Mies syyttää varkaaksi
Ollaan oltu noin 10v yhdessä, ja jo aikojen alussa mies sanoi ettei puutu rahaasioihin ja mä saan hoitaan ne. Avattiin yhteinen tili johon tulee molempien palkat ja sitä saa molemmat käyttää miten lystää. Miehelle jäi oma tili nettiasiointeja varten ja sille vain lisättiin käyttöoikeus mun nimissä olevaan tiliin, jotenkin näin.
Viis vuotta sitten mun firma kaatui ja mulle jäi ylimääränen tili, jonka vaihdoin säästötiliksi. Ilmotin asiasta tottakai miehelle että alan siirtää sinne joka kuu jonkun summan, mitä nyt sattuu pystymään siirtää.
Hyvin sinne alko summaa kertymään, niinkun sille toisellekin tilille mutta välillä jos haluttiin jotain isompaa ostaa siirsin säästöstä eikä mies koskaan ihmetelly asiaa miten meillä on johonkin tuosta vain varaa.
No mutta nyt, maanantaina, olin maksamassa laskuja kun mies tuli selän taakse halailemaan. Taisi ekaa kertaa kymmeneen vuoteen nähdä tiliemme saldon, ja siitäkös reimu repesi. Se kyseli että kenen nää tilit on, miks sen rahat tulee mulle ja miksi säästötili on mun nimissä. Yritin selittää, mutta yks vaan räyhää että olen varas ja varastan kaikki sen rahat. Mies lähti sitten ovet paukkuen eikä ole näkynyt. Puheluihin ei vastaa mutta viesteihin kyllä. Ei suostu vieläkään uskomaan että meillä on yhteiset tilit ja että se käyttää rahaa ihan samalla tavalla kun mäkin.
Miten ihmeessä mä saan sen pässin kalloon taottua tän asian?
Kommentit (12)
Miksi, oi miksi te ihmiset olette vuosikausia näiden idioottien tai huonokäytöksisten ihmisten kanssa? Sitten te tulette tänne ihmettelemään tai hakemaan neuvoja tai sympatiaa, kun kuitenkin jaksatte rehjustaa sen ukkonne/akkanne kanssanne vuosikaudet.
Niin se säästötilikin on siis yhteinen?
Meidän suhde on hyvä, ja mun mies on ihan paras. Riitoja ei juurikaan ole, viihdytään yhdessä, ollaan toistemme parhaat ystävät. Tuli siis tämä raivo ihan puskista.
Säästötili on mun nimissä, eikä miehellä ole käyttöoikeutta koska se ei käynyt pankissa. Nostan kyllä aina tarvittaessa sille tilille mitä mieskin saa käyttää. Mitään en siis ole siltä pimittänyt, enkä tilejä nollille päästänyt niin että voisi siitä olla suuttunut. Kaikki mitä olen tililtämme käyttänyt on mennyt yhteisiin laskuihin ja ruokaan. Mies itse on enemmän rahaa tarvinnut mm. autoon ja pleikkaan, kysynyt aina ensin että mihin on varaa ja edennyt sen mukaan, koskaan ennen ole aiheesta mutissut.
-AP
Kuulostaa siltä ettei ole ihan tajunnut sinun avaavan omaa tiliä omalla nimellä. Jos siellä on enempikin rahaa, eikä vaan satasia, niin ymmärrän täysin mistä hermostuu. Hermostuisin minäkin.
Miten teillä on voinut olla viisi vuotta joku säästötili, mistä toinen ei ole tietoinen? Ettekö te puhu ikinä? Eikö kertaakaan näiden vuosien aikana ole tullut puheeksi vaikkapa paljonko teillä on siellä säästössä?
Erossa tuon tilin sisältö taitaa sitten mukavasti osittua sinulle? Siitä varmaan ne syyttelytkin.
Mulla kävi niin, että mies hoiti omavaltaisesti raha-asiat ja pimitti kaikki yksityiskohdat minulta. Olin lasten kanssa kotona ja hän töissä. Omista pienistä tuista ostin ruuat, lasten vaatteet ym. Ja mies maksoi autoa, vuokraa ym. Tietoisesti ei halunnut, että puutun millään tavalla raha-asioihin, olin todella nuori enkä tajunnut, että tämä oli vallankäyttöä. Ehkä hän tunsi itsensä tosi miehiseksi tekemällä tätä. Minusta antoi kaikille sellaista kuvaa, että olen kova shoppailemaan, vaikka en ostanut sen erityisemmin mitään. Ex-mieheni on todella huonon hoitamaan raha-asioita, joka tuli näkyviin eron jälkeen. Minulla talous kunnossa, hän sai häädön asunnostaan monen kuukauden maksamattomien vuokrien takia...
Jälleen kerran totean, että olen sentään melkoisen fiksu nainen kun en mihinkään parisuhteeseen ala enkä lankea!
Ap on siis syyllistynyt kavallukseen ja varkauteen.
Mies tietää tilistä koska alkuaikoina ilmoitin kun sinne jotain siirsin tai otin rahaa ja kerroin paljonko siellä milloinkin on. Joku aika sitten mies sanoi ettei tarvitse joka kerta erikseen kysyä milloin talletan ja paljonko vaan hän halusi että aina kun ylimääräistä jää saan sinne siirtää saman verran hänen kuin minunkin rahaa.
Nyt en ole siis joka kerta kysynyt, vaan vaan siirtänyt, rahaa ottaessa kuitenkin joka kerran kysynyt tarvitseeko hän nyt ylimääräistä että olen siirtämässä, eli ei olisi pitänyt päästä edes unohtumaan.
Jotenkin tuntuu ettei mies edes halua tietää paljonko meillä on tai menee rahaa, kunhan sitä on se riittää hänelle.
Meillä kaikki on yhteistä. Asuntolaina oli yhteinen, se on nyt maksettu ja talo on yhteinen, auto on yhteinen ja ongelmat ovat yhteisiä, miksei siis säästötilikin. Eron sattuessa hän saa tietenkin puolet säästösummasta.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis syyllistynyt kavallukseen ja varkauteen.
Miten niin? Yhteinen tili, ei ne ole korvamerkittyjä euroja, joten ap voi sanoa siirtäneensä vain omia rahoja säästöön.
Äh, miehet.
Äh, naiset.