GALLUP: Oletko liberaali vai konservatiivi? (keskiarvo näiltä palstoilta)
Jos et varsinaisesti tiedä kysymykseen vastausta, niin voit myös testata kysymystä:
Testi tässä, "Oletko liberaali vai konservatiivi?"
https://testimato.com/fi/test/1967/perform
Ja toinen HS (MAKSUSEINÄN TAKANA)
"Oletko liberaali vai konservatiivi? Kokeile näillä viidellä kysymyksellä, miten vertaudut tavalliseen suomalaiseen"
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005665210.html
Jos pitäisi veikata, niin mennään aika fifty fifty? Mutta katsotaan.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Testistä:
"Olet oikeistokonservatiivi
Uskot yksilöön talousasioissa ja perinteisiin arvoihin. Haihattelijaa sinussa ei ole yhtään, ei edes ulkopoliittisesti."
Sama
Olet vasemmistokonservatiivi
Mielestäsi ennen oli kaikki paremmin. Asiat menevät huonoon suuntaan ja muutos on pahasta. Vahva valtio on sinulle kunniassa. Olet vihervasemmiston kanssa jopa samaa mieltä ulkoistuksista ja leikkauksista, mutta arvokysymyksissä todella kaukana.
"Olet oikeistoliberaali
Arvosi ovat vihervasemmistolaisia, mutta uskot yksilöön ja yksityisiin yrityksiin. Tuloerot ja valinnanvapaus ovat tärkeitä arvoja."
En olisi välittänyt vastata osaan kysymyksistä, koska en kokenut olevani tarpeeksi perehtynyt aiheisiin. Osa vastauksista oli kompromisseja ja lopputulos ei välttämättä ole luotettava, tai kuvasta minua. Testi oli aika lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Testistä:
Uskot yksilöön talousasioissa ja perinteisiin arvoihin. Haihattelijaa sinussa ei ole yhtään, ei edes ulkopoliittisesti."
Itsellenikin tuli tämä, mutta mielestäni minussa on kuitenkin enemmän vasemmistoliberaalia.
Olen testin kanssa eri mieltä siitä, mitä sana "liberaali" tarkoittaa. Mutta ei se mitään. Olen myös sitä mieltä, että moni nykyaikainen "vasemmistoliberaali" ei ole liberaalia nähnytkään.
Ps. Testi on siitä huono, että sen tekijän asenteet näkyvät selvästi läpi.
Muut kuin oikeistokonservatiivit ovat siis haihattelijoita. Miksi luottaisin tuollaisia asenteita levittävään testiin? Olen liberaali, en tosin liberalisti.
Vastasin liberaali, mutta testi sanoi vasemmistokonservatiivi. Rehellisesti sanoen taidan sijoittua jonnekin liberaalin ja konservatiivin välimaastoon. Riippuu kysymyksestä kummalla puolella olen.
Vierailija kirjoitti:
Testistä:
Sain saman tuloksen ja olen siitä omalta kohdaltani eri mieltä. Omasta mielestäni en ole arvokonservatiivi vaan ennemminkin liberaali.
Fifty-sixty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testistä:
Uskot yksilöön talousasioissa ja perinteisiin arvoihin. Haihattelijaa sinussa ei ole yhtään, ei edes ulkopoliittisesti."Sain saman tuloksen ja olen siitä omalta kohdaltani eri mieltä. Omasta mielestäni en ole arvokonservatiivi vaan ennemminkin liberaali.
Minulle taas, tuon kommentin tekijänä, tuo oikeistokonservatiivi osui täysin 100% oikeaan ja odotin että juuri se tuleekin vastausteni perusteella.
Kumma nähdä, että ihmiset saa samaa ja eivät olekaan sitä. Testi ei taida olla kovin laadukas.
Vierailija kirjoitti:
Testistä:
Sama. Oikeistoliberaali on silti lähempänä totuutta, tuossa ei vaan kysytty esim. sukupuolineutraalista avioliitosta, mikä on yksi aika selkeä ihmisoikeusmittari.
Olet vasemmistokonservatiivi
Mielestäsi ennen oli kaikki paremmin. Asiat menevät huonoon suuntaan ja muutos on pahasta. Vahva valtio on sinulle kunniassa. Olet vihervasemmiston kanssa jopa samaa mieltä ulkoistuksista ja leikkauksista, mutta arvokysymyksissä todella kaukana.
Ihan hyvä kuvaus.
Olen arvokonservatiivi talousliberaali. Siis toisin sanoen, tolkun ihminen.
"Olet vihervasemmistolainen
Ajat sukupuolivähemmistöjen asiaa etkä usko kuriin. Ulkoistamiset ja leikkaukset eivät maistu sinulle. Valtio voi mielestäsi hoitaa globaalit ongelmat ja rahaa saa jostain taikaseinästä"
Jaa. Totta tuo, että tekijän asenteet paistavat läpi. Tuo on sivusto jolla kuka tahansa voi luoda testejä, ja siellä on huonompia ja turhempia testejäkin paljon. Niihin VERRATTUNA tuo oli ihan hyvä. Ei vaan kannata odottaa virallisen ja puolueettoman testin tasoa, kun tuo voi olla ihan kenen tahansa tekemä. Mullakin on tuolla tunnus.
testimato: "Uskot yksilöön talousasioissa ja perinteisiin arvoihin. Haihattelijaa sinussa ei ole yhtään, ei edes ulkopoliittisesti." Hieman yllätyin. Mielestäni minussa on liberaaliakin, mutta eihän tuosta voinutkaan saada kuin joko-tai. Yleensä en ole yksiselitteisesti puolesta tai vastaan vaan vähän enemmän jompaa kumpaa. N25
Testistä: