Mihin helkuttiin kaupoista on kadonnut öljyyn säilötty tonnikala (paloina öljyssä)?
Melkein kaikissa kaupoissa hyllyt tyhjinä! Ettei vaan ole teidän ekointoilijoiden tekosia?
Kommentit (35)
Ensin loppuu öljy ja sitten tonnikalat kuolee sukupuuttoon.
Ja nimenomaan oliiviöljyyn. Tyhjät hyllypaikat Tampereen isoissa kaupoissa eivät taida täyttyä koskaan...?
Hiutaleina sitä tuntuu löytyvän joka merkiltä, mutta paloina... Taisi olla Rainbowlta viimeinen purkki mitä vielä paloina löysin muutama kuukausi sitten.
Tonnikala on vissiin jo niin kalastettu, että siitä tulee jatkossa luksustuote. Ei ole enää opiskelijan normiruokaa, kuten ennen vanhaan.
Irrottaakohan se öljy jotain siitä metallipurkista ja nyt koitetaan vetäytyä markkinoilta ennen kuin kohu roihahtaa.
Abballa. Kyllä tonnikala on kuule hyvää.
Proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan tädit, vaadimme vastausta!
Ei me ehitä kalastaa niin nopeeseen tahtiin! Pitää kassallakin olla, täyttää hyllyjä ja pakata tuotteet tehtaalla.
T. Kaupan tädit
Syökää soijaa - proteiinia. Lukekaa siitä pussista prosentit, se ei ole huijausta , nälkä pysyy loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Söisit kunnon ruokaa
Mitä hittoa se sua haittaa, millaista ruokaa joku toinen syö? :D
Vierailija kirjoitti:
Syökää soijaa - proteiinia. Lukekaa siitä pussista prosentit, se ei ole huijausta , nälkä pysyy loitolla.
Soija laskee testotasoja, joten ei kiitos.
Samaa olen minäkin ihmetellyt, että missä on öljyyn pakatut tonnikalapalat. Imeekö joku isompi markkina kaiken tuotannon vai katsotaanko tuo öljy niin epäterveelliseksi ja luonnon kannalta raskaaksi, että siitä on päätetty kaikessa hiljaisuudessa luopua.
Jos siellä on tonnaria öljyssä, niin se öljy on auringonkukkaöljyä. Pahinta mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä on tonnaria öljyssä, niin se öljy on auringonkukkaöljyä. Pahinta mahdollista.
Juuri tämä. Ja John West teki kaikessa hiljaisuudessa varsinaisen tempun: keltavihreässä purkissa oli ennen tunaa oliiviöljyssä, nyt täsmälleen saman purkin kyljessä lukee tonnikalaa öljyssä, ja tuoteselosta paljastaa oliivin vaihtuneen auringonkukkaöljyyn. Eipä silti, oliiviöljyt ovat kadonneet lähes kaikilta muiltakin valmistajilta.
Miksi tarvit sellaista? Lisää itse öljy.
S-ryhmän mainio "vaaleaa tonnikalaa paloina öljyssä" alkoi hiljalleen huonontua, palat olivat lopulta epämääräistä ruskeaa mössöä. Nyt koko tuotetta ei enää löydy. Muista merkeistä löytyy hyviä myös, mutta hinta on paljon kovempi. Toki laatu saakin maksaa.
Kyllä kai tästä on kiittäminen tonnikalan ylikalastusta.
Tonnikalat on kohta kalastettu loppuun, kannattaisi syödä kotimaista kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Ja John West teki kaikessa hiljaisuudessa varsinaisen tempun: keltavihreässä purkissa oli ennen tunaa oliiviöljyssä, nyt täsmälleen saman purkin kyljessä lukee tonnikalaa öljyssä, ja tuoteselosta paljastaa oliivin vaihtuneen auringonkukkaöljyyn. Eipä silti, oliiviöljyt ovat kadonneet lähes kaikilta muiltakin valmistajilta.
Saman olen huomannut. Harmillista.
Samaa olen ihmetellyt jo pidempään.