Miksei muka AMK:t voi organisoida harjoittelupaikkahakua opiskelijoilleen?
Kiinnostuneet yritykset ilmoittavat AMK:lle mitä he tarjoavat ja joku välittää ne tiedot opiskelijoille sähköpostitse. Sieltä voi sitten valita paikan omien kiinnostusten ja ominaisuuksien perusteella.
Tai sitten opettaja kokoaa luokan yhteen ja kysyy kiinnostuneita paikka kerralla. "Taka hikiän koodaripalvelut, 120 miljoonaa liikevaihtoa ja 300 henkilöä töissä, tarvitsee 4-5 harjoittelijaa. Korvaus 4000 €/kk ensimmäisen vuoden opiskelijoille. Omat työhuoneet parkkipaikat hallissa. Onko kiinnostuneita?" ja yrittää mahdollisuuksien mukaan toimittaa harjoittelujat mahdollisimman monelle saman periaatteen mukaan.
Kommentit (8)
Olisko hyvää harjoitusta etsiä jatkossa työpaikkaakin eli eihän sulle kukaan töitäkään tuo valmiiksi vaan itse on löydettävä
Ei ne yritykset oikeastaan ole kiinnostuneita. Pitää ihan itse tarjoutua hommiin.
Jos ei kykene moiseen oma-aloitteisuuteen niin ei tartte kyllä haaveilla työllistymisetestäkään.
Yritykselle harjoittelijat ovat lähinnä vain riesa, jotkut armosta ottavat niitä ja silloinkin jonkun vakituisen työntekijän aikaa tuhlaantuu paljon opiskelijan ohjaamiseen.
Koska yksikään yritys ei halua luokan epäonnistujaa (=sitä, joka ei edes osaa hakea itse harjoittelupaikkaa) taakakseen.
Jos meinaat valmistua niin se paikka on nyt vain haettava. Hyödyksi on sulle tämä, usko pois t. Mummo
Hoitoalalla kaikki harjoittelupaikat tulee aina koulun kautta.
Ei kai noin huonoa koodarifirmaa olekaan, jossa tuolla henkilökuntamäärällä liikevaihto on noin pieni?
Kuinka monta ketjua aiheesta aiot kirjoittaa? Se kuuluu opetussisältöön, että sinä haet itse sen harjoittelupaikan.