Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yskää. Haenko saikkua?

Vierailija
26.03.2019 |

Minulla on yskää ja nuhaa, ei kuumetta. Joku tämmöinen kurkkutulehdus-streptokokki, mitä näitä lienee. Koen itseni ihan työkuntoiseksi, mitä nyt poskionteloita kutittaa kuiva toimistoilma ja niistän ja aivastelen ja yskin - imeskelen kurkkupastilleja ja juon teetä.

Työkaveri avokonttorissa sermin takana on kuitenkin naama nutturalla että voisit mennä kotiisi sairastamaan.

Meillä ei ole etätyömahdollisuutta... tai on, mutta se vaatii joka kerran neuvottelun ja annetaan pitkin hampain - eikä minulla oikeastaan ole edes mitään kotikonttoria tai edes nurkkausta, jossa voisi tehdä töitä vaan kotona olisi tarjolla keittiönpöytä.

Pitäisikö minun siis olla kotona?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkuntoisena mennään töihin eikä loisita.

Vierailija
2/8 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on streptokokki, hae antibiootit. Jos taas ihan tavallinen virusflunssa, niin paranee itsestään.

Jos yleisvointi on työkykyinen, niin töihinhän sitä on mentävä. Kuumeettomassa flunssassakin tosin voi olo olla sen verran huono, että ei ole työkykyinen. Itse tämä on arvioitava, tai käytävä lääkärissä, jos niin vaaditaan työnantajan puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet itsesi työkuntoiseksi olisiko konttorilla vähän syrjäisempää paikkaa työskennellä? Tai väännä se etätyölupa pomolta. Mulla ainakin yskät kestää aina viikkoja, ja sen aikaa olisi vähän hassua olla saikulla. Mutta mä työskentelenkin kotona, enkä sairastuta ketään vahingossakaan.

Vierailija
4/8 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä

Kiitos kommenteista.

Diagnoosi on siis ihan itse hankittu, voi se olla joku muukin -kokki tai lievä virus. Mutta tosiaan, koska olen mielestäni ihan työkuntoinen, niin jatkan työntekoa. En tunne itseäni edes puolikuntoiseksi, vaikka en juoksulenkille tänään lähtisikään.

Turha tuon työkaverin on syyllistää, olen jo niin nurkassa kuin pääsen, yskin ja aivastelen paperiin. Yritin jopa olla yskimättä, mutta sitten sain niin kamalan kohtauksen, että ripsivärit oli pitkin poskia.

Vierailija
5/8 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö hiljaista työtä, suht hiljaisessa ympäristössä? Niistävä, yskivä, aivasteleva, kurkkupastilleja maiskuttava henkilö ei välttämättä ole kovin kiva vierustoveri. Olisiko mahdollista, että potisit äänekkäimmät tautisi syrjemmällä, jos edes flunssan ollessa pahimmillaan et halua olla poissa tai pyytää lupaa etähommiin?

Vierailija
6/8 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei ole karva kurkussa

Vierailija
7/8 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettekö hiljaista työtä, suht hiljaisessa ympäristössä? Niistävä, yskivä, aivasteleva, kurkkupastilleja maiskuttava henkilö ei välttämättä ole kovin kiva vierustoveri. Olisiko mahdollista, että potisit äänekkäimmät tautisi syrjemmällä, jos edes flunssan ollessa pahimmillaan et halua olla poissa tai pyytää lupaa etähommiin?

Olen tämän avokonttorin hiljaisin persoona noin yleensä. En puhu itsekseni ääneen, en hyräile, en kiroile jos jokin ei toimi. Puheluihin vastaan yleensä paikallani, pidemmät puhelut menen puhumaan muualle.

Valittavalla työkaverilla on paremmat mahdollisuudet etätöihin + parempi yhteys esimiehen kanssa. Itse asiassa hän on viime viikkoina metelöinyt, että hänellä on toiminut koneet paremmin etänä kuin töissä!

Mutta kiitos syyllistämisestä.

AP

Vierailija
8/8 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa avokonttorissa on aina se yksi meluherkkä joka kokee kaikki muut ihmiset häiriötekijöinä hänen henkilökohtaisessa työelämässään. Näistä ei kannata välittää. Ihan sama vaikka hiipisit villasukkasillasi ympäriinsä, pidättäisit hengitystäsi ja varoisit ettet paina näppäimistöä liian lujaa, hän löytää kyllä jonkun valituksen aiheen.