Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö minun miehenä olla valmis muuttamaan yhteen 1v seurustelun jälkeen?

Vierailija
05.04.2013 |

Vuosi ollaan oltu yhdessä ja nainen painostaa yhteen muuttoon. Minusta tässä ei ole mitään kiirettä, vaan voisi rauhallisemminkin tutustua toiseen. Olemme 30-vuotiaita, lapsettomia ja vakavasti seurustellaan. Nyt on alkanut tulla aiheesta riitaa.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itä se sukupuoli asiaan vaikuttaisi? Onko muka miehellä jotenkin pitempi "oikeus kypsymiseen" kuin naisella? Muuttakaa yhteen kun kummastakin siltä tuntuu,. Jos ei tunnu, erotkaa tai olkaa erillänne.

Vierailija
2/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ainakaan painostukseen suostu.

Mutta mielestäni sun pitäisi ihan vakavasti kysyä itseltäsi, mitä elämältä haluat? Et nuorru enää, olet ihan aikuisen miehen iässä, siinä iässä, jossa perhettä perustetaan. Mitä vielä haluat sinkkuelämältä? Mistä olet oikeasti epävarma? Miksi pelkäät sitoutumista?

Naisella tuossa iässä biologinen kello jo tikittää, jos hän haluaa lapsia, hänellä alkaa pian olla jo kiire tehdä niitä. Helposti voisin kuvitella, että se on ainakin yksi painostamisen syy, sinänsä ymmärrettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole aika-, vaan tunnekysymys. Jotkut rakastavaiset eivät muuta koskaan yhteen (kuuluisimmat varmaan Sartre ja de Beauvoir), toiset heti tavattuaan. 

Onko kumppanisi sitä mieltä että yhdessä asuminen jotenkin "kuuluu asiaan", haluaako hän todistaa sillä jotakin - kenelle ja mitä? 

Rakkaudella ja yhteisellä postiluukulla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kun lapsia alkaa tulla, tilanne on toinen. Toisaalta, lukematon määrä lasten vanhempia asuu eri osoitteissa. 

Koittakaa löytää kompromissi(viikonloput samassa osoitteessa, yhteinen kesäpaikka ...). :)

Vierailija
4/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee mita tykkaat. voi olla ettei nainen jaa odottelemaan

Vierailija
5/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syy, ettet halua muuttaa yhteen? Jos seurustelette vakavasti, miksi haluat yhä asua erillään rakkaastasi?

Jos olisin itse nainen tuossa tilanteessa, että seurustelu on vakavaa ja ikääkin tuon verran, niin vaatisin luultavasti myös päätöksen yhteen muuttamisesta, ainakin sen aikataulusta (onko tiedossa esimerkiksi seuraavan vuoden vakavan seurustelun jälkeen, vai koskaan?)

Miettikää, sitoudutteko yhtä vahvasti suhteeseen. Jos et missään nimessä halua vielä muuttaa yhteen, tai edetä muuten suhteessa, tee se naisellesi selväksi, että tämä voi etsiä jonkun muun, joka on valmis samoihin sitoutumuksiin suhteessa kuin mitä hän on. Jos nainen haluaa ehdottomasti jo muuttaa saman katon alle, et voi pakottaa häntä jatkamaan suhdetta erillään asuen, kuten hänkään ei voi pakottaa sinua muuttamaan yhteen.

Vierailija
6/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota mihin kuvittelit seurustelun johtavan ?  Nyt on valinnan aika, suostutko tuon viehkeän seireenin kutsuun (se on sietänyt sua vuoden ja ootte vielä puheväleissä=lupaava merkki) ja otat askeleen eteenpäin matkalla kohti perheen perustamista, tai tunnustat että et tiedä mitä haluat.

Vierailija
7/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos et halua.

Vierailija
8/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noihin mitään "pitäisi" juttuja ole. Yksilöllisiä asioita. Itse en olisi katsellut miestä joka ei vuoden päästäkään tiedä tahtooko asua yhdessä vai ei, mutta toisaalta on myös naisia joiden mielestä vuoden päästä olisi aivan liian hätäistä. Pääasia että suhteen osapuolilla on edes suunnilleen samalta kartalta olevat käsitykset asiasta. 

Vierailija
9/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin. jos et ole halukas muuttamaan yhteen, kannattaa tyttoystavalle sanoa etta vahinkoraskauskaan ei tarkoita yhteenmuuttoa.

Vierailija
10/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa ajassa pitäisi jo oppia sen verran tuntemaan toista ja tietää, että haluaako sen kanssa jatkaa vai ei. Ja jos haluaa, niin miksipä ei voisi yhteen muuttaa? Eihän se mikään hurjan iso juttu sinänsä ole. Jos ei homma luistakaan, niin voihan sitä taas muuttaa erilleen. Tuo on kuitenkin kaikista lievin sitoutumisen muoto (ainakin minun mielestäni).

Mikäli joutuisin kauankin kuuntelemaan miehen "emmä tiiä, voitaisko vielä kattoo" -jaarituksia, niin alkaisi hiljalleen usko hiipumaan, että haluaako tuo ylipäätän olla minun kanssani.

Vierailija
11/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset muuttavat yhteen keskimäärin 2kk-6kk tapaamisen jälkeen...näin olen huomannut... Mikä sinua siis pidättelee? Luulisi että tiedät jo mitä haluat?

Vai onko ensihuuma jo haihtunut ja siksi epäröit...

Älä odota liian kauan,ettei naisen ensihuuma kerkeä haihtumaan.

Naiset haluaa rakentaa kotia perheelle, itse en odottaisi vuotta.

Vierailija
12/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, mutta koska kysyt tätä sinulla ei ole kokemusta parisuhteista?

"Minusta tässä ei ole mitään kiirettä, vaan voisi rauhallisemminkin tutustua toiseen. "

Mitä uutta luulet naisesta paljastuvan jos tapailet häntä ja et ole yhdessä? Voisiko yhteisen katon alla tutustua paremmin?

Vierailija
13/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et halua, vaihda eukkoa. Olet siinä iässä, että markkinoilla on paljon hyvää hylkytavaraa, mihinkään painostajin ei tarvitse tyytyä.

Vierailija
14/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta, kun olet valmis. Älä ennen, itse olen kaksi kertaa muuttanut painostuksen takia ja kun en keksinyt muka tarpeeksi hyvää syytä, miksi ei. Mönkäänhän ne meni. 

Toisaalta, jos nainen haluaa muuttaa yhteen, niin pystytkö lupaamaan hänelle, että muutatte jossain vaiheessa yhteen? Jos et tiedä edes, että haluatko, niin homma on hankalampi. Lisäksi, jos oöet perinteinen mies, niin jätä myös selittämättä se "mutta mitä vain voi sattua, en. Oi luvata"- litania. Kyllä se nainen ihan oikeasti tajuaa, että jos teillä menee sukset ristiin, niin ei se enää velvoita sua siinä kohtaa yhteen muuttamaan ;-)

toisin sanown, kerro (jos pystyt, älä valehtele) naisellesi, että jos teidän suhde jatkuu hyvänä, niin varmasti haluat muuttaa yhteen, mutta et ole vielä valmis siihen vaikka uskotkin teidän tulevaisuuteenne ja rakastat naista. Jos tuo ei naiselle riitä, niin sitten on jo hänen ongelmansa, ei noin isoa päätöstä voi eikä saa tehdä painostuksesta. 

Vierailija
15/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen nainen ja itselleni vuosi on vähän liian nopea aika. ei kyse ole siitä että haluisi sinkkuilla (seurustellessa EI ole sinkku, se on parisuhde) vaan esim. että on tottunut asumaan yksin ja ehkä muitakin syitä että niin iso muutos pelottaa (mua siis muutkin isot muutokset aina jänskää). ei kyse ole kuitenkaan musta sitoutumiskammosta, olen erilläänkin asuessa hyvin uskollinen ja suhteelle omistautunut, ja voin kyllä nähdä yhteenmuuton mahdollisuudet tulevaisuudessa ja tykkään puhuakin sellaisesta, siis että missä haluttais asua ja miten sisustaa...  on ne joskus käytännönkin juttuja, jos mies vaikka omistaa omansa ja nainen ei halua muuttaa siihen asuntoon (sijainti huono tms) niin ehkä seurustelua kannattaa jatkaa hetki jotta näkisi että onko sen arvoista että mies myy asuntonsa ja ostaa yhdessä uuden jne...  jos toinen tekee töitä kotona ja tarvitsisi esim. erillisen työhuoneen niin sekin voi olla kallis ratkaisu jos helsingissä asuu. kyllä noita juttuja voi hetken miettiä. (tällä hetkellä olen avoliitossa huom mutta näitä tilanteita on ollut...).

musta aika moni kommentoija täällä nyt syyllistää miestä, tyyliin "mitä sä sit oikeen haluat?? jos et vuoden seurustelun jälkeen pysty niin mikä sussa on vikana??" ja jos nainen on 30 niin kyllä sillä nyt vielä pari vuotta on, jos vaikkas muuttas yhteen vuoden päästä eli 2v seurustelun jälkeen niin hyvin ehtii, ei se nyt kuukausista ole kiinni. mutta kaikki on varmaan samaa mieltä että painostaminen ei yleensä kannata, jos seuraavaksi nainen painostaa miehen sitten vauvantekopuuhiinkin ja 5 vuoden päästä ihemetellään kun mies lähtee menemään kun ei pää kestä. jos ei yhteistä säveltä löydä ja yhteenmuutto on niin tärkeää niin pitä sit ehkä erota.

minä siis sanoisin ap:lle että ei sun tarvi olla valmis, olit sitten mies tai nainen, mutta mieti mitä haluat ja keskustele naisen kanssa, ehkä voitte asettaa jonkun aikarajan jonka jälkeen pitää päättää, siis vaikka vuoden päähän, jos hän ei voi odottaa niin kauaa niin ehkä sit pitää antaa lähteä...

Vierailija
16/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nainen osaa laskea ja tietää, että parisuhteessa täytyy olla yhteiset rahat, koska vain silloin se on oikea parisuhde. Siksi nainen laskee yhteen omat tulot ja miehen tulot ja havaitsee, että kas, tässähän on aika paljon rahaa minun käyttööni, mieshän tietty silkkaa rakkauttaa haluaa antaa palkkansa naiselle.

Eli kyse on yksinkertaisesti siitä, että nainen haluaa paremman elintason, isomman kämpän ja sinut maksajaksi. llmoita että yhteemuutto on OK; mutta sinä pidät silti oman pankkitilisi ja menot tasataan kulutuksen mukaan. Nainen ei enää halua yhteistä kotia.

Vierailija
17/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule MIES, naisesi haluaa perustaa perheen, sinä et. Ei se taida teillä tulla onnistumaan, jos on kiinni vielä vuoden jälkeenkin jostain. Toiseen voi tutustua oikeasti vain asumalla yhdessä. Jos siihen ei ole valmis vielä vuoden jälkeen, siihen ei ole valmis kahden tai kolmenkaan vuoden jälkeen. Sinä et oikeasti halua elää tämän naisen kanssa. Lopeta suhde ja anna naisellesi mahdollisuus kokea perheonni jonkun muun oikeamman kanssa. Se joka tässä muuta ehdottaa on sokea. Sinä tiedät faktat, nainen haluaa sinut ja muuttaa yhteen. Sinä et.

Oletteko edes puhuneet siitä haluatteko mennä yhteen, naimisiin tai hankkia lapsia? Nykyihmiset ovat hölmöjä, kun eivät näitä asioita käy läpi heti alkumetreillä. On hirveän paljon suhteita, missä asianosaiset eivät ollenkaan mieti tätä päivää pidemmälle. Onhan se kiva, jos on kivaa hetki, mutta sitten kun se iso askel pitäisi ottaa, ei yhtäkkiä nähdäkään yhteistä ratkaisua.

Jokaiselle seurustelun alkutaipaleelle olevalle sanoisin, että älkää perustako suhdetta valheeseen ja uskomuksiin. Omat haaveet ja toiveet pitää tuoda esille heti suhteen alkumetreillä tai saa syyttää itseään siitä, että homma ei mene, kuten toivoi.

Vierailija
18/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulis vielä mieleenkään muuttaa yhteen vuoden seurustelun jälkeen. Jotenkin tuntuu, että tällä palstalla on normaalia mennä yhteen jo yhden päivän tuntemisen jälkeen. Me seurusteltiin kolme vuotta miehen kanssa ennenkuin muutettiin yhteen. Älä missään nimessä anna tyttöystäväsi painostaa sinua tässä asiassa vaan käytä omaa maalaisjärkeäsi.

Vierailija
19/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 18:16"]

Kuule MIES, naisesi haluaa perustaa perheen, sinä et. Ei se taida teillä tulla onnistumaan, jos on kiinni vielä vuoden jälkeenkin jostain. Toiseen voi tutustua oikeasti vain asumalla yhdessä. Jos siihen ei ole valmis vielä vuoden jälkeen, siihen ei ole valmis kahden tai kolmenkaan vuoden jälkeen. Sinä et oikeasti halua elää tämän naisen kanssa. Lopeta suhde ja anna naisellesi mahdollisuus kokea perheonni jonkun muun oikeamman kanssa. Se joka tässä muuta ehdottaa on sokea. Sinä tiedät faktat, nainen haluaa sinut ja muuttaa yhteen. Sinä et.

Oletteko edes puhuneet siitä haluatteko mennä yhteen, naimisiin tai hankkia lapsia? Nykyihmiset ovat hölmöjä, kun eivät näitä asioita käy läpi heti alkumetreillä. On hirveän paljon suhteita, missä asianosaiset eivät ollenkaan mieti tätä päivää pidemmälle. Onhan se kiva, jos on kivaa hetki, mutta sitten kun se iso askel pitäisi ottaa, ei yhtäkkiä nähdäkään yhteistä ratkaisua.

Jokaiselle seurustelun alkutaipaleelle olevalle sanoisin, että älkää perustako suhdetta valheeseen ja uskomuksiin. Omat haaveet ja toiveet pitää tuoda esille heti suhteen alkumetreillä tai saa syyttää itseään siitä, että homma ei mene, kuten toivoi.

[/quote]

Ja tähän lisään vielä sen, että jos jollekin se vuosi on liian lyhyt aika, niin ok. Mutta se pitää tuoda suhteen alussa esille. Moni tätä ei oikein nimittäin usko. Vuosi on pitkä aika seurustella. Ihmisen elämä on lyhyt ja moni, joka näkee tarpeelliseksi seurata toisen elämää vuoden verran "siinä mielessä", on ihan valmis etenemään ja kokeilemaan sitä yhteistäkin elämää. Varsinkin, jos on kyse 30-vuotiaasta naisesta, en yhtään epäile, että tekee jo mieli elää vakaammassa suhteessa ja haaveilla jo tulevasta. Ota huomioon, että yhteen muutto voi johtaa ongelmiin ja sellaisiin, josta ei selvitä. Siispä se yhteiselokin voi johtaa eroon. Miten pitkään naisen pitää odottaa, että saa selville tehneensä virheen. Kannattaa iskeä kyntensä mieluummin 20-vuotiaaseen naiseen, jos haluaa hengailla. Tai oikeastaan ei, koska sekin on aika kuvottavaa. Ehkä parasta olisi vaan huomata, että on itse jo aika kypsässä iässä ja lakata seukkailemasta ja leikkimästä omien ja toisten tunteilla.

Vierailija
20/102 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme mieheni kanssa yhteen noin vuoden kuluttua tapaamisesta. Kyllä tuossa vuoden kohdalla hyvinkin pitäisi jo harkita yhteenmuuttoa ja jatkoa (naimisiin jossain vaiheessa? lapsia jossain vaiheessa?) Tuon ikäinen nainen ei voi enää kovin monta vuotta odotella, jos aikoo lapsia hankkia ja sen takia on hyvin ymmärrettävää, että hän haluaa edetä suhteessa. Sinun pitää nyt miettiä kunnolla läpi, mitä itse haluat. En usko, että kolmikymppinen (ilmeisesti lapsia haluava) nainen suostuu odottelemaan pitkään ja vuosikausia vain seurustelemaan rennosti, koska sitten jos eroattekin, naisen lastensaantimahdollisuuksien osalta "juna meni jo".