Onko kellään muun "normaalilla" lapsella nelisormipoimuja käsissä
Tarkastakaapa. Itse mainitsin käsistä jo aiemmin neuvolassa ja mongolisilmistä, mutta normaalisti kehittyvä lapsi on. Onko yleistä?
Kommentit (10)
Minun pojallani oli. Nyt se on aikuinen, tuikitavallinen mies.
Meillä on, ihan normaali älykäs lapsi on kyseessä.
Mun kolmannella lapsella on toisessa kädessä. On vasta vauva, mutta normaalisti kehittynyt. Mutta mun miehellä on myös tuo poimu toisessa kädessä eli varmaan periytynyt häneltä. 4% normaaleista on toisessa kädessä ja 1% molemmissa.
oho, tarkistin ja meidän esikoisella (5 v) on, ihan normaali lapsi on ja aina saanut kehuja, että on fiksu ja taitava. En usko, että tuosta tyhmäksi enää muuttuu.
Minulla on itselläni :) Aika lailla normaali olen, mitä nyt tällä palstalla viihdyn...
Vierailija kirjoitti:
Mun kolmannella lapsella on toisessa kädessä. On vasta vauva, mutta normaalisti kehittynyt. Mutta mun miehellä on myös tuo poimu toisessa kädessä eli varmaan periytynyt häneltä. 4% normaaleista on toisessa kädessä ja 1% molemmissa.
Meidän tytöllä on näköjään oikeassa kädessä, vasen "normaalipoimuinen". Vauva ei nyt suostu avaamaan nyrkkejään. Mietin, että pitääpä tarkistaa miten miehellä, huomasin että itselläni on toisinpäin, vasemassa nelisormi, oikeassa normaali. - 5
Okei, eli ressaan liikaa. Tytöllä on molemmissa ja nyt 11kk kehitys on normaalia.
Ap
Minulla on molemmissa kämmenissä. Olen 56-vuotias, menestynyt hyvin sekä koulu- että työelämässä.
Similaninviivoiksi näitä myös kutsutaan. Kuulin että johtuvat sikiöaikaisesta rauhallisuudesta (kädet nyrkissä). Tiedä sitten, aika rauhallinen olen aina ollut.
Yhdellä kahdestakymmenestä terveestä on nelisormipoimu.