Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ajokykyyn -tai taitoon vaikuttaa se ajaako lääkärin määräämien vai kadulta ostetujen bentsojen vaikutuksen alaisena

Vierailija
26.03.2019 |

Tänään uutisoitu laajalti siitä miten huumeiden tai muiden aineiden vaikutuksen alaisena ajaminen on lisääntynyt. Aloin miettiä sitä, mikä on se ero ajokykyyn sillä mistä esim bentsot on hankittu.
Tuleeko jollain joku vastaus mieleen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, ja kummankaan  vaikutuksen alaisena ei saa ajaa.

Vierailija
2/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No bentsot ei minun mielestäni ole varsinaisia huumeita. Toki voi heikentää ajokykyä mutta ajaminen ei ole täysin kielletty bentsojen vaikutuksen alaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No bentsot ei minun mielestäni ole varsinaisia huumeita. Toki voi heikentää ajokykyä mutta ajaminen ei ole täysin kielletty bentsojen vaikutuksen alaisena.

"Heikentää ajokykyä" tarkoittaa sitä, että muut tiellä kulkijat ovat vaarassa. Kolmiolääkkeitä käytettäessä ei saa ajaa saati sitten laittomien valmisteiden.

Vierailija
4/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi aihepiiri ei ole tuttu täällä. Bentsojen vaikutuksen alaisena saa ajaa, kunhan ne ovat lääkärin määräämiä. Bentsot näkyvät poliisin pikahuumetestissä, mutta en ymmärrä syytä.

Itsekin olen niiden vaikutuksen alaisena ajellut useita vuosia ja annostus on varmasti paljon kovempi, kuin jollain satunnaiskäyttäjällä ja itse käytän päivittäin.

Kysyin vain, koska logiikka ei aukea minulle.

Vierailija
5/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ajaa kun itselle määrätty laillisesti. Myös kolmio lääke saa ajaa.

Vierailija
6/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heikentää ajokykyä" tarkoittaa sitä, että muut tiellä kulkijat ovat vaarassa. Kolmiolääkkeitä käytettäessä ei saa ajaa saati sitten laittomien valmisteiden.

Niin minäkin luulin, mutta yllättävää kyllä: https://yle.fi/uutiset/3-9438414

Silti pitäydyn aiemmassa vastauksessani - ei se vaikutus ole mitenkään erilainen, paitsi sen verran täsmennän, että viihdekäytössä annos voinee olla tuhdimpi (?) Ja viihdekäyttö on lainvastaista. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
7/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi aihepiiri ei ole tuttu täällä. Bentsojen vaikutuksen alaisena saa ajaa, kunhan ne ovat lääkärin määräämiä. Bentsot näkyvät poliisin pikahuumetestissä, mutta en ymmärrä syytä.

Itsekin olen niiden vaikutuksen alaisena ajellut useita vuosia ja annostus on varmasti paljon kovempi, kuin jollain satunnaiskäyttäjällä ja itse käytän päivittäin.

Kysyin vain, koska logiikka ei aukea minulle.

No ei kyllä minullekaan. Lisäksi minä luulin ihan oikeasti, että kolmiolääkkeiden vaikutuksen alaisena ei saa ajaa, vaikka olisivat kuinka lääkärin määräämiä. Minä kyllä olen sen verran pihalla tuommoisista, ettei tulisi mieleenkään lähteä ajelemaan, kun olen ottanut yhden kolmiolääkkeen.

Vierailija
8/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat katukaupasta lääkkeitä, et koskaan voi olla varma, mitä saat. Voit jopa saada ihan oikeita lääkkeitä, mutta ihan yhtä mahdollista on, että pillerit on tilattu netistä ja ne sisältävät esim. pesupulveria tai koiranpaskaa. Päättele siitä, kummat pillerit varmemmin vaikuttavat siten, kuin niiden pitäisi vaikuttaa, lääkärin määräämät apteekista ostetut vai kadulta narkilta ostetut.

Vierailija
9/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saa tosiaan ajaa kolmiolääkkeen vaikutuksen alaisena. Se kolmio tarkoittaa, että arvioit itse kykysi ajaa lääkettä otettuasi. Eli sellainen varoitus, hei, huomaatko että tämä lääke saattaa vaikuttaa ajokykyyn.

Vierailija
10/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat katukaupasta lääkkeitä, et koskaan voi olla varma, mitä saat. Voit jopa saada ihan oikeita lääkkeitä, mutta ihan yhtä mahdollista on, että pillerit on tilattu netistä ja ne sisältävät esim. pesupulveria tai koiranpaskaa. Päättele siitä, kummat pillerit varmemmin vaikuttavat siten, kuin niiden pitäisi vaikuttaa, lääkärin määräämät apteekista ostetut vai kadulta narkilta ostetut.

Et sisäistänyt kysymystä. Siinä pikatestissä siis näkyy bentsot, ei "koiranpaska". Eli koiranpaskan vaikutuksen alaisena saa ajaa ihan rauhassa, eikä näy missään. Toisin sanoen poliisi ei tule tietoiseksi siitä, jos joku on 'vetänyt' koiranpaskaa.

Vierailija
11/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän bentsoja ja ajan bussia. Ei ole ongelmia. Jos en käyttäisn niitä olisin vaaraksi muulle liikenteelle, koska olen silloin niin ahdistunut ja hermostunut, että asiakasplavelustakaan ei tulisi mitään.