Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sipilän hallitus maksanut yli 160 miljoonaa euroa yritystukea risteilylaivayhtiöille - Viking Line ylivoimainen ykkösrohmuaja"

Vierailija
11.03.2019 |

https://www.iltalehti.fi/talous/a/1a43b2ab-2823-4b9d-9b97-87c994445e6d

Miksi suomalaisten verorahoilla tuetaan ahvenanmaalaisia osakkeenomistajia? Jos laivaleikit eivät kannata ilman tukia, niin tehkööt sitten vaikka sipsejä. Lentäenkin pääsee kulkemaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivatukia on maksettu jo 1980-luvulla, turhaa sotkea mitään Sipilää joka asiaan. WT...

Vierailija
2/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivatukia on maksettu jo 1980-luvulla, turhaa sotkea mitään Sipilää joka asiaan. WT...

Mihin tarvitaan tukia? Jos laivalinja katsotaan niin välttämättömäksi, valtio voisi ostaa jonkun vanhan purkin ja ajaa itse sitä linjaa jonkun valtionyhtiön kautta. Halvemmaksi se lopulta tulisi kuin rahan kantaminen ahvenanmaalaisille osakkeenomistajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi SDP varmaan lopettaa risteilyt ja tuet.

NOT

Vierailija
4/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Ikävä kyllä wt-porukoiden kännipanosekoiluja tuetaan verovaroin.

Vierailija
5/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaston pelastaminen on toiseksi suurin saaja. Tuuliwatti Oy mm. kannattaa paremmin veikkaus. 65 prosenttia liikevaihdosta obn suoraa voittoa omistajille! 

Vierailija
6/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivatukia on maksettu jo 1980-luvulla, turhaa sotkea mitään Sipilää joka asiaan. WT...

Mihin tarvitaan tukia? Jos laivalinja katsotaan niin välttämättömäksi, valtio voisi ostaa jonkun vanhan purkin ja ajaa itse sitä linjaa jonkun valtionyhtiön kautta. Halvemmaksi se lopulta tulisi kuin rahan kantaminen ahvenanmaalaisille osakkeenomistajille.

Ongelma on, ettei pidä huudella eduskunnan lehtereillä kestävyysvajeita, kun rahaa löytyy taikaseinästä tällaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa räikeä valinta Iltalehden toimitukselta lähteä tuolle linjalle. Otetaan kaksi asiaa jotka eivät liity toisiinsa ja vielä Sipilä siihen mukaan "syylliseksi". Populismia, johon ap myös lankesi jakamalla.

Vierailija
8/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivatukia on maksettu jo 1980-luvulla, turhaa sotkea mitään Sipilää joka asiaan. WT...

Mihin tarvitaan tukia? Jos laivalinja katsotaan niin välttämättömäksi, valtio voisi ostaa jonkun vanhan purkin ja ajaa itse sitä linjaa jonkun valtionyhtiön kautta. Halvemmaksi se lopulta tulisi kuin rahan kantaminen ahvenanmaalaisille osakkeenomistajille.

Kokoomuskeskustalainen markkinatalous tarkoittaa tätä, että yksityiset yritykset toimivat yhteiskunnan varoilla. Voitot tietysti menevät yksityisille. Vastaavanlaista "markkintaloutta"  on esim. apteekeissa. Ovat muka "yrityksiä", mutta valtion suojeluksessa tienaavat miljoonia ilman mitään riskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit nostivat laivojen tukea kun olivat hallituksessa. Lyhyt on kansan muisti.

Vierailija
10/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti huolestui Sipilän ryhdikkäästä ratkaisusta, jotain piti äkkiä keksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä loputtomat tuulivoimatuet taitavat olla Sipilän hallitusta edeltävän hallituksen munaus. Ne ovat tehneet mm. Anttosesta Suomen rikkaimman.

Vierailija
12/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsä Groupille järjestyi 40 miljoonan suoran tuen lisäksi 180 miljoonaa äänekosken sellutehtaan liikennejärjestelyihin. Työpaikkoja ei syntynyt lisää, kun samalla entinen tehdas ja sen työpaikat ajettiin alas. Myös kymmenien miljoonien päästöoikeudet kustantavat veronmaksajat. Ilmanko on varaa maksaa osinkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarihallitus kaksinkertaisti Viking Linen tuet v 2014.

Yritystuet laskivat 14 % kun Sipilä pääsi ohjaksiin 2016.

Täällä kirjoittelijat niin tolloja, etteivät ymmärrä mistä puhuvat, haukkuvat ja mustamaalaavat vain.

Vierailija
14/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Demarihallitus" oli kookoomuksen hallitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Demarihallitus" oli kookoomuksen hallitus.

Kokoomuslaiset syyttävät aina demareita omista teoistaan. Ja juntit uskoo.

Vierailija
16/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko artikkeli on osa Iltalehden ja Iltasanomien oikeistotoimitusten Demareihin kohdistuvaa hyökkäystä - puntit tutisevat isoherraklubeilla kun tavallisten palkansaajien selkänahalla hyötymisestä saattaa tulla loppu. Alkaa kuulostaa jo epätoivoiselta. Yritystukia varustamoille on maksettu aina. Ahvenanmaalla on strateginen merkitys.