Painekattilan omistajat! Voiko siinä tehdä hyvää lihakastiketta?
mieleni tekisi painekattilaa ja jos siinä voisi tehdä vielä lihakastikkeita missä on vaikka kermainen tai muuten vain ruskea kastike... onko mahdollista?
voiko sinne laittaa jauhoja ym vai meneekö ihan pilalle? millaista lihakastiketta olette tehneet painekattilalla? onnistuuko?
Kommentit (10)
Tulee niin hemmetin hyvää lihakastiketta, ja mureaa ettei tosikaan!! JA voi laittaa jauhojakin, ei haittaa. Aluksi täytyy käyttö opetella ja muutama eka kerta voi hiukan palaa pohjaan, mutta kun hokaat käytön, niin sen jälkeen haluat tehdä kaiken siinä painekattilassa :D olen ainakin 10 v käyttänyt ja olen erittäin tyytyväinen!
En vaihtaisi omaa painekattilaani mihinkään. Se on hyvin palvellut jo toistakymmentävuotta. Sitkeät "kissanlihatkin" tulevat nopeasti mureiksi ja sillä on helppo tehdä lihakastikkeita, kun lihasta tulee niin kypsää. Todellinen lapsiperheen unelma, kun ruoanvalmistukseen menee vähemmän aikaa, muuten ei tulisi tehtyä lihakastikkeita arkena. Isotkin perunat valmiita kymmenessä minuutissa, kun muuten pitäisi keittää 25 minuuttia ja hernekeitto valmistuu tunnissa! Myös hyvin tyytyväinen!
En vaihtaisi omaa painekattilaani mihinkään. Se on hyvin palvellut jo toistakymmentävuotta. Sitkeät "kissanlihatkin" tulevat nopeasti mureiksi ja sillä on helppo tehdä lihakastikkeita, kun lihasta tulee niin kypsää. Todellinen lapsiperheen unelma, kun ruoanvalmistukseen menee vähemmän aikaa, muuten ei tulisi tehtyä lihakastikkeita arkena. Isotkin perunat valmiita kymmenessä minuutissa, kun muuten pitäisi keittää 25 minuuttia ja hernekeitto valmistuu tunnissa! Myös hyvin tyytyväinen!
Up. Mua kiinnostaa myös kokemukset painekattilasta.
Painekattila lyhentää kypsymisaikaa ja säästää samalla sähkö. Siinä onkin ne kaksi ainoa syytä käyttää painekattilaa.
Kastikkeiden tekeminen vaatii sekoittamista. Painekattilalla kpysentäminen on puolestaan ns. suljettu prosessi. Painekattilalla voi nopeammin kypsentää sellaista, joka ei vaadi toimenpiteitä kesken kypsennyksen.
http://energianeuvonta.pks.fi/kaytaoikein/millaista-on-kokata-painekattilalla
Itselläni olisi vanhemmiltä peritty painekattila, mutta ei ole mitään tietoa, miten sitä pitäisi käyttää oikein. Eli, räjähtääkö koko kattila silmille kun joku vipstaaki onkin väärässä asennossa? Näin nettiriippuvaiselle olisi apua siitä, että saisi ne perunat keitettyä 10 minuutissa kun on unohtanut laittaa ne ajoissa kiehumaan.
Kun keität kananmunia ja päästät paineen nopeasti pois, kananmunat kuoriutuvat itse.
up