Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työntekijän selvitä ihan kaikista työtehtävistään?

Vierailija
06.03.2019 |

Vähän sivusta ihmettelen, että eikö mitään työtehtävää ikinä saa siirtää kenellekään toiselle. Kun tässä on tullut vastaan sellainen ihminen, joka huokailee yhtä yksittäistä työtehtäväänsä, että on todella vaikea juttu. Ihan ammattilainen hänen pitäisi olla, mutta jostain syystä ei selviä oikein kunnialla tuosta yhdestä työtehtävästään. Varmaksi en tiedä, että onko muitakin juttuja, joissa hänellä on vaikeuksia, mutta tuota yhtä ainakin huokailee hyvin ahkerasti.

Kun hän sitten sanoi, ettei tehtävää voi toisellekaan siirtää, niin aloin miettimään, että eikö tosiaan. Onko aivan tavatonta, että jokin tehtävä siirretään toiselle, jos alkuperäinen tekijä ei siitä selviä tai tekeminen aiheuttaa lähes ylivoimaisia vaikeuksia? Vai pitääkö vain yrittää niin kauan, kunnes joutuu burn out -lomalle tms?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokailu ja tuskittelu sekä epätoivoinen jahkailu ovat työntekijän velvollisuuksia. Esimiehellä ei ole mitään velvollisuutta opettaa tai järjestää tällaisen tehtävän opettamista.

Vierailija
2/5 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyn neuvoa viisaammilta. Aina on joku joka tietää miten pitää tehdä. 

Vastaavasti minulta on kysytty neuvoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran pitää olla älyä, että oman alan tehtävät oppii perehdyttämällä. Tyhmällä työntekijällä ei tee mitään.

Vierailija
4/5 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn neuvoa viisaammilta. Aina on joku joka tietää miten pitää tehdä. 

Vastaavasti minulta on kysytty neuvoa. 

Niin, tämän luulisi olevan ilmiselvää perussettiä. Mutta ikävä kyllä viimeisimmäksi huomasin, että ihmetteli erään laitteiston toimintaa ja toimivuutta. Ja se oli melko olennainen juttu. Minä sitten ihmettelin, että miksi ihmeessä ei ollut soittanut laitteiston valmistajalle, käyttäjälle tai muulle asiantuntijalle ja kysynyt siitä toimivuudesta. Ei olisi ollut iso juttu eikä vaatinut kuin parin lauseen selvitystä. Miksi huokailla tuotakin asiaa, kun se olisi selvinnyt helposti.

Mutta jos työntekijä on noin kyvytön, niin eikö esimiehen pitäisi puuttua asiaan?

Ap

Vierailija
5/5 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut siirtävät ihan huoletta kaikki työtehtävänsä muille. Palkka pitää kuitenkin itse saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi