Äitiysvapaan tuet
Sain tukia yhteensä n.700€ kuussa. (Äitiysraha, asumistuki, toimeentulotuki)
Mieheni käy töissä, mutta hänen palkkansa on todella pieni.
Mieheni sitten meni ja teki niin kivan tempun, että möi erään auton osan ja sai tästä maksuksi 300€ tililleen. Ja maksoi tällä rahalla ylimääräistä lainan lyhennystä. (Oma lainansa autoaan varten)
No, tämähän tietenkin vähennettiin toimeentulotuestani, joten sain tässä kuussa rahaa vain n.500€
Maksoin vuokran, ostin ruokaa ja nyt tililläni on päälle 50€. Vielä olisi esim. omia laskuja maksamatta ja muita omia menoja.
Pyysin, että mieheni antaisi minulle tuon 300€ joka vähennettiin minulle tulevasta rahasta hänen takiaan, mutta hän ei suostu. Pyysin myös, että maksaisi edes minun laskuni, mutta hän sanoi, että käyttää tulevan palkkansa omien lainojensa maksuun.
Mitä ihmettä tässä tilanteessa voi tehdä ? Joka kuukausi joka ikinen euro mitä saan tulee menemään laskuihin ja ruokaan. Minulle ei jää yhtään ylimääräistä rahaa, jotta voisin maksaa tässä kuussa erääntyneet laskut ensi kuussa.
Kommentit (11)
Enpä olisi 9kk sitten arvannut, että mieheni tuollaisen tempun tekisi.
Vierailija kirjoitti:
mene töihin
Juu, vauva syntyy millä hetkellä hyvänsä. Ei ole töihin asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen tuesit että olet tukien varassa. Äitiyspäiväraha on ansiosidonnainen eli on täysin oma mkasi että se on noin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tuesit että olet tukien varassa. Äitiyspäiväraha on ansiosidonnainen eli on täysin oma mkasi että se on noin pieni.
Kyllä, mutta laskettu oli, että pärjäämme varsin hyvin taloudellisesti siitä huolimatta. Ja pärjäisimmekin, jos mies ei olisi tehnyt noin.
Meillä on aina molemmilla ollut omat rahamme erikseen ja olemme omat menomme maksaneet. Mutta nyt kun pitäisi ”yhteisillä” elää, se ei onnistukkaan toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta laskettu oli, että pärjäämme varsin hyvin taloudellisesti siitä huolimatta. Ja pärjäisimmekin, jos mies ei olisi tehnyt noin.
Meillä on aina molemmilla ollut omat rahamme erikseen ja olemme omat menomme maksaneet. Mutta nyt kun pitäisi ”yhteisillä” elää, se ei onnistukkaan toiselta.
Jos olitte laskeneet että pärjäätte niin miten yksi 300e voi kaataa taloutenne...?
Älkää tehkö lapsia jos ette ole vakituisessa työssä/noin huonossa taloudellisessa tilaanteessa. Ei juma, taas on urpot on leikkimässä kotia.
Voivoi. Eipä ole onneksi meidän ongelma. Ei käy kateeksi teidän elämää. Kannattaa varmaan seuraavaa lapsentekoa harkitessaan miettiä, mihin rahat riittävät. Lapsiparka.. sääliksi käy niin häntä..
Vierailija kirjoitti:
Voivoi. Eipä ole onneksi meidän ongelma. Ei käy kateeksi teidän elämää. Kannattaa varmaan seuraavaa lapsentekoa harkitessaan miettiä, mihin rahat riittävät. Lapsiparka.. sääliksi käy niin häntä..
Kauhee kommentti. Ei lasta tarvi sääliä, jos lapsen äiti pitää hänestä hyvää huolta. Köyhässä perheessäkin voi olla hyvä kasvaa!
Itse asiaan... Teidän pitäis yhdessä miettiä talousasioita, itsekkyys rikkoo parisuhteita. Lähimmäisrakkautta pitäisi olla ympärillä enemmän. Näin yleisesti... Jaksamista vauva-arkeen!
Ja itket, kun ei ole varaa maksaa laskuja? Miksi sen meitä pitäisi kiinnostaa? Hoitaisit asiat niin, että rahat riittäisivät. Syyllistät miestä turhaa.
MIKSI tuollainen pariskunta tekee lapsen?!