Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö normaalina, että somessa kerrotaan omasta elämästä yksityiskohtia? Entä lapsista?

Vierailija
26.03.2019 |

Jotkut kertovat somessa kaiken, myös omien lasten elämästä. Onko normaalia käytäntöä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan järkevää, sivistynyttä eikä kaukonäköistä.

Vierailija
2/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista asioistaan jokainen aikuinen toki saa kertoa ihan niin paljon kuin haluaa, tosin eri asia kuinka järkevää se on yksityisasioita levitellä pitkin nettiä. Mutta tuota lasten esittelyä sosiaalisessa mediassa mun on todella vaikea ymmärtää. Musta olisi jotenkin tosi ikävää ajatella, että omassa lapsuudessani vanhemmat olisi tuutanneet netin täyteen mun kuvia ja vaikka jossain facebookissa kirjoitelleet musta kaikkea, ihan vaikka vaan jotain periaatteessa harmittomiakin juttuja. Mutta olenkin toisaalta todella yksityinen ihminen. Ja onneksi mitään somea ei silloin vielä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se joillekki normaalia jakaa asioita.

Vierailija
4/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin normaalia, itse en kerro kasvotustenkaan kauheasti omista asioistani ihmisille. Aikoinaan töissä ainoastaan esimies ja hr tiesi minun tulevan isäksi. Muille työkavereille asia selvisi, kun pistin selityksen miksi olen neljä viikkoa poissa töistä.

Vierailija
5/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin se on aika tavallista - ei ehkä enää nykyään ihan niin tavallista kuin silloin, kun FB sun muut olivat uudempia. Kai se joillekin on normaaliakin. Itse en kyllä kerro varsinkaan lapsistani juuri mitään, varsinkaan kysymättä ensin heiltä.

Vierailija
6/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali käsitteenä minusta suhteellinen. Joillekin asioiden jakaminen on tavallista, toisille harvinaisempaa. Lisäksi jotkut jakavat yksityisempiä asioita kuin toiset. Kukin tyylillään ja miten sitten määrittelisit normaalin.

Vierailija
7/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin äsken blogia missä bloginpitäjä kertoi työviikostaan yksityiskohtaisesti. Jos olisin ta niin ei olisi ok.

Vierailija
8/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautuminen omista asioista on ok, mutta ei muun perheen tai sukulaisten asioista.

Vierailija
9/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista asioistaan jokainen aikuinen toki saa kertoa ihan niin paljon kuin haluaa, tosin eri asia kuinka järkevää se on yksityisasioita levitellä pitkin nettiä. Mutta tuota lasten esittelyä sosiaalisessa mediassa mun on todella vaikea ymmärtää. Musta olisi jotenkin tosi ikävää ajatella, että omassa lapsuudessani vanhemmat olisi tuutanneet netin täyteen mun kuvia ja vaikka jossain facebookissa kirjoitelleet musta kaikkea, ihan vaikka vaan jotain periaatteessa harmittomiakin juttuja. Mutta olenkin toisaalta todella yksityinen ihminen. Ja onneksi mitään somea ei silloin vielä ollut.

Samaa mieltä. Itse pidän tällaisia henkilöitä hieman narsistisina, joille lapset ovat vain oman egon jatke. Eivät he omien lastensa tunteita tai tulevaisuutta ajattele, jos noin toimivat. Esimerkkinä monet bloggaajat, jotka avautuvat koko elämästään julkisesti nettiin. Kai siinä täytyy olla taustalla joku suuri tarve saada kehuja ja hyväksyntää.

Vierailija
10/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan normaalia ja ok jakaa ystävilleen joskus somessa esim. päivitys, että oli kiva päivä lapsen kanssa Hoplopissa. Ohessa kuva, josta ei edes välttämättä tunnista koko lasta. Tällaisia pieniä arkisia tai hiukan arjesta poikkeavia juttujahan monen sometili on. Mä en näe siinä mitään poikkeavampaa, kuin jos päivittäisi vaikka käyneensä yksin kalastamassa. Lapset on iso osa elämää, joten heistäkö ei saisi mainita sanaakaan? Toki lasten yksityisyyttä pitää kunnioittaa, eikä muita ihmisiä kiinnostakaan lukea joka päivä kaikista lapsen touhuista.

Mun kaveripiirissä lapsista näkyy harvoin kuvia, ja silloin ne ovat mielestäni vain iloisia piristyksiä.

Vierailija
11/11 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä ei ole elämässä mitään muuta saavutusta kuin ne lapset, joten se purkautuu ulkopuolisen silmin sellaisena typeränä levittelynä somessa. Itse eivät varmaan ajattele asiassa olevan mitään omituista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan