Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opiskelija ja en saa mistään hakemastani työpaikasta edes vastausta, alkaa turhauttamaan!

Vierailija
19.03.2019 |

Olen siis 19-vuotias, päätän lukion tämä keväänä. Aion pitää välivuoden ja valmistautua yliopistoon hakemiseen. Olen hakenut kaikenlaisia työpaikkoja, osa-aikaista kaupan alalla, siivoustyötä, kukkakauppoihin, tarjoilijaksi, keittiöapulaiseksi jne. Kaikkiin töihin mihin yleensä otetaan opiskelijoita osa-aikaiseksi. Mistään ei ole edes vastattu että minua ei valita! Turhauttaa odotella. Cv on muiden kommenttien mukaan kunnossa, olen kirjoittanut erittäin motivoituneita hakukirjeitä jne. En ymmärrä missä mättää, pitäisikö minulla olla jokaisen alan koulutus että pääsisin johonkin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat menee pääosin suhteilla, motivaatiokirjeet ei välttämättä auta. Riippuu vähän missä asut tietysti. Kasvukeskuksissa pitäisi olla helpompaa saada töitä. Oletko hakenut vartijaksi / respatyöntekijäksi?

Vierailija
2/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hallituksen ja median mukaan on huutava työvoimapula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei vaan kaivata työnantajien parissa. Tämä tarkoittaa sitä, että voit olla hyvällä omallatunnolla työttömänä ja nostaa tukia.

Vierailija
4/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikat menee pääosin suhteilla, motivaatiokirjeet ei välttämättä auta. Riippuu vähän missä asut tietysti. Kasvukeskuksissa pitäisi olla helpompaa saada töitä. Oletko hakenut vartijaksi / respatyöntekijäksi?

Asun muuttovoittokunnassa. Vartijaksi tarvitsee alan koulutuksen, respaan olen hakenut.

-ap

Vierailija
5/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. YT:itä pukkaa, vaikka ei kaikkia julkisuuteen tuodakaan.

Vierailija
6/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää harjoittelua, olet taitavampi hakija valmistuttuasi. Harva työnantaja vastaa hakijoille mitään.

Vierailija
7/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae päiväkoteihin sijaisuuksia tekemään.

Vierailija
8/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat perään ja kysyt. Aktiivinen hakija päihittää kaikki ne, jotka odottavat vastausta kädet ristissä.

Vierailija
9/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat ovat muuttuneet, eivätkä parempaan suuntaan. Kun kesäsuunnitelmani peruuntuivat 80-luvulla, jouduin hakemaan töitä kesäkuun alkupuolella opiskelijakaupungissa, jossa työvoimaa oli riittämiin. Sain siltä istumalta valita kolmesta työpaikasta. Nyt olen koko ikäni töitä tehnyt, sattuman vuoksi työttömäksi jäänyt viisikymppinen maisteri, enkä ole saanut yhtään sadoista pääkaupunkiseudulta hakemistani työpaikoista. Maahan tuodaan jatkuvasti uutta työvoimaa, mutta sinä ja minä emme pääse respaan, taksikuskiksi, kahvilaan tai myyjän töihin. Miltä Suomi mahtaa näyttää siinä vaiheessa, kun sinä olet eläkeiässä?

Vierailija
10/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin esim. hankkimaan lyhyitä koulutuksia kevään aikana. Eli esim. hygieniakortti tai jv-kortti. Nopeasti hoidettu ja heti on oleellinen kortti lisättäväksi CV:hen. Pelkällä lukiopohjalla on hankala työllistyä. Tähän aikaan vuodesta kilpailet kaikkien amiksesta valmistuvien kanssa, joilla on alalle koulutusta ja työkokemusta. Toimistoista saattaisi löytyä jotain myös. Laita avoimia hakemuksia kiinnostaviin kohteisiin ja ilmaise olevasi kiinnostunut myös keikkatyöstä. Itse tein jo lukioaikana keikkaa toimistoihin esim. arkistoimaan ja isompiin postituksiin.

Vierailija
11/11 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa työpaikoissa, joissa ei vaadita koulutusta, oma aktiivisuus on se avainsana, Sun on pakko soittaa hakemusten perään, vaikka se voi olla vaikeaa. Niihin paikkoihin hakee myös niitä ihmisiä, joilla on koulutus, niin sun on tosi vaikeeta pelkän hakemuksen avulla tehdä vaikutusta, jos sun cv näyttää tyhjältä...

Eli soita, soita ja vielä kerran soita!

Toivotan sulle paljon tsemppiä! Tiedän kokemuksesta, miten turhauttavaa se on. Kyllä se vielä joskus tärppää, älä siis lannistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan