Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityiset pph:t ja veroilmoituksen täyttö?

Vierailija
12.03.2013 |

Voitteko auttaa ekaa kertaa veroilmoituksen täyttäjää?

Miten hoitomenot lasketaan sellaisen lapsen kohdalla joka on aloittanut hoidossa kesken kuukauden? Lasketaanko sen täyden summan (111,60e) mukaan vai 5,18 euroa/hoitopäivät? 

Miten tämä voikin olla näin vaikeaa? Pää on täynnä lappusia ja numeroita. Toivottavasti ensi vuosi olisi jo vähän helpompi. ;)

Kiitos jo etukäteen, jos viitsitte auttaa! :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut sen kokosumman mukaan, siis 111,60. Itseasiassa en tiedä, meneekö se edes niin, mutta sen verran annan itseni tehdä "veronkiertoa". =)

Vierailija
2/8 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs mitä vähennettäviä muita kuluja voi ilmoitukseen laittaa? Omat ulkovaatteet? Puhelinlaskuja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 08:35"]

Entäs mitä vähennettäviä muita kuluja voi ilmoitukseen laittaa? Omat ulkovaatteet? Puhelinlaskuja? 

[/quote]

Muakin kiinnostaa. Hankin työtä varten ulkoilupuvun jota en muuten käytä, kumisaappaat, tulostimen, hiekkaleluja ison läjän, askartelutarvikkeita...

Vierailija
4/8 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
5/8 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä laskenut kulukorvauksen=hoitomenon hoitopäivien mukaan jos hoitoa ollut vajaa kuukausi. Verotuksessa saa vähentää yelin, vakuutuksen, jäsenmaksun, mahdollinen työhuone. Myös muita hankintoja esim. pinnasänky, syöttötuoli, rattaat, leikkimökki, hiekkalaatikko. Askartelutarvikkeet ja pienemmät hankinnat minusta sisältyy kulukorvaukseen. Itse en ole omia vaatteitani tai puh.laskuja verotukseen laittanut. -ypph

Vierailija
6/8 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kannattaa laittaa ne ulkoilupuvut, sadevaatteet, kumpparit, rattaat jne. Itse laitan aina jopa työhuonevähennyksen vaikkei minulla varsinaista työhuonetta olekaan. Selitykseksi siihen, että tarvitsen rauhallisen huoneen vanhempien kanssa käytäviä keskusteluja ja tietokonetta varten. Joskus verotoimisto tuon hyväksyy, joskus ei, mutta aina kannattaa yrittää.

Noihin vaatehankintoihin pitää laittaa, mihin niitä tarvitsee. Esim. sadevaatteet-tarvitsen pakollisiin ulkoiluihin sadepäivinä jne. Näitäkään ei aina saa läpi, mutta edelleenkin, kannattaa yrittää, verotoimistohan sen päätöksen tekee.

t. 2

Vierailija
7/8 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 12:54"]

Minä olen kyllä laskenut kulukorvauksen=hoitomenon hoitopäivien mukaan jos hoitoa ollut vajaa kuukausi. Verotuksessa saa vähentää yelin, vakuutuksen, jäsenmaksun, mahdollinen työhuone. Myös muita hankintoja esim. pinnasänky, syöttötuoli, rattaat, leikkimökki, hiekkalaatikko. Askartelutarvikkeet ja pienemmät hankinnat minusta sisältyy kulukorvaukseen. Itse en ole omia vaatteitani tai puh.laskuja verotukseen laittanut. -ypph

[/quote]

Kiitos ohjeistuksesta!

Entäs omat poissaolopäivät. Vähennetäänkö nekin vai laitetaanko hoitomenot silti 111,60 e mukaan jos muuten lapsi on ollut hoidossa normaalisti koko kuun? Että osaa olla kinkkistä!!! 

Ap

Vierailija
8/8 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairaspäiviä huomioinut, koska itselläni niitä todella vähän (muutama päivä vuodessa). Pidemmät sairaslomat sitten eri asia. Kannattaa vaikka tehdä excel-taulukko, johon merkitsee joka kuun lopussa todelliset tulot. Näin on seuraavana vuonna helppo täyttää veroilmoitus, kun kaikki on ylhäällä. Samalla voi merkata taulukkoon hankinnat niin nekään ei pääse unohtumaan. -ypph

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä