"Sipilän hallitus maksanut yli 160 miljoonaa euroa yritystukea risteilylaivayhtiöille - Viking Line ylivoimainen ykkösrohmuaja"
https://www.iltalehti.fi/talous/a/1a43b2ab-2823-4b9d-9b97-87c994445e6d
Miksi suomalaisten verorahoilla tuetaan ahvenanmaalaisia osakkeenomistajia? Jos laivaleikit eivät kannata ilman tukia, niin tehkööt sitten vaikka sipsejä. Lentäenkin pääsee kulkemaan.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Laivatukia on maksettu jo 1980-luvulla, turhaa sotkea mitään Sipilää joka asiaan. WT...
Mihin tarvitaan tukia? Jos laivalinja katsotaan niin välttämättömäksi, valtio voisi ostaa jonkun vanhan purkin ja ajaa itse sitä linjaa jonkun valtionyhtiön kautta. Halvemmaksi se lopulta tulisi kuin rahan kantaminen ahvenanmaalaisille osakkeenomistajille.
Näin on. Ikävä kyllä wt-porukoiden kännipanosekoiluja tuetaan verovaroin.
Ilmaston pelastaminen on toiseksi suurin saaja. Tuuliwatti Oy mm. kannattaa paremmin veikkaus. 65 prosenttia liikevaihdosta obn suoraa voittoa omistajille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivatukia on maksettu jo 1980-luvulla, turhaa sotkea mitään Sipilää joka asiaan. WT...
Mihin tarvitaan tukia? Jos laivalinja katsotaan niin välttämättömäksi, valtio voisi ostaa jonkun vanhan purkin ja ajaa itse sitä linjaa jonkun valtionyhtiön kautta. Halvemmaksi se lopulta tulisi kuin rahan kantaminen ahvenanmaalaisille osakkeenomistajille.
Ongelma on, ettei pidä huudella eduskunnan lehtereillä kestävyysvajeita, kun rahaa löytyy taikaseinästä tällaiseen.
Onpa räikeä valinta Iltalehden toimitukselta lähteä tuolle linjalle. Otetaan kaksi asiaa jotka eivät liity toisiinsa ja vielä Sipilä siihen mukaan "syylliseksi". Populismia, johon ap myös lankesi jakamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivatukia on maksettu jo 1980-luvulla, turhaa sotkea mitään Sipilää joka asiaan. WT...
Mihin tarvitaan tukia? Jos laivalinja katsotaan niin välttämättömäksi, valtio voisi ostaa jonkun vanhan purkin ja ajaa itse sitä linjaa jonkun valtionyhtiön kautta. Halvemmaksi se lopulta tulisi kuin rahan kantaminen ahvenanmaalaisille osakkeenomistajille.
Kokoomuskeskustalainen markkinatalous tarkoittaa tätä, että yksityiset yritykset toimivat yhteiskunnan varoilla. Voitot tietysti menevät yksityisille. Vastaavanlaista "markkintaloutta" on esim. apteekeissa. Ovat muka "yrityksiä", mutta valtion suojeluksessa tienaavat miljoonia ilman mitään riskiä.
Demarit nostivat laivojen tukea kun olivat hallituksessa. Lyhyt on kansan muisti.
Iltalehti huolestui Sipilän ryhdikkäästä ratkaisusta, jotain piti äkkiä keksiä.
Nämä loputtomat tuulivoimatuet taitavat olla Sipilän hallitusta edeltävän hallituksen munaus. Ne ovat tehneet mm. Anttosesta Suomen rikkaimman.
Metsä Groupille järjestyi 40 miljoonan suoran tuen lisäksi 180 miljoonaa äänekosken sellutehtaan liikennejärjestelyihin. Työpaikkoja ei syntynyt lisää, kun samalla entinen tehdas ja sen työpaikat ajettiin alas. Myös kymmenien miljoonien päästöoikeudet kustantavat veronmaksajat. Ilmanko on varaa maksaa osinkoja.
Demarihallitus kaksinkertaisti Viking Linen tuet v 2014.
Yritystuet laskivat 14 % kun Sipilä pääsi ohjaksiin 2016.
Täällä kirjoittelijat niin tolloja, etteivät ymmärrä mistä puhuvat, haukkuvat ja mustamaalaavat vain.
Vierailija kirjoitti:
"Demarihallitus" oli kookoomuksen hallitus.
Kokoomuslaiset syyttävät aina demareita omista teoistaan. Ja juntit uskoo.
Koko artikkeli on osa Iltalehden ja Iltasanomien oikeistotoimitusten Demareihin kohdistuvaa hyökkäystä - puntit tutisevat isoherraklubeilla kun tavallisten palkansaajien selkänahalla hyötymisestä saattaa tulla loppu. Alkaa kuulostaa jo epätoivoiselta. Yritystukia varustamoille on maksettu aina. Ahvenanmaalla on strateginen merkitys.
Laivatukia on maksettu jo 1980-luvulla, turhaa sotkea mitään Sipilää joka asiaan. WT...