Lapsen synttäreille tulossa kaveri jonka nimi on sukupuolineutraali, mitä tiedän varata esim. lahjapussiin tai katanko siniset vai pinkit astiat?
Lapsen tarhakaveri, jonka sukupuolesta en ole itsekään varma. Aina puettu keltaiseen/vihreään/moniväriseen ja kampaus tyyliä potta. Nimi luokkaa "Einu" eli voi olla kumpi vaan.
Suunnitteilla on nyt kuitenkin lahjapussit niin, että tyttöjen pusseihin laittaisin kiiltokuvan, kamman ja hiuskoristeita ja poikien pussiin pienen dinosaurus-hahmon ja sinisen slime-liman. Mutta kumman lahjapussin annan tälle lapselle? Ja kattauksen olen suunnitellut tytöille pinkit paperilautaset- ja mukit, pojille vaaleansiniset.
Voinko kysyä lapselta suoraan, onko hän tyttö vai poika?
Kommentit (25)
Mitä jos kysyt omalta lapseltasi onko einu tyttö vai poika??
Lapselta olen kysynyt, mutta hän sanoo vaan, että kaveri on "vähän molempia"
ap
Miksi sinun pitäisi edes värikoodata pussukat sukupuolen mukaan? Laita kaikille samanväriset pussit tai kääri vaikka sellofaaniin
Mun 5v tyttö ottaisi paljon mieluummin slimen ja dinosauruksen kuin jotain pinnejä, joita ei ikinä käytä.
Typerä provo, mutta miksi haluat vahvistaa sitä, että tyttöjä kiinnostaa vain kaikki nätti ja ihana krumeluuri, pojat ovat toiminnallisia ja voivat leikkiä dinosauruksella ja slimellä? Tyttöjen rooli on kaunistautua?
Eikös kattaus laiteta sankarin mukaan? Jos meidän tytöllä on my little pony teemaiset astiat, niin kyllä poikavieraille on ihan sama kattaus.
Minä olisin ollut tyttölapsena pettynyt, jos olisin nähnyt että poikien pusseissa on dinosaurus ja slime, ja omassa jotain pinnejä ja kampa.
Jos tämä on totta niin pakkaa ne pussit ainakin niin, että sisältöä ei näe läpi ja sano että saa avata vasta kotona.
Mieluummin minäkin lapsena sen slimen olisin ottanut. Miksei voi olla kaikille samanlainen pussi? Vaikka se slime, tikkari, tarroja, leimoja.
Hä,siis syntymäpäivä vieraille annetaan lahja.
Joku ei nyt täsmää.
Keksi parempi.
Ps. Mun tyttö ottaisi mieluummin sen dinosauruspussin kuin kiiltokuvan tai hiuskoristeita.
En kanssa ihan ymmärrä miksi lautaset, serverit ja synttäripussukat pitäisi jakaa sukupuolen mukaan.
Oman 1-luokkalaiseni synttäreillä oli vieraana 3 poikaa ja 3 tyttöä. Kaikille oli katettu samanlaiset astiat ja servetit, jotka oltiin valittu synttärisankarin avustuksella (sellaiset tosi kirjavat, joissa oli erilaisia viidakon eläimiä). Pienet lahjapussukat oli väriltään keltaiset (kaikille) ja sisällä oli tikkari, suklaapatukka, tarroja (viidakon eläimiä) ja pienet tarravihot.
Ja lastamme ei ole mitenkään kasvatettu sukupuolineutraaliksi. Hän tietää ihan tasan tarkkaan kumpaa sukupuolta hän on. Mutta te saatte itse arvata, onko hän tyttö vai poika
Kyllähän tämä tottakin voi olla. Omalla lapsella on eskarissa yksi hyvä ystävä, mutta hän ei tiedä onko kaveri tyttö vai poika. Eikä sitä nimestä tai lapsen vaatetuksesta pysty kyllä mitenkään arvaamaan.
Mutta sitä en kyllä mitenkään ymmärrä, että miksi astiat ja pussukat olisivat erilaiset pojille ja tytöille??? Eikös esim astiat valita sankarin mukaan? Ja pussukoihin valitaan jotain, josta kaikki voisivat tykätä. Mutta EHDOTTOMASTI kaikille samaa
Ilmeisesti sinulla on tylsää kun näin läpinäkyviä provoja tehtailet. Käy ulkona lenkillä. Siellä on kaunis ilma
Vierailija kirjoitti:
Lapselta olen kysynyt, mutta hän sanoo vaan, että kaveri on "vähän molempia"
ap
No laita vähän molempia. Pinkki lautanen, sininen muki, pinkki pussi, slimeä ja kampa.
Kumpaa sukupuolta on lapsi, jonka nimi on Kuura? Tällainen tuli vanhempainillassa vastaan ja hämmensi hieman. Myöskään lapsi ei tiedä kaverinsa sukupuolta
Jos lapsen vanhemmat ovat niin sairaita, että eivät anna lapsen olla tyttö tai poika, niin lapsi tulisi ottaa huostaan. Ja jos lapsi ei tiedä jalkoväliinsä katsomalla että kumpi on, on lapsi joko kieroon kasvanut tai kasvatettu, tai pelkästään erittäin tyhmä yksilö. Voi toki olla molempia samanaikaisestikin jo geeniperimänsä puolesta.
Kaikki tuntemani pikkutytöt ottaisivat mielellään dinosauruksen, ja myös tuon liman, koska heillä on jo kotona laatikot täynnä hiusjuttuja ja kiiltokuvia.
Onko nyt niin vaikeaa olla pöllöilemättä noiden roolien kanssa.
Äläkä ole niin varma siitä pinkin ylivoimaisuudestakaan.
Onpas tytöillä huono sisältö pusseissa. Omat tyttäreni pettyisivät kyllä pahasti.
0/5