Ärsyttääkö teitä bloggaajat joiden blogi muuttuu pelkäksi kaupallisen yhteistyön blogiksi?
Aluksi heidän jutut ovat ihan hauskoja ja sellaisia mihin peruspirkot ja maijat pystyy samaistumaan,ruokaohjeita,meikkivinkkejä ja arkisia juttuja,sitten kun saadaan suosiota ja lukijoita niin alkaa joka toinen blogiteksti alkaa olemaan kaupallista yhteistyötä. Onko heidän tarkoitus vaan hankkia se tarvittava lukija/kävijämäärä että sitten voidaan alkaa kerjäämään ilmaisia meikkejä,vaatteita,palveluita,matkoja,hotelliöitä jne.... Ja se kun kaikki bloggaajat aina sanoo että hups tää harrastus muuttuikin työksi ,blaa blaa.... Itse uskon että alunperinkin heillä ollut tarkoitus hankkia elanto ja rahat bloginsa kautta. Laskelmoitua toimintaa minusta, se eniten ärsyttää kun sitten se blogin taso tippuu ja siitä jos uskaltaa huomauttaa bloggaaja uhriutuu . Lukijoiden ansiosta saat ne yhteistyökumppanit ja rahat niin kannattaisi pitää tasoa yllä. Ja he houkuttelee lukjoita arvonnoilla ,ja palkinnot ovat saatuja ilmaistuotteita ja sitten pyydetään että tykkää siellä ja klikkaa siellä.. Sanokaa onko enää yhtään blogia mikä ei perustu jatkuvaan yhteistyöhöpötykseen... ? Luin pitkään yhtä blogia missä ei juurikaan ollut näitä mutta kas kummaa viimeisen vuoden aikana yhteistyövideota tullut jatkuvasti ja jutut ei ole enää oikein muuta.
Kommentit (3)
Ei mua ärsytä, lähinnä vain harmittaa, jos huomaan jonkun kivan blogin muuttuneen kaupalliseksi. Tuote-esittelyt ei mua kuitenkaan haittaa, jos ne eivät ole blogin pääasiallinen tarkoitus. On ihan kivakin joskus huomata jokin tuote, josta ei ole aiemmin tiennyt tai kokeillut. Toisaalta ymmärrän senkin, jos harrastus muuttuu työksi. Näin on käynyt itsellenikin, kun aikoinaan hurahdin tietokoneisiin ja vuosien päästä vaihdoin hoitsun hommista it-alalle.
Pidän itsekin blogia, jota tosin päivitän välillä useammin ja välillä harvemmin. Fiiliksen mukaan ja silloin, kun tässä arjessa on jotain, mistä viitsii mitään kirjoittaa. Kuvatkin ovat halpaa kännykkälaatua eikä ammattimaisesti toteutettuja. Eikä kohteetkaan aina sellaisia, joita kukaan haluaisi omassa elämässään nähdä. Tänäänkin teen postausta, josta näkyy mm hillitön sekasotku :D
Pari viikkoa sitten ärsytti erityisen paljon, tein siitä aloituksenkin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3395254/mainoksiksi-muuttuneet-blogit
Tietysti. Tätä ei saa sanoa Kalastajan ex-vaimosta.