Arvatkaapas, syrjäytyneet pitkäaikaistyöttömät, mikä alkaa kolmen päivän päästä? Yhteishaku 2019!
Toivottavasti pänttäätte armottomasti valintakoekirjoja sillä vain tällä tavalla voitte saada opiskelupaikan.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Tiettävästi koulutus on paras mahdollinen panostus omaan tulevaisuuteen. Mikä on siis tekosyysi mikset hae opiskelemaan?
Olisko monella vaikka ihan raha?
No, minulla on maisterintutkinto käytännölliseltä alalta ja AMK- tutkinto täydennyksenä, mutta ikää on yli 50, joten kukaan ei palkkaa minua mihinkään. Fyysisesti raskaaseen nostelemiseen en pysty, mutta muuten tekisin melkein mitä työtä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Tiettävästi koulutus on paras mahdollinen panostus omaan tulevaisuuteen. Mikä on siis tekosyysi mikset hae opiskelemaan?
Entäpä jos akateemisia tutkintoja on kaksi ja siihen päälle vielä toisen asteen amis? Ihan vinkkinä: työttömiä on satoja tuhansia, ja vapaita työpaikkoja tarjolla kymmeniä tuhansia. Maistereita on kortistossa pilvin pimein.
Matikka ei tainnut olla peruskoulussa vahvin aineesi? Kerrataan vielä, työttömyys tarkoittaa työpaikkojen puutetta, ei ryhtiliikettä.
Ja jatketaan vielä historiasta, kun tässä kerran ollaan koulutuksesta puhumassa; Suomesta katosi 500 000 työikäistä 60- ja 70-luvulla Ruotsiin, koska tarjolla ei ollut töitä. 50-luvulla porukkaa asutettiin parakeissa, joissa vesikin jäätyi öisin, hätäaputöiden nimissä. 20- ja 30-luvuilla ruokkomummot ja huutolaislapset kynsivät talollisten pellot ruokapalkalla.
Suomi on ollut suurimman osan ajastaan työttömyyden vaivaama siperialainen per*l*pi. Miten luulet jonkun työttömän siihen vaikuttavan, vaikka hän tekisi aamusta iltaan etunojapunnerruksia?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pänttäätte armottomasti valintakoekirjoja sillä vain tällä tavalla voitte saada opiskelupaikan.
Pyh ikinä en ole lukenut ja aina olen päässyt sisään.