Koulutyö tökkii
Valitsin sellaisen aiheen, että teen samalla työpaikalleni. Kadun kovasti, ei kiinnosta yhtään tehdä vapaa-ajalla. Alunperin oli tarkoitus tehdä työaikana osa, mutta on ollut töitä ja en ole ehtinyt. Saan kyllä korvauksen. Mutta tuntuu silti siltä, että olisi pitänyt valita mielikuvitusaihe. En vain saa itseäni motivoitua. Kaikki muut kurssit menneet hyvin, tentit tästä aiheesta menneet hyvin, mutta tämä lopputyö kurssista, ei kiinnosta yhtään. Minulla on tehtynä kolme sivua kymmenestä suositellusta, deadline ensi perjantaina. Tässä olen istunut tänäänkin tuntikausia ja saanut aikaan yhden kaavion ja vajaan sivun tekstiä. Aihe ei ole vaikea, motivaation puute on.
Kommentit (5)
Ap tässä taas. tulin tähän koneelle ja olen nyt edennyt yhden kaavion verran, sen jälkeen katsellut netistä kaikkea turhaa. Mulla on opinnot vasta alkuvaiheessa - aloitin yliopisto-opinnot työn ohessa syksyllä ja 25 op on kasassa. Tarkoitus oli vaihtaa lomarahoja vapaaksi ja pitää vapaita tarpeen tullen, mutta en ole ehtinyt. Kesäopintoja on tarkoitus tehdä myös ja valmistua 4-5 vuodessa. Viime yönä valvoin miettien vain tätä työtä, eikä se edennyt yhtään.
En ole aiemmista kursseista stressannut ja olen jopa nauttinut niistä, vaikka töitä on osassa ollut paljon. En ole kokenut vielä mitään vaikeaksi. En osaa sanoa, miksi tämä aihe nyt tökkii. Ehkä nyt on joku turnausväsymys päällä? Teen tässä samalla matikkaa, ja otan mieluummin aina sitä esille, vaikka niillä tehtävillä ei ole mikään kiire edes. Ei tämä tänne kirjoittaminen sitä edistä, tämänkin edestä olisin voinut kirjoittaa tuota työtä, mutta tarvitsin vain kanavan purkautua. Tämä päivä on tarkoitus tehdä työtä koko päivä, mutta mistä löydän sen motivaation? Aihetta en voi enää vaihtaa, se voisi kyllä auttaa. En ehdi viikolla pitämään vapaata, joten nyt on saatava jotain aikaan.
Teee joku mindmap. Ja siiitä lähdett hahmottelemaaan.
Anna itsellesi henkinen potku takapuoleen - toimii! Minä ja ystäväni olemme huomanneet saman ilmiön kun täytyy tehdä jotain joka ei kiinnosta yhtään: kaikki muu jolla ei ole siinä hetkessä merkitystä muuttuu yhtäkkiä kovin tärkeäksi. Esim. esitelmän tekeminen vs. kylppärin kaakeleiden hinkkaus....
Vierailija kirjoitti:
Anna itsellesi henkinen potku takapuoleen - toimii! Minä ja ystäväni olemme huomanneet saman ilmiön kun täytyy tehdä jotain joka ei kiinnosta yhtään: kaikki muu jolla ei ole siinä hetkessä merkitystä muuttuu yhtäkkiä kovin tärkeäksi. Esim. esitelmän tekeminen vs. kylppärin kaakeleiden hinkkaus....
Totta. Tein verkkokurssista pari nettitehtävää, kun ei tämä esitelmä edennyt, onpahan ne nyt tehtynä. Huomasin myös äsken, kuinka likaiset ovet täällä on, pakotin itseni kuitenkin tähän ja vähän sain tekstiä aikaan. Päätin, että jos saan vaikka lauseen viidessä minuutissa, se on jotain se. Ehkä se flow kohta tulee, kun alkaa määräaika lähestyä ja tulee kiire.
Tuttua. Kun pääsin töihin lopetin opiskelut käytännössä kokonaan. Sitten lukuvuoden lopussa tuumasimme että turha vaivata itseään enää koululla kun se ei vaan kiinnosta.