Epävireisyys TVoF:ssa vaan jatkuu! Rasittavaa!
Mikä ihme tuossa ohjelmassa on pielessä, kun kerrasta toiseen laulavat niin epävireisesti? Yleensä ylävireisyyttä.
Onko monitorointi täysin pielessä?!
Kommentit (25)
Menikö sillä Ikellä se laulu ihan putkeen? Miksi kehuivat kovin vaikka kuulosti melko kauheelta suoraan sanoen?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 22:57"]
Haluaisin kuulla esimerkkejä menestyneistä laulajista, jotka laulavat (jatkuvasti) epäpuhtaasti. Kiitos.
[/quote]
Neumann
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 14:25"]
Haluaisin kuulla esimerkkejä menestyneistä laulajista, jotka laulavat (jatkuvasti) epäpuhtaasti. Kiitos.
[/quote]
Neumann
[/quote]
Helpompaa olisi luetella ne harvat, jotka laulavat puhtaasti. Esim. Lady Gaga on tällainen, joka osaa oikeasti laulaa puhtaa(hko)sti. Björk taitaa olla toinen ja Robbie Williams kolmas. Mutta hyvin harvassa ovat! Levyllähän kaikki laulavat täydellisesti, koska on mahdollista ottaa useampi otto ja lisäksi korjailla virettä jälkikäteen. Mutta kun keikoilla käy, totuus paljastuu. Puhtaasti laulaminen on erittäin vaikeaa ja onnistuu vain harvalta kerrasta toiseen. Ja täydelliseen virheettömyyteen ei pysty kukaan.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 14:25"]
[/quote]
Neumann
[/quote]
Anssi Kela. Hirveetä kuunneltavaa livenä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 21:37"]
Mikä ihme tuossa ohjelmassa on pielessä, kun kerrasta toiseen laulavat niin epävireisesti? Yleensä ylävireisyyttä.
Onko monitorointi täysin pielessä?!
[/quote] tais haukata poika vähän liian ison palan astuessaan Robert Plantin saappaisiin.
Emilia lauloi puhtaasti, samoin Paula äsken. Jesse taas ei.
Tänäänkin oli tosiaan epävireisyyttä, mutta ei sentään siinä määrin kuin Laurin leirissä viime viikolla. Oli kaksi ihan kamalan epävireistä laulajaa viime viikolla.
Emilia veti tosi hienosti! Iken epävireisyys oli jo arvattavissakin, mutta sitten nuo muutamat muut on kyllä olleet yllättäviä pettymyksiä.
Kyllä Emilia veti kauniisti ja sitte se "teatteri-ihminen" oli minusta ammattitaitoinen.
Pettynein minä olin kyllä Casagrandeen.
Nyt todellakin erotetaan jyvät akanoista! Jos olisi kyseessä pelkästään tekninen vika, niin kaikki laulaisivat epävireisesti. Nyt kuitenkin esimerkiksi Laura, Suvi ja Emilia vetivät todella hyvin!
Ike on niin kuuma, että ei mitään väliä miten laulaa!
ei se vireys pelkästään ratkaise. Tavallinen kuulija ei tuolla tasolla virevirheitä edes havaitse.
Casagrande on loistava, eikä yksistään täydellisen valloittavan ja avoimen persoonansa ja hymynsä takia.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 22:20"]
ei se vireys pelkästään ratkaise. Tavallinen kuulija ei tuolla tasolla virevirheitä edes havaitse.
Casagrande on loistava, eikä yksistään täydellisen valloittavan ja avoimen persoonansa ja hymynsä takia.
[/quote]Täysillä se veti sen biisin, mutta minua häiritse että se veti sen äänelleen aivan liian korkealta, ei kuulostanut enää laulamiselta. Robert kun pystyy LAULAMAAN sen korkealta :D
En voi mitään sille, että epävireisyys vie huomion ja pilaa koko esityksen.
On kuitenkin olennaisesta asiasta kyse. Miten voi menestyä laulajana, jos ei osaa laulaa puhtaasti?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 22:25"]
En voi mitään sille, että epävireisyys vie huomion ja pilaa koko esityksen.
On kuitenkin olennaisesta asiasta kyse. Miten voi menestyä laulajana, jos ei osaa laulaa puhtaasti?
[/quote]Laulaako kaikki menestyneet sitten puhtaasti? :D Tietääkseni kyllä ei.. vähän on hakemista...:)
ihan turha on musiikin ammattilaisten itkeä vireydestä. Tämä formaatti on tehty kansan äänestettäväksi. Kansa äänestää ja ap:n on turha itkeä. Pinnalle pääsee ihan muilla avuilla kuin pelkästään kauniisti laulamalla. Eikö tämä ole ap:lle ihan itsestään selvyys? Vai onko kenties elämän realiteetit pikkasen hukassa?
Turha sinun on tällä foorumilla itkeä jos oma laulajan urasi ei ottanut tulta alleen. Sinä kenties laulat puhtaasti, mutta ehkäpä se ei pelkästään riitä?
AP, mitä merkitystä täydellisellä puhtaudella on silloin kun lopputulos on tappotylsä jota ei halua kuunnella?
Saara Aalto viime kaudelta on hyvä esimerkki siitä miten teknisesti täydellinen laulaja ei saa kansaa puolelleen. Sillä ei ole vieläkään levytyssopimusta ja kaikki hänen julkaisunsa on oma kustanteisia.
Säröttömyys tuhoaa kauneuden ja persoonallisuuden.
Mä olen ihan tavallinen kansalainen, eikä mua yleensä epävireisyys niin häiritse. Tänään muusikkomies, joka niihin yleensä tarttuu, on itse keikalla, joten katsoin VoFin ihan itsekseni. Ja kyllä täytyy sanoa, että muutaman kohdalla epävireisyys häiritsi. En varmaan edes kuule kaikkea, mutta joissain kohdissa muutama laulaja oli niin selkeästi hukassa, että jopa minä kuulin sen. Silloin se on mun mielestä liikaa. Varsinkin, kun ei oikein ole sitten muita avuja korvaamaan sitä "puutetta".
Ongelma on ohjelmakonseptissa, jossa jokaisesta joukkueesta putoaa aina yksi laulaja, vaikka parhaat laulajat sattuisivat olemaan kaikki samassa joukkueessa. Kaksintaisteluihinkin laitettiin tasavahvat toisiaan vastaan, että esityksistä tulisi parempia, mutta siinä menetettiin kaikkien parhaiden parien toiset puolikkaat, ja huonoimmista pareista myöskin toinen sai aina jatkaa. Ei todellakaan ääni ratkaise tuolla pelillä! Nytkin Jepa tippui tod. näk. hieman epäonnistuneen biisivalinnan vuoksi. Ja jo battleissa tippui monta hyvää laulajaa.
Anna sen soida, anna sen soida, whoo-o,
käännä kovempaa, hei hei, käännä kovempaa