En jaksa enää tätä vääntöä noiden lasten kanssa :´(
11v ja 10v lapset kyseessä ja elämä olisi yhtä Minecraft-peliä jos he saisivat päättää. Päivästä toiseen samaa litaniaa ja vinkunaa siitä kuinka se ja se kaveri sa apelata rajoituksetta ja miten minä olen ilonpilaaja ja ragemamma yms.
He saavat pelata 1-2 arkipvänä vkossa+vkonloppuisin kumpanakin päivänä, 1,5-3h/kerta, vkonloppuisin nuo pidemmät ajat. Eikä se siis riitä heille.
En jaksa enää, tympii koko peliaihe niin että oksettaa ja en jaksaisi kuulla tuota ilonpilaaja-jauhantaa ja sitä tunnetta miikä siitä tulee vaikka miten olenkin aikuinen ja plaaplaa. Olisivat edes kotitöiden auttamisessa aktiivisempia mutta ei, sekin takkuaa:(
Miten teillä muilla, miten paljon lapsenne esim kys peliä pelaavat ja miten hommat sujuu?
Kommentit (7)
Selvä. Minä/me taas emme "usko" siihen, että päivittäinen koneella kökkiminen on lapselle hyväksi, ei vaikka mieheni onkin ns nörtti ja it-alalla pomona emmekä todellakaan ylenkatso tietokonemaailmaa ja sen käytön oppimista, päinvastoin.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 17:16"]
meidän 10- ja 12-vuotiaat pojat saavat pelata päivittäin. eivät kuitenkaan jaksa kauaa, vaan surffailevat netissä muuten, chattailevat jne. eli koneella kuitenkin. meillä ei koskaan ole lapsilla ollut mitään peli- yms rajoja.
[/quote]
Sano niille, että asiasta on jauhettu tarpeeksi ja jossei lopu nyt heti, peliaikaa ei tule viikkoon. Jossei jankuttaminen lopu, heität roskiin ne pelit/jatkat koneenkäyttökieltoa.
Minä asetin rajat. Nuorin on hyvin perso koneelle mutta kaksi vanhinta eivät juuri koneesta piittaa. Nuoremman kanssa on juuri tällaista rajojen asettelua kuten ap:lla. Pitää vaan jaksaa olla se aikuinen joka välittää. Lapsen parhaaksihan se on.
Kyllä sen edestään löytää jos antaa rajoituksetta lapsiensa hengata netissä. Pysy ap tiukkana!
Mä kyllä kannatan itsekin peli- ja nettirajoituksia, muutakin tekemistä on, jos vain noista irrottautuu. Pidetään välillä myös mediapaastoja, esim. yksi viikonloppu, jolloin kukaan, vanhemmatkaan ei pelaa, surffaa, katso tv-tä, chattaile puhelimella yms. Eli myös puhelimet pois. Valitaan viikonloppu yhdessä, tosin usein vanhempien työ tai muut kuviot vaikuttaa milloin onnistuu. Usein keksitäänkin jotakin ihan muuta tekemistä, lähdetään retkelle tms. eikä noita kaivatakaan. Itselle tekee myös hyvää vieroittaa itseään kännykästä ;) Ja kun on aina tehty, onnistuu toistaikseksi hyvin. Aloittaminen kirpaisee, mutta sitten jo unohtuu ne pelit ja vehkeet.
Meillä saa pelata aina kun haluaa. Minecraft hullu on 9v. poikani ja hänen kaverit. Koukuttava peli, mutta hyvä kun ei ole väkivaltainen. Meillä ehtona on että harrastuksiin mennään niin saa pelata. Poika harrastaa kilpauintia ja uimahyppyä. Uinti on niin rankka laji, että poika pysyy kunnossa. Nyt jäämässä leluilla leikkimiset. Koulu pitää myös hoitaa hyvin.
meidän 10- ja 12-vuotiaat pojat saavat pelata päivittäin. eivät kuitenkaan jaksa kauaa, vaan surffailevat netissä muuten, chattailevat jne. eli koneella kuitenkin. meillä ei koskaan ole lapsilla ollut mitään peli- yms rajoja.