Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistäköhän johtuu?

Vierailija
10.03.2013 |

Eräs tuttavani, joka on muutenkin hieman outo persoona, puhuu välillä vahingossa lapsestaan omalla nimellään? Siis samoin, kuin joskus itse saatan sanoa vahingossa "Liisa", vaikka tarkoitankin "Paulaa". Tämä henkilö, sanotaan vaikka "Leena", sekoittaa puheessaan todella usein tyttärensä "Pirkon" Leenaksi, ja korjaa tämän kyllä heti. 

Tuntuu vaan hieman oudolta, sekoitatteko te oman nimenne jonkun perheenjäsenenne nimeen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sekoitan joskus poikieni nimet keskenään, mutta enpä ole koskaan ketään kutsunut omalla nimelläni, paitsi jos se on myös ko henkilön nimi ollut.

Outoa.

Vierailija
2/5 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitä minäkin, että sekoitan kyllä välillä puheessa omien lasten nimet vahingossa, tai vaikka siskojeni, ja varmaan suurimmalle osalle käykin näin joskus. Mutta omaa nimeä ei mitenkään voisi sekoittaa kenenkään muun nimeen. Outoa ja kummallista minustakin, siksi kysyinkin, että tapahtuuko muille tätä ja mistä tämä voi johtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä törmäsin myös kerran kummalliseen tapaukseen. Mulla on työtuttava (jota en ole koskaan tavannut livenä, mutta jonka kanssa silloin tällöin sähköpostittelemme) nimeltä "Marja-Leena".

Ihan järkevältä ihmiseltä vaikuttaa (ja varmasti onkin, tutkijana toimii), mutta kerran hän allekirjoitti viestinsä nimellä "Marja-Liisa". SE on musta outoa jos mikä, että ei muista omaa nimeään oikein.

Kyllä itsekin joskus puheessa saatan sanoa jotakin ihmistä vahingossa vaikka Anna-Maijaksi, kun oikea nimi on Anna-Kaisa. Mutta OMAN nimeni olen kyllä toistaiseksi muistanut... :)

Vierailija
4/5 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee lasten nimet jatkuvasti sekaisin. vaikka ovat eri sukupuolta.
Mutta välillä käy myös niin, että sanon lapseni nimen, kun puhuttelen miestäni, tai päinvastoin.

Itsestäni kun puhun, puhun kyllä minä-muodossa.

Vierailija
5/5 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omitusta.. kärsiikö ko henkilö mielenterveysongelmista? ihan kun olis joku toinen persoona..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme