Mistä osa-aikaista työtä TALVEKSI
Aloittaja työskentelee kesäkaudet toimivassa matkailuyrityksessä. Työsuhde kestää n. 6kk ja palkkaus jees, luontoisedut, työyhteisö, samaten työnkuva. Ilmeisesti olisin haluttua kamaa myös ensi kesällä (2020) ja tulevaisuudessakin, sillä opintojen ohessa tuossa samaisessa firmassa olen töitä tehnyt nyt muutaman vuoden ja kuulemma kehittynyt työssä hyvin, saanut lisää vastuuta yms yms.
MUTTA, mitäpäs talvella sitten?
Voisin sanoa, että olen pätevä, ketterä oppimaan ja jos olisin kokoaikaisesti vapaa tulemaan töihin, olisin ainakin kohtuu haluttua kamaa työmarkkinoilla (sihteeri, vastaanottovirkailija, palveluneuvoja yms). Kuitenkaan talvelle (marras-huhtikuu) ei kukaan näköjään kaipaa työntekijää? Pohjoisen matkailutyöt ei oman elämäntilanteen vuoksi onnistu.
Voiko tätä tilannetta kääntää mitenkään voitoksi? Opiskella en jaksaisi, kun vasta koulusta pääsin ulos. Edes pari vuotta tahtoisin olla työelämässä ennen kouluja.
Mihin töihin on talvisin tarvetta? Joulukuun olen aiemmin viettänyt n. 200 tuntisesti ravintoloissa, eikä se kiinnosta, kun tammikuussa alkaa normaalisti tyhjyys tuolla alalla.
Miten te muut olette ratkaisseet tällaisen ongelman, jos täältä löytyisi vertaistukea???
Oletko minkäikäinen, onko kroppa ja naama hyvässä kuosissa? Eihän ole tauteja, ylipainoa eikä estoja?