Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkettä joka auttaa keskittymiskyvyttömyyteen?

Vierailija
11.03.2019 |

Pitäisi lukea ja opiskella mutta ajatus harhailee niin pahasti ettei siitä tule enää yhtään mitään. Aiemmin onnistui, nyt on mennyt tällaiseksi. Siis en lähtökohtaisesti ole mikään adhd-tapaus vaan hyvin rauhallinen jo lapsena olin, se on mahdollista että jotain lievää add:tä olisi ollut aiemminkin, mutta enimmäkseen tää on viime vuosina ilmaantunut ongelma.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy lääkettä: ruoka

Vierailija
2/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä on kyllä kuten metyylifenidaatit ja on olemassa myös keskitysleirejäkin, joissa keskittymiskykyä voi harjoittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on add / adhd, niin on lääke. Joko haet diagnoosin ja resepti yksityiseltä, jolloin julkinen puoli ei suostu sitä diagnoosia tunnustamaan, tai lääkettä uusimaan TAI yrität päästä neuropsykiatrisiin tutkimuksiin julkiselta puolelta, mikä ei onnistu, jos ei ole ollut vakavia ongelmia pitkään ja silti koettavat syytellä pelkästään masentuneeksi. Tutkimuksissa sitten sormet ja varpaat ristissä toivot, että se lääkäri ymmärtää mitä sanot kun heittelee niitä rakseja ruutuihinsa. Silti eivät välttämättä määrää lääkettä vaikka näiltä veijareilta diagnoosin saisit.

Vierailija
4/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei adhd-lääkkeetkään keskittymiseen auta. Addin ne rauhoittaa ja taviksen panee hyppimään seinille ja vie unet. Yhtään sivua enempää et niiden avulla lue.

Vierailija
5/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Cannipis!!

Vierailija
6/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei adhd-lääkkeetkään keskittymiseen auta. Addin ne rauhoittaa ja taviksen panee hyppimään seinille ja vie unet. Yhtään sivua enempää et niiden avulla lue.

Auttaapas, jos on adhd/add. Et taida oikein nyt tietää mistä puhut. Ei kaikki tuolla diagnoosilla kulkevat ole ylienergisiä hössöjä. Tämä väärinymmärrys pohjaa siihen, että lääkärit ovat keskittyneet diagnosoimaan ainoastaan niitä vilkkaita pikkupoikia. Jostain syystä tytöillä oireet ovat enemmänkin tuota keskittymiskyvyn puutetta.

Vierailija
7/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abilify. Auttaa ainakin minua keskittymään. Toisaalta mulla onkin psyykkinen sairaus ja nuo ovat psyykenlääkkeitä. Tosin ilmeisesti ADHD:lle voi myös määrätä niitä.

Vierailija
8/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pidä paikkaansa. Olen itse käyttänyt ja monet kollegat käyttää ADHD-lääkkeitä it-alan painejaksoista selviämiseen. Minulla ei ole ADHD:ta, mutta stressaantuneena ja vähillä unilla tuppaa keskittyminen harhailemaan. Mutta kun ottaa ADHD-lääkettä, pystyy keskittymään vaikka 18 tuntia yhteen putkeen täysin ongelmitta, vaikka olisi nukkunut 3 edellistä yötä 3 tuntia per yö...

Vierailija
9/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on add / adhd, niin on lääke. Joko haet diagnoosin ja resepti yksityiseltä, jolloin julkinen puoli ei suostu sitä diagnoosia tunnustamaan, tai lääkettä uusimaan TAI yrität päästä neuropsykiatrisiin tutkimuksiin julkiselta puolelta, mikä ei onnistu, jos ei ole ollut vakavia ongelmia pitkään ja silti koettavat syytellä pelkästään masentuneeksi. Tutkimuksissa sitten sormet ja varpaat ristissä toivot, että se lääkäri ymmärtää mitä sanot kun heittelee niitä rakseja ruutuihinsa. Silti eivät välttämättä määrää lääkettä vaikka näiltä veijareilta diagnoosin saisit.

Onko Suomen terveydonhoito todellakin tällä tasolla?

10/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä AD(H)D:hen tarkoitettuja lääkkeitä, jotka parantavat keskittymistä, mutta ei niitä saa ilman diagnoosia eikä diagnoosia varmaan saa ilman koko elämän jatkunutta, selkeää oireilua.

Sitten on modafiniilia, jota määrätään Suomessa narkolepsiaa tai MS-taudin hermostoperäistä uupumusta sairastaville. Minä olen kokeillut sitä (sairastan MS-tautia), mutta omien kokemusteni perusteella se ei ole luotettava vaikutukseltaan eli joskus siitä on hyötyä, joskus ei. Modafiniili siis piristää ja sitä myöten voi parantaa keskittymistä. Maailmalla sitä käyttää moni AD(H)D-ihminenkin ja jotkut heistä kehuvat sitä keskittymiskykyä parantavaksi lääkkeeksi.

Vierailija
11/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pidä paikkaansa. Olen itse käyttänyt ja monet kollegat käyttää ADHD-lääkkeitä it-alan painejaksoista selviämiseen. Minulla ei ole ADHD:ta, mutta stressaantuneena ja vähillä unilla tuppaa keskittyminen harhailemaan. Mutta kun ottaa ADHD-lääkettä, pystyy keskittymään vaikka 18 tuntia yhteen putkeen täysin ongelmitta, vaikka olisi nukkunut 3 edellistä yötä 3 tuntia per yö...

Nimenomaan sinulla ei ole ADHD:ta, mutta minulla on ja ne lääkkeet ei auta keskittymiseen kun on ADHD. Metyylifenidaatti lääkitys juuri kyseessä. Ihmiset eivät yhtään ymmärrä mitä se oikea ADHD on. Se, että sinä et joskus pysty keskittymään on aivan eri asia kun ADHD:n kanssa.

Ja tuohon kannabikseen, se vain pahentaa oireita. Ajatus lähtee harhailemaan todella paljon.

Vierailija
12/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeistäkin voi olla apua, mutta myös harjoituksista, hengitys- , liike- ym. 

Vierailija
13/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se on ollut. Vain yksityisellä puolella on mahdollista saada kunnollista hoitoa. Siksi tuo soten kaatuminen on meille adhd ihmisille kuten varmasti muillekin erityispotilaille joilla ei ole työterveyshuoltoa surullinen asia.

Kun menetin työni, en ole saanut sen jälkeen kunnollista hoitoa kun ei ole varaa yksityiseen.

Vierailija
14/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta parantaa kaikki vaivat sekä oireet. Ainakin netin mukaan.

Vierailija
15/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Onhan niitä AD(H)D:hen tarkoitettuja lääkkeitä, jotka parantavat keskittymistä, mutta ei niitä saa ilman diagnoosia eikä diagnoosia varmaan saa ilman koko elämän jatkunutta, selkeää oireilua.

Sitten on modafiniilia, jota määrätään Suomessa narkolepsiaa tai MS-taudin hermostoperäistä uupumusta sairastaville. Minä olen kokeillut sitä (sairastan MS-tautia), mutta omien kokemusteni perusteella se ei ole luotettava vaikutukseltaan eli joskus siitä on hyötyä, joskus ei. Modafiniili siis piristää ja sitä myöten voi parantaa keskittymistä. Maailmalla sitä käyttää moni AD(H)D-ihminenkin ja jotkut heistä kehuvat sitä keskittymiskykyä parantavaksi lääkkeeksi.

ADHD-lääkkeitä saa kyllä yksityispuolelta ihan ilman mitään koko elämän oireiluita tai edes diagnoosia. Itse menin työterveyteen sanomaan vaan että nyt on vaikea keskittyä kun on elämässä kaikenlaista, selitin tilannettani. Niin työterveyslääkäri totesi, että haluaisinko kokeilla varsinaisesti ADHD:hen tarkoitettua lääkettä, että se on hyvä lääke ja moni käyttää juuri it-alalla tilapäisestikin sitä tarpeen mukaan.

Vierailija
16/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa alkoholi, kunhan ottaa riittävän pienessä määrin tissutellen. Sillä selvisin opinnoistani läpi ja olen selvinnyt monista paineprojekteista, joita olen iltaisin kotonakin kaljaa tissutellen tehnyt.

Vierailija
17/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei terkkarissa oikein uskalleta ottaa kantaa tämmösiin.

Vierailija
18/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

ADHD-lääkkeitä saa kyllä yksityispuolelta ihan ilman mitään koko elämän oireiluita tai edes diagnoosia. Itse menin työterveyteen sanomaan vaan että nyt on vaikea keskittyä kun on elämässä kaikenlaista, selitin tilannettani. Niin työterveyslääkäri totesi, että haluaisinko kokeilla varsinaisesti ADHD:hen tarkoitettua lääkettä, että se on hyvä lääke ja moni käyttää juuri it-alalla tilapäisestikin sitä tarpeen mukaan.

Kuulostaa vähän oudolta, mitä lääkettä sulle sitten kirjoitettiin? Joka tapauksessa tuotahan ei uusita julkisella

Vierailija
19/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on "viimevuosina ilmaantunut ongelma", niin silloin syypäänä saattaa olla some / jatkuva informaatiotulva eri kanavista. Ja et ole yksin tämän ongelman kanssa.

Vierailija
20/21 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Cannabista yli 10v päivittäin. 15-vuotiaasta asti ja mielen terveyteni on ihan kunnossa. Itseasiassa kun opiskelin, sain 4-5 arvosanoja ammattikoulussa. Ja muut 2-3. Eli ei ainakaan minulla ole vaikuttanut älykkyyteen.