Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää palata töihin tämän näköisenä

Vierailija
30.03.2013 |

Vanheimpaanvapaa lähestyy loppua ja tällä mammalla on töihin paluu edessä, tiistaina aloitan työt. Mieheni jää lapsen kanssa ½-vuodeksi hoitovapaalle ja minä jatkan hoitovapailua sen jälkeen. Tämä järjestely sen vuoksi, että minulla on lähes puolet parempi palkka, kuin miehelläni ja haluan käydä tässä välissä tienaamassa.

Mutta asiaan! Hävettää palata työpaikalle tämän näköisenä tai itse asiassa tämän kokoisena. Raskausaikana painoni nousi maltillisesti, synnytyslaitokselta kotiin palatessani painoin 2 kiloa enemmän kuin ennen raskautta ja olin normaalipainoinen ennen raskautta. Mutta vanhempainvapaalla olen lihonnut yli 10 kiloa ja olen todella riskissä kunnossa, läski toisin sanottuna!

Tiedän, että olen itse itseni ajanut tähän jamaan. Vauva on nukkunut kaiken aikaa huonosti. Olen ollut tosi väsynyt, enkä ole jaksanut liikkua tarpeeksi (vaunulenkkejä lukuunottamatta) ja olen vetänyt hiilaripaskamättöä naamaani, saaden siitä muka hetkellisesti energiaa.

Nyt olen palaamassa vaativaan työhöni ja minulla on päällimmäisenä mielessä se, että mitä työkaverit ajattelevat turvonneesta ulkonäöstäni, eikä se miten pystyn työni tauon jälken hoitamaan. Ei kai ihan tervettä!? Jos jotain positiivista asiasta haen, niin ehkä saan kipinän laihduttamiseen, kun näen työkavereideni järkyttyneet ilmeet, kun näkevät minut :) Kukaan tuskin kehtaa päin näköä sanoa lihoamisestani :)

Toivon tsemppasta teiltä av-mammoilta, tai sitten voitte haukkua tämän läskin pystyyn, mikä toimii kyllä myös hyvänä motivaattorina laihdutukselle, joka pitää aloittaa nyt!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tartuttamassa itselllesi norovirus tai vastaava, ehdit laihtua tiistaiksi muutaman kilon.

Vierailija
2/10 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän sen nyt tietäisi käydä hakemassa, kun ei ainakaan tässä lähipiirissä ole tyrkyllä ;) Hoidan työkseni sairaita ihmisiä (ja olen hoitanut useasti myös todettuja norotapauksia) ja silti olen viimeisen 12-vuoden aikana kerran saanut k.o. tartunnan.

Toihan on muutenkin hyvä idea! Jos tässä nyt noroviruksen saisi, niin ei olisi heti tiistaina  muutenkaan asiaa töymaalle.

Asiallisia viestejä saa myös lähettää -AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Siis työmaalle :)

Vierailija
4/10 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihan oikeasti välitä! Suurin osa työkavereistasi tuskin edes huomaa, ja niitä jotka huomaavat, asia ei lopulta niin paljon kiinnosta, kuin kuvittelet. Kymmenen kiloa sitä paitsi laihdut tarvittaessa muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
5/10 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, ei kukaan katso kilojasi pahalla. Ja saat ne kyllä pois. Painoin raskauden jälkeen 3 kg enemmän kuin ennen raskautta. Mammaloman aikana tuli siihen 10 kg lisää, mutta palattuani "arkeen", lähti parikymmentä kiloa pois. Eli olin lopulta hoikempi ja hyväkuntoisempi kuin koskaan aiemmin aikuisiälläni.

Vierailija
6/10 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihastelevat sitten kun olet taas päässyt mittoihisi. :)
Tsemppiä!

Vierailija
7/10 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ihmiset ovat niin pinnallisia, että tuijottavat pelkkiä kiloja. Kymmenen kiloa ei ole edes paljon! Jos olet aiemmin ollut normaalipainoinen, niin siihen 10 kiloa lisää tekee sinusta korkeintaan hieman mehevämmän. Läskiyteen tarvitaan jo useampia kymmeniä kiloja.

Miehesi on todella onnellisessa asemassa siinä mielessä, että hänellä on niin hyväpalkkainen vaimo, että mieskin saa nauttia oman osansa hoitovapaasta. Uskon, että tuo tekee hyvää sekä isän että lapsen väliselle suhteelle kuten myös koko perheelle. 

Vierailija
8/10 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ne huomaa turvotuksesi, mutta voit laihduttaa seuraavan kahden kkden aikana omiin, miellyttäviin mittoihisi ja saat rispektiä kovasta urakasta. :)

Ja jos olit hottis ennen painonnousua, niin kateellisimmat on helvetin tyytyväisiä että lihoit ja bondaa entistä enemmän kanssasi..

Vierailija
9/10 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 02:43"]

Voi ap, ei kukaan katso kilojasi pahalla. Ja saat ne kyllä pois. Painoin raskauden jälkeen 3 kg enemmän kuin ennen raskautta. Mammaloman aikana tuli siihen 10 kg lisää, mutta palattuani "arkeen", lähti parikymmentä kiloa pois. Eli olin lopulta hoikempi ja hyväkuntoisempi kuin koskaan aiemmin aikuisiälläni.

[/quote]

Kiitos kannustavasta viestistäsi! :)

Eikä tämä tosiaan ole mikään maailman isoin murhe. Mutta mietittyttää silti työkavereiden reaktiot muuttuneeseen ulkonäkööni, enkä itsekkään näistä lisäkiloista niin välitä.

Raskausaikana painoni nousi tosi maltillisesti ja työkaverini ihailivat, miten pystyin pitämään painoni niin hyvin kurissa (en edes vältellyt kiloja, söin vain terveellisesti). Juuri tämän vuoksi töihin paluu muuttuneen ulkomuodon kanssa jännittääkin. No, tiistaina näkevät sitten tämän hetkisen tilanteeni.

Ehkä minäkin saan jossain vaiheessa nämä kilot karistettua, kunhan arki taas koittaa.

Hienoa, että itse sait ylimääräiset kilot pois! :)

Vierailija
10/10 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kannustavista viesteistä!

Nyt pystyn paremmin mielin tiistaina palaamaan töihin kilojeni kanssa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän