Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä asikaspalvelutehtävissä toimiva, minkä takia

Vierailija
17.03.2019 |

isket sen kuitin tai vaihtorahat asiakkaan nenään eteen tiskille, josta tämä saa ne kerätä sen sijaan, että ojentaisin ne hänen käteensä? Tämä askarruttaa minua kovasti. Itse tervehdin aina minua palvelevaa henkilöä ja yritän muutoinkin olla huomioiva ja kohtelias, joten tuntuu hieman ikävältä tuollainen käytös. Itse en juurikaan käteistä käyttele vaan maksan kortilla ja olisi mukavaa saada se kuitti käteen ojennettuna. Pieni, mutta kohtelias ele. Siihen eteeni tiskille nakattuna koen sen eräänlaiseksi keskisormi-eleeksi.
Mikään hygienia-juttu ei ole kovinkaan uskottava selitys, sillä eiväthän asiakkaan ja häntä palvelevan ihmisen kädet edes kosketa tosiaan, kun kuitti vaihtaa omistajaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti alapeukuttajat ovat aspoja. Toivoisin jotain  kommenttia kuitenkin.

Vierailija
2/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain maissa on ihan tavallinen käytäntö antaa rahat tiskille tai pienelle lautaselle.

Suomessa yleensä kyllä annetaan vaihtorahat ja kuitti asiakkaalle käteen. Tiskille jättämistä olen nähnyt lähinnä narikoissa ja pubien baaritiskillä, eli paikoissa, joissa pitää nopeasti palvella useita asiakkaita peräkkäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain maissa on ihan tavallinen käytäntö antaa rahat tiskille tai pienelle lautaselle.

Suomessa yleensä kyllä annetaan vaihtorahat ja kuitti asiakkaalle käteen. Tiskille jättämistä olen nähnyt lähinnä narikoissa ja pubien baaritiskillä, eli paikoissa, joissa pitää nopeasti palvella useita asiakkaita peräkkäin.

no mulle on käynyt näin nyt kaksi kertaa apteekissa (sama henkilö "palveli" molemmilla kerroilla) ja kaksi kertaa marketissa. Marketissakin taisi olla kummallakin kerralla sama ihminen kyseessä. Ja todellakin tervehdin itse aina aspaa, eli en mielestäni mitenkään "provosoi" tuollaiseen. Kortilla maksan enkä oikein ymmärrä, miten sen kuitin tiskille läimäisy jotenkin nopeuttaisi tilannetta. Apteekissa ei kummallakaan kerralla ollut muita asiakkaita kassalla.

Olisi mukavaa, jos joku kassa- tai asiakaspalvelutyössä oleva voisi tätä hiukan avata.

Vierailija
4/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla murheet.

Vierailija
5/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen virolais/venäläistaustainen aspa. Me tehdään niin.

Vierailija
6/6 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se on helpompi ottaa, koska monesti asiakas laittaa korttejaan lompakkoon tai kerää tavaroitaan kassiin niin hän voi ottaa sen, kun on valmis. Tällöin myös ehtii valmistella kassaohjelman ottamaan seuraavan asiakkaan vastaan, kun ei tarvitse odotella kuitti kädessä että milloin asiakas on valmis ottamaan sen.

Toiseksi monessa paikassa turvakamerat on suunnattu siihen tiskille, jolloin voidaan tarvittaessa tarkastaa että asiakas on saanut vaihtorahat ja kuitin, kun ne ovat kulkeneet tiskin kautta.