Kenellä on itse varaa maksaa Saton/Lumon vuokria?
Ihan ryöstöä! Tarvitsen tilapäisen asunnon puoleksi vuodeksi ja heidän hintansa ovat tajuttoman kalliita! Kuka niitä maksaa? Tämä Turun keskustan lähellä. Yksityisten vuokrapyynnöt on maltillisempia, mutta niissä vaatimus sitoutumisesta vähintään 12 kk ajaksi tai joutuu kuukauden maksamaan sakkoa. Kaksiota etsin siis itselleni ja lapselleni.
Kommentit (4)
Tuleva vasemmistohallitus nostaa taas asumistuen tasoa ja ammattiyhdistysliikkeiden hallitsemat "yleishyödylliset" vuokrakonsernit nostavat vastaavasti vuokratasoa. Kuppareiden tuotot kasvavat ja mikä parasta, voitot voidaan jakaa aateveljille täysin verovapaasti. Ikiliikkuja pyörii. Sääli niitä muutamaa asukasta, jotka vielä joutuvat maksamaan työllänsä asumisensa. Mutta älkää huolehtiko, tämä korjataan pikinmiten ja pääsette liittymään saamapuolen yhä suurenevaan joukkoon.
Ei hitto, ei taida olla vaihtoehtoja.
Mä muutin Turkuun 9 kk sijaisuuden ajaksi. Törmäsin samaan, että vuoden sitoutuminen tai kuukauden vuokraa vastaava sakko. Kattelin, että näiden tiettyjen tarjoajien kämpät on sen verta paljon kalliimpia, että säästin ottamalla yksityiseltä kämpän ja maksan sitten sen kuukauden sopimussakon kuin jos maksaisin sen 9 kk selvästi korkeampaa vuokraa. Ärsyttää tuo kuukauden sakkokin, mutta ei voi mitään.
Ei kai kukaan niitä itse maksa