Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heinäseiväs-tikkaat ja muutkin heinäseiväs-koristeet, pahkapöydät, huojuvat CD-tornit, rocky-sohvat, vesisängyt, palapeilit (et nää peilistä kuvaasi kunnolla), 80-90-luvun muoti laittaa koko asunto seinästä kattoon mäntypaneelilla....
lisään vielä: 90-luvun kukkakuosit verhoissa, lakanoissa, kankaissa
+ puhviverhot!
Nuo menevät 70-luvulle. Omassa lähiössä 70-luvulla uudehkoissa tiilisissä omakotitaloissa pikkuruisilla tonteilla oli lähes kaikissa olkkareissa puhviverhot, fiineimmissä koko ikkunan peittävinä.
Meillä oli kotona 80 ja 90-luvuilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aarikka, Marimekko, Kermansavi, Iittala, Pentik. Kaikki Muumi-jutut, varsinkin mukit! Lundia-hyllyt.
Heh, inhoat kaikkea kotimaista ja jo perinteistä? Ok, makunsa kullakin.
No joo, mullakin on käyttöastioina halpismukit Tokmannilta ja lautaset jotain 80-luvun hobbyhall-kamaa. Mutta marimekot katan kahvipöytään, kun on vieraita. Ja jos tulee ruokavieraita, niin sitten Iittalan Teemat.
Nämä ihmisten niin hehkuttamat "Villeroyt" on minusta rumia. Ruskeat Kermansavet olen säilönyt vinttiin odottamaan uutta tulemista. Olen varma, että ne tulee vielä muotiin, kunhan aika kuluu. Ne kahvikupit on muutenkin parhaat mahdolliset muodoltaan, niissä kahvi ei heti jäähdy ja tilavuus on ainoa oikea. Arabian vanhat kahvikupit on usein kauhean pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä "trendi" rantautunut Suomeen vai onko se vain joku Pinterest-juttu. Siellä näkee sisustuskuvissa usein sitä, että sängyssä ei ole jalkoja, vaan patja on pläjäytetty suoraan lattialle tai sitten kuormalavojen päälle...
Johan tuollainen lattiaviritys kerää älyttömästi pölyä, saati sitten miten imuroit jonkun kuormalavavirityksen alta. Se ei edes näytä tyylikkäältä tai coolilta vaan lähinnä siltä, että huonekalufirma on unohtanut toimittaa sängyn jalat ja niitä odotellessa patja on laitettu lattialle, kun jossain pitää nukkua.
Plus että jos patja on lattialla, se homehtuu. Hyi hitto.
Eikä homehdu. Mulla on aito futonpatja lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Ketju koskenee menneitä villityksiä mutta nostan esiin yhden josta toivottavasti ei tule hittiä ja joka pitäisi lailla kieltää: tekonurmi omaan pihaan. Aivan järjetöntä luonnon kannalta, suorastaan vaarallista.
Miksei pienenä alueena jossain kohti, vaikka laatoituksen päällä, joskin luonnoton. Voihan sen rullata talveksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
heinäseiväs-tikkaat ja muutkin heinäseiväs-koristeet, pahkapöydät, huojuvat CD-tornit, rocky-sohvat, vesisängyt, palapeilit (et nää peilistä kuvaasi kunnolla), 80-90-luvun muoti laittaa koko asunto seinästä kattoon mäntypaneelilla....
lisään vielä: 90-luvun kukkakuosit verhoissa, lakanoissa, kankaissa
+ puhviverhot!
Nuo menevät 70-luvulle. Omassa lähiössä 70-luvulla uudehkoissa tiilisissä omakotitaloissa pikkuruisilla tonteilla oli lähes kaikissa olkkareissa puhviverhot, fiineimmissä koko ikkunan peittävinä.
Niin oli! Olivat mun inhokki jo silloin, vaikka olin lapsi.
Minusta taas ne puhviverhot oli hirveän hienot! Tottakai mun oli sitten sellaiset laitettava ikkunoihin, kun muutettiin omaan taloon. Ei sentään olkkariin, mutta makuuhuoneeseen ja yhteen muuhun huoneeseen.
Ja kamala, miten ne poimut keräsi pölyä! Varsinkin ne puhvikapat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun katsoo etuovesta tai oikotieltä esim myytäviä taloja alkaen 2010, - ei ole kenelläkään tv-tä olohuoneessa. Ihmettelen suuresti, että kaikki (lapsi)perheetkö istuu valkoisilla kanapee sohvilla "seurustelemassa" kun konsanaan 1800-luvun paremmissa kartanoissa jalat ristissä yli polven. Ja talojen olohuoneet siis suunniteltu niin, ettei tv-lle jäisi vahingossakaan järkevää vapaata seinää. Olen itse 34 v nainen ja minä ainakin suurkulutan tv-laitetta!
Mahtaako heillä olla tv-huone erikseen, tai sitten telkut lastenhuoneissa ja makkarissa, tai sitten ei telkkaria laisinkaan.
Itse olen kuuskymppinen mies ja vaikka minulla onkin ihan moderni 55 tuumainen smart-telkkari, niin en ole enää vuosiin katsellut telkkaria käytännössä juuri lainkaan. Toki YLE:n ohjelmisto on tuttuakin tutumpaa, mutta katselen lähes kaiken läppäriltä itselleni sopivimpana ajankohtana
Videotykki rajattu pois kuvista? Etsittiin hiljattain asuntoa ja videotykit ovat yllättävän suosittuja. Kuvausta varten ne kaiuttimet sun muut härpäkkeet viety varastoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun katsoo etuovesta tai oikotieltä esim myytäviä taloja alkaen 2010, - ei ole kenelläkään tv-tä olohuoneessa. Ihmettelen suuresti, että kaikki (lapsi)perheetkö istuu valkoisilla kanapee sohvilla "seurustelemassa" kun konsanaan 1800-luvun paremmissa kartanoissa jalat ristissä yli polven. Ja talojen olohuoneet siis suunniteltu niin, ettei tv-lle jäisi vahingossakaan järkevää vapaata seinää. Olen itse 34 v nainen ja minä ainakin suurkulutan tv-laitetta!
Mahtaako heillä olla tv-huone erikseen, tai sitten telkut lastenhuoneissa ja makkarissa, tai sitten ei telkkaria laisinkaan.
Itse olen kuuskymppinen mies ja vaikka minulla onkin ihan moderni 55 tuumainen smart-telkkari, niin en ole enää vuosiin katsellut telkkaria käytännössä juuri lainkaan. Toki YLE:n ohjelmisto on tuttuakin tutumpaa, mutta katselen lähes kaiken läppäriltä itselleni sopivimpana ajankohtana
Miksi katsoa läppäriltä jos on smart-tv? En minäkään suorana telkusta katso mitään, mutta Areena toimii siinäkin.
Meillä päin monet uudet okt:t on lestadiolaisperheiden rakentamia, he kai tekee bisnestä niin että rakentaa ja myy sitten muutaman vuoden päästä ja rakentaa isomman. Se selittää miksei ole telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä "trendi" rantautunut Suomeen vai onko se vain joku Pinterest-juttu. Siellä näkee sisustuskuvissa usein sitä, että sängyssä ei ole jalkoja, vaan patja on pläjäytetty suoraan lattialle tai sitten kuormalavojen päälle...
Johan tuollainen lattiaviritys kerää älyttömästi pölyä, saati sitten miten imuroit jonkun kuormalavavirityksen alta. Se ei edes näytä tyylikkäältä tai coolilta vaan lähinnä siltä, että huonekalufirma on unohtanut toimittaa sängyn jalat ja niitä odotellessa patja on laitettu lattialle, kun jossain pitää nukkua.
Plus että jos patja on lattialla, se homehtuu. Hyi hitto.
Eikä homehdu. Mulla on aito futonpatja lattialla.
Jos on kuuma nukkumapaikka ja hikoilee, homehtuu takuulla. Siipan patja homehtui yhdessä asunnossa, jossa oli parvi eli oli överikuuma nukkumapaikka.
Ylipäätään se, että vanhan arvokiinteistön sisustus tuhotaan ja muutetaan täysin moderniksi. Säilyttäkää se arvokas vanha, mitä pelastettavissa on, ja jos uusitte jotakin, niin uusikaa se talon tyyliin sopivaksi.
Jos haluatte ihan modernin ja steriilin näköisen keittiön ja pohjakaavan, ostakaa ihan uusi asunto. Älkää tuhotko vanhaa.
Palstan kaivelu auttoi. Se Paanasen penkki oli Tepi. Voi hirvitys sentään, mikä idea.
Ompelin itse kukkakuosiset puhvikapalliset verhot vuonna 1995. Ne olivat käytössä ekassa asunnossa, olivat välillä 10 vuotta poissa käytössä ja ovat nyt taas käytössä. Makuuhuoneen verhot, ohutta kangasta ja ihan kivat. En edes ajatellut että ovat menneiltä vuosikymmeniltä - pidettyjä tai vihattuja.
Turhaa ja kamalaa sen sijaan ovat muoviset tonttu- tai eläinhahmot pihalla. Tai värilliset kausivalot - ja vielä pahempi jos ne vielä vilkkuvat. Lämmin valkoinen on rauhallinen sävy eikä ärsytä tai saa mieltä levottomaksi. Sisustuksessa inhoa valkoisia maalattuja seiniä ja spottivalaisimia.
Vierailija kirjoitti:
Nahkasohva, lasipöytä ja aaltovaasi, ei koskaan eikä missään. Hyi hitto.
Nahkasohva on vieläkin paras sohva. Sitä pystyy jopa huoltamaan, eli jokin sille kaatunut aine lähtee pyyhkimällä pois. Se käy paremmin myös astmaatikoille yms, plyysit eivät pölise siinä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kuuskymppinen mies ja vaikka minulla onkin ihan moderni 55 tuumainen smart-telkkari, niin en ole enää vuosiin katsellut telkkaria käytännössä juuri lainkaan. Toki YLE:n ohjelmisto on tuttuakin tutumpaa, mutta katselen lähes ka
Miksi katsoa läppäriltä jos on smart-tv? En minäkään suorana telkusta katso mitään, mutta Areena toimii siinäkin.
Mä tykkään löhötä sängyssä ja katsoa tabletilta "telkkua". Ostin kesällä uuden telkkarinkin kun vanha hajosi 17v palvelun jälkeen mutta se on vaan pleikkarinpeluuruutuna. Se kai pitäis liittää nettiin tms mutta en ole viitsinyt.
Valtavan iso kello olkkarin tai keittiön seinällä, jossa roomalaiset numerot. Miksi joku haluaa kellon hallitsevan elämäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Valtavan iso kello olkkarin tai keittiön seinällä, jossa roomalaiset numerot. Miksi joku haluaa kellon hallitsevan elämäänsä?
Tykkään että kello on suht kookas,että näkee kauempaakin ja että vessassakin on kello,auttaa kiireisinä aamuina
Pienet sohvatyynyt on ärsyttäviä. Ne lentelee helposti paikoiltaan. Muutama iso on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaa laminaatti, ikävä kyllä edelleenkin näkyy myytävien asuntojen kuvissa. Onneksi sen saa sitten vaihdettua, jos muuten sopivan asunnon valitsee.
Tämä. Tulee aina mieleen, että nyt on valittu halvinta mahdollista laatua.
Minkähän takia laminaatti ei voinut olla puunvärinen, kuin parketti? Onko harmaa halvempi väri?
Kaikkialle puunsävy ei käy. Harmaa on kiva lisävaihtelu. Mutta sitä ei ollut kyllä pakko tunkea aivan joka puolelle.
Nahkasohva, lasipöytä ja aaltovaasi, ei koskaan eikä missään. Hyi hitto.