Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki uskovaiset eivät tee töitä?

Marttyyrin Veri
11.03.2019 |

raamattuhan sanoo että uskovien pitää tehdä töitä omilla käsillään, miksi uskovaiset eivät tee töitä vaan osa elää valtion tuilla, mitä kunniaa tämä tuo Jumalalle, jonka pitäisi antaa kaikille uskoville menestystä ja työtä tai ainakin maksaa laskut?! eihän Raamatun mukaan pitäisi uskovan ottaa mitään Kela-korvauksia vastaankaan!

Sananl. 28:19

Joka peltonsa viljelee, saa leipää kyllin, mutta tyhjän tavoittelija saa köyhyyttä kyllin.
Sananl. 30:8

Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää,

Ef. 4:28

Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.

1. tess. 4:
11 ja katsomaan kunniaksenne, että elätte hiljaisuudessa ja toimitatte omia tehtäviänne ja teette työtä käsillänne, niinkuin olemme teitä käskeneet,
12 että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.

2. tess. 3: 10 Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille, että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.
11 Sillä me olemme kuulleet, että muutamat teidän keskuudessanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä, vaan puuhailevat sellaisessa, mikä ei heille kuulu.
12 Semmoisia me käskemme ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.
13 Mutta te, veljet, älkää väsykö tekemästä sitä, mikä hyvää on.
14 Mutta jos kuka ei tottele sitä, mitä me tässä kirjeessä olemme sanoneet, niin merkitkää hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, että hän häpeäisi.
15 Älkää kuitenkaan pitäkö häntä vihollisena, vaan neuvokaa niinkuin veljeä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Raamatussa nimenomaan kehoteta antamaan tarvitseville?

Vierailija
2/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä kuvittelet nykymaailmas pystyvän noudattamaan noita ohjeita ja uskovien paremmin löytävän töitä kuin muidenkaan? Kysymyksestä paistaa se että työttömyys on oma valinta? Onko se ? Tukiakaan ei sais ottaa osuutensa jakaa muille ?

Vierailija
4/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen työttömänä uskovaisena päättänyt että minun kanssa ei Raamatun mukaan voi seurustella koska en tee töitä, en siis käy seurakunnissakaan. Enkä Raamatun mukaan saa myöskään syödä jos en tee töitä vieläpä omilla käsilläni. Siispä olen päättänyt paastota niin pitkään että Jumala antaa minulle töitä tai kuollaan sitten paastoamalla.  tai yksi raamatullinen vaihtoehto on myydä kaikki ja lähteä uskossa jonnekin.

Luuk. 12:33 

Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.

Luuk. 18:22 

Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

Vierailija
5/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on, jos suinkin mahdollista jokaisen joka kykenee työhön tulisi sitä tehdä.  Aloittajan mainitsemat raamatunjakeet ovat miettimisen ja itsetutkistelun paikkoja.  On tietysti ihmisiä, jotka kaiken aikaa pyrkivät töihin, mutta eivät saa työtä.  Se tietenkin, että ei halua tehdä työtä, vaan haluaa, että toiset työssäkäyvät elättävät, on väärin.

Vierailija
6/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuossa kielletään kelan avustukset? Missä puhutaan työn ja tehtävien olevan nimenomaan palkkatyötä?

Vierailija
7/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on hyviä ohjeita! Työ on hyväksi ihmiselle, mutta jos noita haluaa lukea kuin piru raamattua, niin tullaan omituisiin lopputuloksiin. Vai meinaatko ettei lasten tulisi saada ruokaa, jos eivät työskentele? Vammaiset? Vanhukset? Työ on hyvästä. Kyllä sen huomaa, miten sen olemassaolo/puuttuminen vaikuttaa ihmisen kokonaisvointiin. Ilman työtä ihmiset usein masentuvat ja syrjääntyvät ja kadottavat elämästä mielekkyyden ja omanarvontunnon. Työ voi toki olla muutakin kuin palkkatyö, esim vapaaehtoistyötä tms.

Vierailija
8/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taaas otan tuon raamatunaluseen niin että olen Babyloanian vankilassa Kelassa niin kauan kunnes saan idean tai joku tarjoaa töitä, jos ei tarjota, olen sitten vankilassa koska HALUN TEHDÄ töitä mutten tiedä mitä hakisin ja jos haen en saa yleensä

Vierailija
9/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummuni on jehovantodistaja ja on aina tehnyt töitä. Nyt jo tosin eläkkeellä.

Vierailija
10/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ovat tässä ihan samassa suomisuossa, kuin muutkin työtätekevät ja kuolevat olennot. Toisilla riittää töitä ylitöihin asti ja toisille ei vain töitä löydy. Minä olen vääntänyt töitä, mutta kun tuolle miehelle sitä ei tunnun löytyvän, nyt sillä on oma firma mutta sielläkin on hiljaisia aikoja.

t: uskovainen työhön kyllästynyt - odotan jo saunan taakse pääsyä

Vierailija
11/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun kirjoittamisen aikaan ei ole ollut sellaista työttömyyttä kuin nykyään on. Siksi noita kohtia ei voi soveltaa suoraan nykypäivään. Edelleen olisi luonnollisesti väärin, jos joku heittäytyisi seurakuntalaisten elätettäväksi ja kieltäytyisi menemästä töihin lopunaikoja odottaessaan, vaikka olisi työkykyinen ja töitä olisi tarjolla. Kristittyjä ei ole kutsuttu sellaiseen, että keskitytään pelkkään rukouselämään eikä tehtäisi mitään hyödyllistä. Mutta jos töitä ei ole tai niitä ei pysty tekemään, on kyse ihan eri asiasta.

Vierailija
12/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis vaikka siks että ei oo töitä omalla alalla, urpo

Vierailija
13/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssä on vaan omat ongelmansa kun siitä tulee lakihenkinen orjuus, olet vain töissä, ei ole voimia paastota tai julistaa evankeliumia, et voi mennä lähetystyöhön. kaikki hegneliset voimat menee työhön. Ei ole sitten vaihtoehto sekään että jää kotiin makaamaan. on vain uhrattava kaikki mahdollinen mikä tulee uskon tien esteeksi

moni Raamatun henkil on jättänyt vaan kaiken ja lähtenyt vaeltamaan,esim. Aabraham tai Mooses

hepr 11

8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.

9 Uskon kautta hän eli muukalaisena lupauksen maassa niinkuin vieraassa maassa, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;

mark 10

8 Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua".

29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,

30 ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.

31 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."

Mooses oli aikanaan Egyptin valtiossa korkeassa virassa ikäänkuin pääministeri

24 Uskon kautta kieltäytyi Mooses suureksi tultuaan kantamasta faraon tyttären pojan nimeä.

25 Hän otti mieluummin kärsiäkseen vaivaa yhdessä Jumalan kansan kanssa kuin saadakseen synnistä lyhytaikaista nautintoa,

26 katsoen "Kristuksen pilkan" suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin aarteet; sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti.

27 Uskon kautta hän jätti Egyptin pelkäämättä kuninkaan vihaa; sillä koska hän ikäänkuin näki sen, joka on näkymätön, niin hän kesti.

Vierailija
14/14 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi tulee pian Pedon aika, One Worlds Gorvernment ja pedon merkki, sitten ei voi uskoavanakaan tehdä töitä vaan olla maan alla vainottuna ja odottaa tempausta ja martytyrikuolemaa