareilla kun mä nautin fazeriin siniiiistä.

Vierailija
6/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Hesaria, vaikka sen ilmaisartikkeleita. Opiskele, katso vähemmän tv:tä, ulkolenkkeile, pysyttele pois kanamaisesta seurasta. 

Vierailija
7/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei näytä epäsiistiltä jos hän on puhdas, kammannut hiuksensa ja hänellä on puhtaat, ehjät vaatteet ja kengät. Tyylikäskin voi olla vaikka vaatteet olisivat halpoja eikä niitä olisi paljon, edullisten ja tyylikkäiden sekä toisiinsa sopivien vaatteiden etsimiseen tietysti joutuu käyttämään enemmän aikaa. Työskentelen itse matalapalkka-alalla, eikä kalliisiin vaatteisiin ole varaa. Ostan aika paljon vaatteita Fidalta ja Uffilta, niistä voi löytää jopa kalliimpien merkkien vähän käytettyjä vaatteita muutamalla eurolla jos jaksaa etsiä. Hyödynnän myös isot alennusmyynnit. Kenkien siisteys on iso tekijä kokonaiskuvassa, jos kenkiään ei koskaan puhdista ja hoida vaan ne ovat aivan pinttyneessä kurassa ja ravassa koko ajan, niin se näyttää rähjäiseltä.

Siisti ja asiallinen ulkonäkö ei tarkoita sitä, että pitäisi näyttää varakkaalta. Mietit todennäköisesti asiaa kohtuuttoman paljon.

Kiitos mukavasta kommentista. Kirpparit toimivat minusta, jos onnistuu löytämään ei-nuhjuisen näköisiä vaatteita, varsinkin jos koko asu on sieltä.

Ap

Vierailija
8/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue Hesaria, vaikka sen ilmaisartikkeleita. Opiskele, katso vähemmän tv:tä, ulkolenkkeile, pysyttele pois kanamaisesta seurasta. 

On minulla paljon tuontyyppistä tekemistä, enemmän kyse on siitä miten näyttäytyy siellä ihmisten ilmoilla ja muiden silmissä.

Ap

Vierailija
9/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen melkein toivonut, että sairastuisin vakavasti tai minulle tapahtuisi jotakin, joka laittaisi asiat oikeaan perspektiiviin ja pakottaisi luopumaan pinnallisuudesta. Parikymppisenä näin kävikin, mutta kun sairaus sitten lopulta parani, niin äkkiäpäs se perspektiivi "korjaantui" entiselleen ja muka väärän sävyinen tukka tai finni leukaperässä alkoi taas tuntua kuolemanvakavalta asialta....

Tässä asiassa on myös totta, että seura tekee kaltaisekseen. Jos viettää aikaa ulkonäöstään runsaanlaisesti kiinnostuneiden ja sen suhteen suorastaan harrastuneiden ihmisten kanssa, niin ajattelutapa tarttuu ja alkaa itsekin huomioida sekä omaa että myös muiden ihmisten ulkonäköä erilailla, jopa pakkomielteisesti. Jonkin harrastuksen kautta saattaisi oppia hahmottamaan omaa kehoaan ja olemustaan erilailla.

Yksi pieni jippo muuten helpotti omaa stressiäni hurjasti: lopetin käymästä iltapäivälehtien nettisivuilla ja vaikkapa täällä keskustelupalstoilla kieltäydyn klikkailemasta otsikoita, joissa puidaan jonkun ulkonäköä. Itse en ainakaan osaa suhtautua ...pinnallisesti sellaisiin ketjuihin ja kuviin, vaan aivot alkavat surrata murehtien, että "tuoltako minun pitäisi näyttää" tai "juuri tuoltahan minunkin takapuoleni näyttää, voi ei".

Vierailija
10/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni fiksu pointti on tullutkin jo esille, tärkeätä on varmasti juuri se minkä seikan varaan itsetunto rakentuu, jos se on olla hyvä jossain harrastuksessa tai mukava muille ihmisille ja eläimille niin voit saavuttaa tyytyväisyyden joka ei perustu liikaa pinnallisuuteen. Jos syövytät mieltäsi paljon ulkonäkökeskeisillä asioilla ja metsästät vaan sitä parhaiten muokattua selfietä niin kyllä se mieli niihinkin arvoihin takertuu.

Vierailija
11/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue romaaneja. Monenlaisia.

Vierailija
12/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mukavasta kommentista. Kirpparit toimivat minusta, jos onnistuu löytämään ei-nuhjuisen näköisiä vaatteita, varsinkin jos koko asu on sieltä.

Ap

Fida ja Uff ovat parempia kuin ne kirppikset joissa ihmiset käyvät itse myymässä vaatteitaan. Niitä hyvin nuhjuisia lahjoitettuja vaatteita ei noilla hyväntekeväisyyskirppiksillä laiteta myyntiin kun eihän niitä kukaan ostaisi. Ihmiset lahjoittavat ihan uudenveroisiakin vaatteita paljon kun nykyään vaatteita ostellaan koko ajan uusia. Ne, jotka haluavat saada rahaa vaatteistaan taas usein pistävät myyntiin sitä huonokuntoisempaa.

Lisäksi Fidan ja Uffin liikkeissä on eroa sijainnin mukaan. Esimerkiksi keskustan ja Espoon Fidan ja Uffin liikkeistä olen löytänyt paljon tyylikkäämpää vaatetta kuin vaikka Itiksen Uffilta josta en yleensä löydä mitään. Ne siellä ilmeisesti jaottelevat vaatteita vähän kaupunginosan mukaan.

Vierailija
13/13 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja haluaisin vielä lisätä, että ymmärrän aloittajaa. Vaikka ulkonäköseikkojen ei pitäisi antaa hallita elämää ja sisältöä elämälleen kannattaisi hakea enemmän henkisistä asioista, on ulkoisella olemuksella kuitenkin joku merkitys siinä, millaisen vaikutelman itsestään muille antaa. Se ei ole pinnallisuutta jos pelkää olevansa epäsiisti. Useimmat meistä haluavat näyttää asiallisilta ja tilanteen mukaan pukeutuneilta. Tämä voi tuntua vaikealta toteuttaa jos rahaa on hyvin vähän. Olen tosiaan itse matalapalkkatyössä, joten pystyn samaistumaan aloittajan tilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän