Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kantapään kantalappua neuloessa ohjeessa outo kohta, neuvotko?

Vierailija
14.03.2019 |

Teen kantapään yleensä vahvistetulla neuleella, nosta yksi, neulo yksi. No problem. Nyt ohjeessa on niin, että joka toisella oikean puolen kierroksella on *nosta yksi, neulo yksi, kunnes jäljellä on 2s, neulo 2o*. Joka toisella kierroksella reunaan tulee siis 3s O, kun muuten olen tehnyt nosta 1 neulo 1 rivin loppuun asti. Tätä siis mietin: mikä merkitys tuolla on, reunasta ei tule yhtään sen nätimpi, päinvastoin, reuna ei koskaan kierry tms, mitähän tällä haetaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaneuloin tässä hetken ja päädyin siihen, että 2 oikein kantalapun reunassa ei välttämättä näytä siistimmältä ja suoremmalta, mutta hetkeä myöhemmin on paljon helpompi poimia siitä silmukoita.

Vierailija
2/7 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kantapäissä olen törmännyt ohjeeseen, jossa neulotaan seuraavasti:

1. oikea: *nosta yksi, neulo yksi* toista kerros loppuun

2. nurja: kaikki nurin

3. oikea: neulo yksi (tai nosta yksi) *nosta yksi, neulo yksi* toista kerrosta toiseksi viimeiseen silmukkaan asti ja neulo viimeinen silmukka

4. nurja: kaikki nurin

ja alusta uudestaan ykkösestä.

Tällaisessa se nostettu tulee joka kerroksella eri kohtaan, eli menee vähän "ruudutetun" näköiseksi. Eli ei tule suoria "pystyraitoja" vaan vähän helmineuletyyppistä (vaikkakaan ei siis pelata nurjilla ja oikeilla silmukoilla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantalapusta tulee isompi kooltaan, kun vahvistettu neule ei vedä sitä kasaan loppuun asti. Ei muuta hyötyä. Silmukoita poimiessa kantalapun sivulta voi olla helpompi poimia, kun ei ole vahvistettu loppuun asti, ehkä. Voit silti tehdä kuten tähän asti olet tehnyt. Tv Kässäope

Vierailija
4/7 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tuollaiseen ohjeeseen. Siinä varmaan haetaan ettei reunaan tule reikiä ja nostot on helpompia, ehkä.

Vierailija
5/7 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kokeilla tuota, koska teen löysää. Siksi joudun kiristämään reunasilmukoita tietoisesti, koska muuten poimittavista silmukoita tulee isoja=reikiä.

Kiitti vinkistä.

Vierailija
6/7 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ilmaneulojille ja kässäopeille ja kaikille! Mä teen nyt ton ohjeen mukaan, ens kerralla uskallan ehkä soveltaa. Kohta ollaan vaikeimmassa kohdassa anyways, kuinka poimia silmukat ilman aikomusta tehdä verkkosukkaa... 😊

Vierailija
7/7 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ilmaneulojille ja kässäopeille ja kaikille! Mä teen nyt ton ohjeen mukaan, ens kerralla uskallan ehkä soveltaa. Kohta ollaan vaikeimmassa kohdassa anyways, kuinka poimia silmukat ilman aikomusta tehdä verkkosukkaa... 😊

Neulo ne poimitut silmukat eka krs:lla kiertäen eli takareunastaan. Ei tuu verkkosukkaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan