Jos en aio mennä lennolle jonka ostin, pitääkö ilmoittaa jotenkin?
Ostin superhalvan norwegianlennon ulkomaille, mutten pääsekään lähtemään.
Tuleeko penaltya jos en ilmoita ja jätän vaan käyttämättä?
Kommentit (14)
Mä mietin samaa. Lento vegasiin varattu ja maksettu eikä ollut mikään halpa lento mutta minkäs teet kun en pääse lähtemään niin en pääse. Rahojakaan eivät maksa takaisin.
Ei tarvi, ellet ole sen koneen lentäjä.
Tulee penaltya IHAN SAATANASTI!
Norwegianin tyypit tulee soittamaan ovikelloasi ja sanovat että vad helvete?!?
Vierailija kirjoitti:
Lentäjän puuttuminen selvinnee ilmoittamattakin.
Kiitos
Joillain yhtiöillä kuten Emirates nimittäin on noita sääntöjä siis, joutuu blacklistille jos ei ilmoita, ilmeisesti
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäjän puuttuminen selvinnee ilmoittamattakin.
On se hyvä firmalle ilmoittaa, että saavat tilalle jonkun Battler Brittonin.
Suosittelisin silti ilmoittamaan yhtiölle. Peruutuksesi voi ratkaista sen, että joku toinen saa paikan haluamalleen lennolle.
Minä itse soitin Norwegianin numeroon. Kerroin, ettei minua tarvitse odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos
Joillain yhtiöillä kuten Emirates nimittäin on noita sääntöjä siis, joutuu blacklistille jos ei ilmoita, ilmeisesti
Ap
Täh? Miksi olisi? Kun on lennon jo maksanut, niin se on vain positiivinen asia jos hän ei ilmaannu paikalle. Lähtöselvitys on ilmoitus lennolle tulosta. Jos et ole chekannut, niin lentoyhtiö voi vielä antaa paikkasi toiselle.
Kannattaa perua. Saat lentokenttäverot takaisin, vaikka lippu olisi muuten non-refundable. Huomion arvoista on, että polttoaineveroa (lipussa koodilla YR) ei palauteta.
Joo, kannattaa perua. Niin kuin 11 kirjoittaa, saat veroja takaisin, vaikka itse fare olisi nonrefundable. Tosin usein lentoyhtiöillä on perumismaksu tmv. eli kiinteä hinta peruutukselle. Voi siis olla, että peruutusmaksu on niin suuri, että et saa verojen jälkeen mitään takaisin.
Ei tarvitse ilmoittaa. Joskus ainakin finnair kyselee ylibuukkauksissa, että voiko vaihtaa lentoa, niin itse vastaisin että en ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse soitin Norwegianin numeroon. Kerroin, ettei minua tarvitse odottaa.
Ehkä tämä on provo, mutta jos ei tee lähtöselvitystä määrättyyn aikaan, sinun ei muutenkaan odoteta tulevan lennolle. Ei edes päästettäisi siinä vaiheessa, vaikka lippu onkin.
Näin jälkikäteen harmittaa, etten aikoina hakenut noita lentokenttäveroja takaisin Australian lennosta, joka jäi käyttämättä. Hölmöä oli vielä se, että (harvoin Finnairia käyttävänä) en muistanut, että minulla oli automaattinen check-in. Olin jossain mustikkametsässä, kun puhelimeen piippasi tekstari: olet nyt tehnyt lähtöselvityksen lennolle xxx Helsinki-Sydney.
Jätä vain menemättä. Kukaan ei kysele perään. Norwegianin halpalennot ovat muutenkin ylibuukattuja.