Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisin päivällä vammaisen kanssa?

Vierailija
23.02.2013 |

Olen henkilökohtaisena avustajana, enkä oikein keksi mitään tekemistä avustamani vammaisen kanssa, varsinkaan viikolla päiväaikaan. Ideoita? Voisinko opettaa hänelle tietoteknisiä juttuja ja missä julkisella paikalla voisin tätä tehdä? Onko missään vaapaasti räpelöitäviä tabletteja esimerkiksi? Auttakaa vammaisia tuntevat!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi. Sun pitäisi mitään keksiä? Sun hommahan on avustaa vammaista siinä, mitä hän haluaa tehdä.

Vierailija
2/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy häneltä itseltään, mitä haluaa tehdä? Mistä me se voidaan tietää. Eikä ole mitään yleistä "vammaistietämystä", vammoja on erilaisia ja vammaiset on myös kaikki ihan erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastosta löytyy koneita, joistain kirjastosta myös tabletteja. Samalla reissulla voitte myös käydä lainaamassa kirjoja tai elokuvia. 

Käykää kahvilla, taidenäyttelyissä,  luennoilla, ulkoilkaa, shoppailkaa, pelatkaa pelejä: tietokone-, lauta- yms. pelejä. 

Vierailija
4/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen, millainen vamma, kuinka omatoiminen, mitä pystyy tekemään?

Vierailija
5/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailette. Tietysti.

Vierailija
6/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla asiakkaasi on vammainen? Siis onko pelkkä liikuntavamma, kuten CP, vai onko jonkinlaista älykkyydenalenemaa myös? Yleensähän avustaja tekee vain sitä, mitä asiakas itse pyytää.

Vierailija
7/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downin syndrooma. He eivät itse pysty sanomaan, mitä haluavat, joten minun pitää keksiä, mitä teemme. Aikaa kuukaudessa on 20-30 tuntia. ap

Vierailija
8/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asutte? Ainakin Helsingissä paljon ilmaista kulttuuritarjontaa, joka voisi olla kivaa yhteistä tekemistä (Malmitalo, Kanneltalo,Vuotalo, Stoa jne..) joihinkin museoihinkin pääsee ilmaiseksi.

Vierailija
9/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemat downit kyllä pystyvät sanomaan, mitä haluavat. Ja tunnen aika monia. 

Mnet downit tykkäävät liikkua tapahtumissa, joissa on paljon ihmisiä, ihan vain katselemassa ihmisiä. 

Vierailija
10/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 18:09"]

Downin syndrooma. He eivät itse pysty sanomaan, mitä haluavat, joten minun pitää keksiä, mitä teemme. Aikaa kuukaudessa on 20-30 tuntia. ap

[/quote]

Sinun kannattaa otta yhteyttä paikkakunnan kehitysvammaisten päiväkeskukseen ja kysellä onko siellä jotakin toimintaa tai heillä tietoa mitä voisitte tehdä.

Vierailija
11/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo asiakkaasi sitten kuulu minkään järjestetyn toiminnan piiriin? Aika erikoista jos niin on?

Vierailija
12/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sulla montaa tuntia ole sitten kuukaudessa?!"Aikaa kuukaudessa on 20-30 tuntia"

Eikö nuo nyt kulu jo asioita hoidellessa?

Vierailija
13/13 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä vammainen???

Entäs yöllä :)

Sorry, oli pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi