Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän perheessä sukupuolirooleja?

Vierailija
26.03.2019 |

Tuli mieleen tuosta ketjusta, jossa äiti syö salaattia ja isä mehevää pizzaa.

Meillä esim.

- mökillä on ihan automaatio, että miehet menee pistämään tulen päälle ja naiset alkavat pilkkoa jättisaldea. Lapset (tytöt ja pojat) tekevät mitä tykkäävät kunhan auttavat jotenkin.

- talven tullessa meidän ”koko perhe” ajaa autot porukoitten pihaan, jossa isä vaihtaa kaikkien renkaat (saa kyllä apua) Sama homma keväällä.

- itsenäisyyspäivänä / juhannuksena aina miehet nostaa lipun salkoon (lapset auttaa)

Meillä jotkut hommat menee automaattisesti miehille ja toiset naisille. Kukaan ei tästä puhu eikä kellekään tätä opeteta. Lapset tosiaan tekee mitä tykkäävät ja ikinä ei tyttö lapsi ole jättänyt klapia heittämättä notskiin vaikka onkin ”miesten työ”.

Tässä oli varmasti tosi epäselkeä selitys, mutta näin meillä. Miten teillä?

Onko teidän perheessä sukupuolirooleja?

Vaihtoehdot

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on siivoushullu, ite tykkään kokkailla. Kumpikaan ei osaa renkaita vaihtaa.

- keski-ikäinen homopari

Vierailija
2/4 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee meillä jotkin asiat sen perinteisen kaavan mukaan, mies ei kyllä rassaa autoa mutta käyttää sen huollossa/tankkaa yms, toisaalta mulla ei ole edes ajokorttia, että tuo on kyllä vähän pakkonakki miehelle. Mä oon enemmän remppa-orientoitunut, hoidan talon ja pihamaan korjaukset ja fiksaukset, miehen harteilla on enemmän siivous ja vaatehuolto. Ruokaa laittaa kuka ehtii. Yleensä yritän itse ehtiä, tai pyydän poikaa kokkaamaan, kun miehellä riittää kyllä mielikuvitusta ja intoa, mutta tieto ja taidot on keittiössä hukassa. Tavallinen banaani viipaloituna possunsuikaleiden kaveriksi ruskeaan kastikkeeseen ja tämä seos nuudeleiden päälle oli viimeisin innovaatio kun mies kokkasi. Tuo on kyllä ihan oma vikani. Suhteemme alkuaikoina olin pidemmän pätkän kotona, ensin työttömänä, sitten äitiyslomalla opinnoista, ja hoidin kokkaamisen täysin, ei mies päässyt edes opettelemaan, ja nyt on mädättänyt sen vähäisenkin osaamisensa kaikenkarvaisilla kokkiohjelmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole. Tietysti jotkut tehtävät on jakautuneet vuosien varrella niin, että toinen etupäässä tekee, mutta se riippuu taipumuksista ja mieltymyksistä, ei sukupuolesta. Myöskään lapsille ei ikinä sanota että joku on miesten tai naisten hommaa.

Vierailija
4/4 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni. Toki meillä roolit on parisuhteessa, yksi tekee enemmän toista asiaa ja toinen toista. Ja osa niistä onkin "perinteisten sukupuoliroolien" mukaisia, mutta se on enemmänkin sattumaa.