Miten joillakin voi olla niin käsittämättömän omituisia sukunimiä?
Siis onks ne todellakin oikeita ja hyväksytty jossakin vai jotain feikkejä niinku koko Facebookin näyttää olevan täynnä?
Kommentit (9)
Joo anna esimerkkejä.Ei mulle tuu mitään mieleen.
Itäsuomesta tulee aivan käsittämättömiä sukunimiä: kanttura, sikiö,pönni, hurttanainen ja hörttänäinen ja hörkkö ja mitä kaikkee.
Sitten on näitä itse keksittyjä ja suomennettuja; lehmusvyöry, karanko ja tasanko ja muita kommelluksia, jotka ei tarkoita mitään.
Ja normaaleja, kauniita, suomalaisia nimiä on mitkä? Rissanen, Ryynänen ja Rummukainen? :D :D :D Hyi saatana.
Ei ole mun syy, että sukunimeni ei ole ns tavallinen, mutta ihan oikea se silti on, jopa nätti.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 11:44"]
Ei ole mun syy, että sukunimeni ei ole ns tavallinen, mutta ihan oikea se silti on, jopa nätti.
[/quote]
Samoin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 11:49"]
Jormanainen on vitsikäs sukunimi
[/quote]
Entäs Nännimäinen? Ja tietämäni on mies :D Ja tiedän yhden RInta-Kökkö -nimisen...
Rinta-Laulaja on hauskempi. Oma sukunimenikin tarkoitta jotain. Kotiseudula se on ihan yleinen, eikä herätä hilpeyttä. Mutta muutettuani toiselle puolen Suomea sai kuulla kuittailua. Ei haittaa, ylpeänä kannan nimeni:-). Ons iinä ainakin luonnetta.
Esimerkkejä?