Kap verde kokemuksia?
Haussa edullinen matka ensi vuoden tammikuulle. Löhöloma, all inclusive haussa, joten suuria nähtävyyksiä ei kaipailla. Vaihtoehdot kanaria( jossa käyty usein mutta on hieman liian kylmä tammikuussa) ja kap verde. Kumpaa suosittelet? Kaikki kokemukset kap verdestä tervetulleita!
Kommentit (14)
Jos haluaa kuitenkin hieman retkeillä, mitä kap verdellä voi tehdä?
Kanarialle en lähtisi vaikka ilmaiseksi pääsisin (paitsi ehkä El Hierro tai La Gomera), joten noista vaihtoehdoista Kap Verde ehdottomasti. Ja jos tammikuussa haluat mennä, niin onhan siellä myös lämpimämpää, kun on kuitenkin ainakin 10 astetta etelämpänä.
Kumpi saari on parempi, Sal vai Boavista? Onko kummankin rannat ajoittain hyvin tuulisia/ isoja aaltoja täynnä? Mietin voivatko lapset uida meressä.
Entäpä tammi/ helmikuun hiekkamyrskyt? Kuinka pahoja ovat? Vaikuttavatko lomailuun?
Saarilla tuulee koko ajan ja aallot ovat sen mukaisia. Lähtisin silti lasten kanssa, taapero korkeintaan kellahtaa kumoon siinä rantavedessä. Salin saarella ranta on pitkälle matala.
Ihana paikka, menisin vieläkin. Santa Mariassa on yksi yökerho ja pari baaria, ei mikään bilemesta. Retkiä tehdään merelle ja aavikolle.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä tammi/ helmikuun hiekkamyrskyt? Kuinka pahoja ovat? Vaikuttavatko lomailuun?
Oltiin tammikuussa. Yhtään hiekkamyrskyä en nähnyt.
Kiitos vastauksista! Mitä hotellia suosittelette? Lapset jo alakouluikäisiä ja toki olisi kiva että hotellilla olisi lapsille puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa kuitenkin hieman retkeillä, mitä kap verdellä voi tehdä?
Siellä on aika köyhää ja ankeaa, itse en ainakaan yksin matkustavana naisena tuntenut oloani ollenkaan mukavaksi muualla kuin hotellialueella.
Tuon hotellin lähellä olevalla rannalla jossa olin (Riu Touareg) ei voinut uida, vaan meressä uintia varten piti lähteä toiselle puolen saarta Santa Monica -rannalle. Virtaukset oli kyllä erittäin vahvoja, en uskaltaisi itse lapsia päästää uiskentelemaan mereen tuolla. Itsekin pelästyin kun takaisin rantaan uinti olikin yllättävän kova työ, kun en ollut tajunnut kuinka kauas olin uinut virtausten "työntämänä", ja millaista taistelua oli uida sitten takaisin rantaan niitä samoja virtauksia vastaan.
Oliko siis santa monicassa nuo kovat virtaukset? Vai kaikkialla?
Siellä ei sitten ole mitään, retkillä merta tai mönkkäriajelua hiekalla. Tuulee joten lämmitetytkään altaat eivät ole lämpimiä. Toisaalta ei sitten lötkötellessä tukahdu kun tuulee. Mereen ei joka päivä pääse tuulen vuoksi. En menisi uudestaan, tylsää vaan lötköttää ja syödä kun uiminenkim niin ja näin.
Onko altaat siis kylmempiä kuin esim kanarialla?
Kap Verde! Ihan siksi että siellä on huomattavasti lämpimämmät kelit, kun on etelämpänä. Ja on juuri hyvä paikka tuollaiseen, jos halutaan löhötä All Inclusivessa. Muuten, jos kaipaisitte paljon tekemistä ja nähtävää hotellin ulkopuolella, Kanariaa suosittelisin.
Itse olen ollut Kap Verdessä tarkoituksella juuri löhötä, ottaa aurinkoa ja tissutella altaan reunalla alkoholia. Ja oli aivan loistava paikka siihen! Itse olin hotellissa Riu Touareg, vain aikuisille tarkoitetulla puolella ja oli aivan ihana paikka löhölomailuun.