Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen avoliitossa ja vela

Vierailija
23.02.2013 |

Olen mielestäni tietoinen nainen näiden ratkaisujen takia. Ihmiset menevät naimisiin ja tekevät lapsia ajattelematta lainkaan muita ratkaisuja ja miettimättä, että voisivat elää toisinkin.

Minä harkitusti jätin lapset tekemättä ja se on kannanotto naisen itsenäisyyteen ja äitikulttuuriin. Lisäksi emme mene naimisiin, koska haluan joka päivä olla varma vapaaehtoisesta ja tietoisesta rakkaudesta, koska avoliitossa tietoisesti valitsemme joka päivä toisemme uudelleen. Toisin kuin avioliitossa, missä ihmiset ovat tavan vuoksi ja siksi, kun eivät viitsi miettiä muunlaisia ratkaisuja elämälleen,

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta velaksi pitäisi saada kutsua itseään vasta kun on vaihdevuodet ohittanut nainen, jolla ei ole lapsia. Moni sortuu ennen 40-vuotispäiväänsä, kun tajuaa, että päätös onkin lopullinen, jos vielä vähän odottaa...

Vierailija
2/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:37"] 

Lisäksi emme mene naimisiin, koska haluan joka päivä olla varma vapaaehtoisesta ja tietoisesta rakkaudesta, koska avoliitossa tietoisesti valitsemme joka päivä toisemme uudelleen. Toisin kuin avioliitossa, missä ihmiset ovat tavan vuoksi ja siksi, kun eivät viitsi miettiä muunlaisia ratkaisuja elämälleen,

[/quote]

Muuhun en jaksa edes kommentoida, mutta tuohon lainaamaani osaan :D :D :D :D huutonaurua :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Hieno kannanotto tosiaankin! :) Tuo saa varmasti paljon näkyvyyttä ja lisää julkista keskustelua aiheesta. Go girl!

Vierailija
4/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen tutustumaan tarkemmin käsitteeseen rakkaus. rakkaus on tahtotila, joka on välillä hyvinkin ristiriidassa tunteiden kanssa :D:D:D:D

Vierailija
5/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on varmasti paljon nykyään. Lasten tekeminen on yhtä tietoinen ratkaisu kuin tekemättä jättäminen, kyllä varmasti kaikki pohtivat edes pienesti molempia vaihtoehtoja. Tuota avoliittopointtia en kyllä ymmärrä, nimenomaan avioliitossahan sitä valitaan toinen koko ajan ja taistellaan sen suhteen edestä, kun avoliitossa voidaan olla "kevytsuhteessa" kun toisesta on helpompi erota. Mielestäni avoliitossa oleminen on nimenomaan sellainen helppo ratkaisu, avioliittoa pitää jo vähän miettiä.

Itse olen siis myös vela ja avoliitossa, mutta en nosta omaa tilannettani mitenkään jalustalle.

Vierailija
6/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe... eläkää te miten haluatte ja antakaa muiden elää miten haluavat väheksymättä avioliittoa ja lastenhakintaa. 

Todella typerän kuuloiselta vaikuttavat nuo perusteet avoliitolle. Minun puolestani saatte olla avoliitossa, mutta kyllä voi arvostaa niitäkin jotka haluavat olla avioliitossa. Se ei ole lainkaan huonompaa. 

Vierailija
7/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä "tietoinen nainen" kuulostaa kohtalaisen nuorelta jyrkkine mielipiteineen ja yleistämisineen ;) Kun hankit hieman lisää elämänkokemusta ja tutustut uusiin ihmisiin (jotka ehkäpä voivat olla jopa naimisissa ja äitejä tai isiä), saatat huomata, että yllättävän moni menee naimisiin ja hankkii niitä lapsiakin ihan omasta vapaasta tahdostaan, monet jopa suuresta halusta. Niin, sen kummemmin nostamatta itseään ja valintojaan jalustalle ja mollaamalla toisten tapaa elää.

Vierailija
8/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitto on kyllä niin main stream ettei sillä pääse erottumaan joukosta. Teidän pitäisi ottaa siihen vähintäänkin kolmas henkilö mukaan, jos haluatte esittää jotain edistyksellisiä.

Vierailija
9/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi menin naimisiin. Mä olen niin laiska, että en jaksais ihan joka päivä valita miestä. En tosin tehnyt sitä avoliitossakaan, kai mä sitten olen jotenkin viallinen tapaus.

Ja mua varmaan olis 50-vuotiaana vituttanut jos olisin jättänyt kannanottona lapset tekemättä. Kun ei sitä kannanottoa kukaan oikeasti noteeraa mitenkään. Hukkaan olis mennyt hieno kannanotto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi