Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei suostu ollenkaan pitämään minua kädestä!

Vierailija
06.03.2013 |

Aluksi pistin uhman piikkiin, mutta esim. tänään hakiessani lasta tarhasta, hän ei suostunut antamaan minulle kättä vaikka kuinka nätisti pyysin.

Tarha vilkkaan kadun varrella ja haluaisin muutenkin pitää lapsen kädestä kiinni. Kaikki muut samanikäiset tuntuvat pitävän äitiään kiinni kädestä. Kyseessä on tyttö ja tunnen jo nyt olevani täysin epäonnistunut äitinä :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lapsena tykännyt yhtään pitää äitiä (tai yleensäkään ketään aikuisia) kädestä kiinni, kun oma käsi vaan väsyi ja kipeytyi, kun piti pitää sitä ylhäällä :)

Vierailija
2/11 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi valjaat hyvin tuossa ongelmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää te vastatko, jos lapsesi ON pitänyt kädestä. Minun lapseni ei todellakaan pitänyt kädestä. Minä pidin kiinni paidasta/hupusta/käsivarresta tai sidoin kaksilla valjailla rattaisiin. Paidasta kiinni pitäminen oli yleisintä. Riuhtoi käden irti, ei koskaan pitänyt kiinni kädestä. Nyt tulossa erityisen tuen tarpeen lausunto aisti-asioiden vuoksi.

Meillä töissä myös yksi lapsi, joka ei kertakaikkiaan pidä kädestä kiinni.

Olen päiväkodissa töissä.

Vierailija
4/11 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään lapsi ei olisi halunnut pitää kädestä kiinni, vaan sinkoilla sinne tänne vilkkaan tien varressa. Mutta kyllä se vaan niin oli, että minä ilmoitin, että nyt pidetään kädestä kiinni. Lapsi huusi, mutta kyllä aikanaan ymmärsi, että nyt ei kitinä auta.

Ei tällaisessa asiassa anneta lapsen päättää. Sairaudet ja aistiyliherkkyydet on eri asia, mutta silloinkin pitää konstit keksiä, ettei lapsi juokse auton alle.

Vierailija
5/11 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poika ei myöskään koskaan suostunut. Sitten selvisi, että sillä on yliherkkä tuntoaisti ja nyt suostuu pitämään kiinni, kun pitää 'kunnolla' kiinni siis tasainen napakka ote. Normaali käsikkäin kävely tuntui pahalta.

Vierailija
6/11 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että! Kakkonen vastasi aivan kuin minä olin tulossa vastaamaan! Meillä ei koskaan pitänyt kädestä. Nyt on menossa kouluun ja ilmeisesti on sensorisen integraation häiriö eli erilaisia aistiongelmia.

Muistan kuinka kerran piti mua kädestä <3 Silloin oli kovassa kuumeessa ja meidän oli pakko kulkea ulkona.

Vierailija
7/11 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostu ja suostu. Ohje: käytä auktoriteettia. Ilmoita heti ensimmäisellä askeleella että tässä menee autoja, nyt pidetään kädestä kiinni. Kerro mitä tapahtuu jos jää auton alle. Seiso paikallasi maailman tappiin saakka ellei kättä tule.

Kyllä se siitä, nyt on kysymys kädestä, hyvin pian jostain aivan muusta. Teet työtä sellaisten asioiden eteen jotka tulevat aivan toisissa mittakaavoissa vastaasi 10-15 vuoden kuluttua.

Vierailija
8/11 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 lasta joista kumpikaan ei ole halunnut pitää kädestä kiinni. Ensimmäinen kulki lopulta vierelläni kun komensin ja yksinkertaisesti vaan selitin syyn miksi haluan pitää hänet lähelläni. Toisen kanssa onnistuin houkuttelemaan, että pitää itse minua etusormesta kiinni..

Vierailija
9/11 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran jyskytti niin sydäntä, kun näin miten semmonen pikkunen varmaan 3-4 vuotias ei pitänyt äitiään kädestä kiinni ja odottivat vilkkaan tien suojatiellä, että valot vaihtuu punasista vihreisiin. Sitten vielä jotkut urpot juoksenteli päin punaisia siinä.

Vierailija
10/11 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 21:42"]

Suostu ja suostu. Ohje: käytä auktoriteettia. Ilmoita heti ensimmäisellä askeleella että tässä menee autoja, nyt pidetään kädestä kiinni. Kerro mitä tapahtuu jos jää auton alle. Seiso paikallasi maailman tappiin saakka ellei kättä tule.

Kyllä se siitä, nyt on kysymys kädestä, hyvin pian jostain aivan muusta. Teet työtä sellaisten asioiden eteen jotka tulevat aivan toisissa mittakaavoissa vastaasi 10-15 vuoden kuluttua.

[/quote]

Meillä tehty juurikin näin, ilmoitan suoraan pojalle, että pidetään kädestä kiinni, koska äiti ei halua, että sulle tapahtuu mitään pahaa. Jos kättä ei tule, äiti laittaa rattaisiin istumaan. Hyvin nopeasti poika antaa käden :)

Vierailija
11/11 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei lapset päätä autojen seassa pidetäänkö kädestä vai ei. Karavaani ei liiku mihinkään jos ei kättä tuu, vaihtoehtoisesti sitten kannetaan kainalossa kotiin moiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä