Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotteko eläinkunnan antavan meille merkkejä tulevista vaaroista?

Vierailija
02.03.2019 |

Esimerkiksi tsunamista. Vuoden 2004 tsunamista mm. Elefantit karkasivat vuorille jo tunteja ennen tsunamin iskemistä, kulkukoirat olivat myöskin paenneet korkealle ja taivaalla ei juuri lintuja näkynyt.
Päiviä aikaisemmin kalastajat olivat saaneet parveittain kalastaettua sellaisia kalalajeja, jotka normaalisti elävät paljon syvemmällä meressä.

Fukushiman tsunamia edeltävinä päivinä oli rantaan rantautunut kaloja, jotka elävät kilometrien syvyydessä. Linnut eivät laulaneet yms.

Vähän pelottaa, nyt Japanissa jossain päin oli taas rantautunut kaloja sekä myös Kalifornian rantaan rantautunut kalalaji, mitä ei normaalisti edes esiinny niillä vesillä.

Osa uskoo kaiken olevan vain sattumaa, että eläimet eivät tiedä mitään, oli vain sattumaa yms.
Itse kyllä uskon eläinten vaistoavan paljon enemmän kuin me.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut koirat ainakin haistavat esim syövän omistajalla. Joskus luin jonkun artikkelin missä naisen dalmatialainen oli alkanut nuolla tiettyä kohtaa omistajan kädessä ja siitä n. Vuoden päästä siitä samasta kohtaa oli leikattu melanoomaluomi.

Vierailija
2/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo oo uskon asia. Eläimet reagoi muutoksiin ympäristössä nopeammin ja herkemmin kuin huomattavasti turtuneemmilla aisteilla varustetut ihmiset. Eri asia sitten tajuaako ihminen miksi ne panikoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon.. Oltiin Thaimaassa sillon kun tsunami iski.. Siinä kävi niin, että koirat alko eka haukkuu ja olemaan levottomia. Sitten linnut katos ja norsut alko pyörii ympyrää. Kaikki eläimet lähti sisämaahan. Yksi paikallinen vanha mies sanoi, että aina kun eläimet ryhmässä katoaa ympäriltä se tietää huonoa. Siinä sitten vaimon kanssa vähän epäilevänä tietenkin, että nääo taas näitä juttuja ja kohta lentävä kirahvi menee pään yli. Mutta me lähdettiin sisämaahan sen takia, koska se vanha mies lähti. Se laitto puljunsa kiinni ja lukko oveen. Meni pari tuntia niin se kajahti.. Siitä lähtien olen uskonut tohon eläinten juttuun.

Vierailija
4/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo oo uskon asia. Eläimet reagoi muutoksiin ympäristössä nopeammin ja herkemmin kuin huomattavasti turtuneemmilla aisteilla varustetut ihmiset. Eri asia sitten tajuaako ihminen miksi ne panikoi.

Kyllä, juuri näin. Itselle jotenkin tuli yllätyksenä, kuinka moni esim meidän työpaikalta oli sitä mieltä, ettei eläimet mistään tajua mitään.

Ap

Vierailija
5/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on airokaloja, mitä nyt rannassa ja niin kuin oli silloinkin

Vierailija
6/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Intiassa tuolloin 2004 ja selvisin tsunamista kiinnittämällä huomiota eläinten käytökseen. Kun kaikki kulkukoirat oli äkisti kadonneet rannoilta ja linnut ja hyönteiset eivät päästäneet ääntäkään, niin tuli erittäin vahvasti sellainen fiilis, että kohta ei kyllä hyvä heilu. Ehdittiin tosi täpärästi pois alta. Valitettavasti muutamat hipit olivat niin mömmöissä etteivät uskoneet varoituksiamme ja jäivät sitten kalojen ruoaksi.

Oli kyllä aikamoinen kokemus. Maalaistyttönä olen aina kunnioittanut luontoa ja tuon jälkeen vielä enemmän.

Vierailija
7/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoja pidettiin aikoinaan sen takia laivoissa, että ne pystyvät aistimaan matalapaineen. Jos kissa käyttäytyi levottomasti, oli varauduttava myrskyyn.

Vierailija
8/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki uskon. Eläimet aistii ympäröivän luonnon monikertaisesti tarkemmin kuin ihminen. Tiedän sen jo pelkästään seuraamalla omaa kissani. Se tietää sään muutokset vaikka mitään räppänää ei ole aamulla vielä avattu. Pari talvea sitten oli parin viikon pakkasjakso jolloin kissa ei kuin pistäytyi ulkona. Eräänä yönä pakkanen laski lähes 20 astetta. Kissa herätti aamuyöstä ja pyrki ulos. Se tiesi pakkasen laskeneen ja oli innoissaan menossa ulos.

Vierailija
9/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki uskon. Eläimet aistii ympäröivän luonnon monikertaisesti tarkemmin kuin ihminen. Tiedän sen jo pelkästään seuraamalla omaa kissani. Se tietää sään muutokset vaikka mitään räppänää ei ole aamulla vielä avattu. Pari talvea sitten oli parin viikon pakkasjakso jolloin kissa ei kuin pistäytyi ulkona. Eräänä yönä pakkanen laski lähes 20 astetta. Kissa herätti aamuyöstä ja pyrki ulos. Se tiesi pakkasen laskeneen ja oli innoissaan menossa ulos.

Ihminen on eläin.

Vierailija
10/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on eläin.

Ja...?

Vierailija
11/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon.. Oltiin Thaimaassa sillon kun tsunami iski.. Siinä kävi niin, että koirat alko eka haukkuu ja olemaan levottomia. Sitten linnut katos ja norsut alko pyörii ympyrää. Kaikki eläimet lähti sisämaahan. Yksi paikallinen vanha mies sanoi, että aina kun eläimet ryhmässä katoaa ympäriltä se tietää huonoa. Siinä sitten vaimon kanssa vähän epäilevänä tietenkin, että nääo taas näitä juttuja ja kohta lentävä kirahvi menee pään yli. Mutta me lähdettiin sisämaahan sen takia, koska se vanha mies lähti. Se laitto puljunsa kiinni ja lukko oveen. Meni pari tuntia niin se kajahti.. Siitä lähtien olen uskonut tohon eläinten juttuun.

Hui! Meni ihan kylmät väreet kun tuota luin! Ap

Vierailija
12/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet kyllä voivat aistia monenlaisia asioita joita ihmiset eivät. Mutta tuo "vaaroista varoittaminen" on tietenkin välillistä. Eivät kalat tai norsut päätä että "hei pojat maanjäristys tuntuu tulevan, lähdetääs nopeasti varoittamaan niitä ihmisiä".

Vierailija
13/21 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti. - Tosin valitettavasti en itse osaa lukea ja tulkita eläimiä niin hyvin kuin haluaisin osata, jotta voisin mm. ymmärtää heidän sanomaansa. Mutta yritän ja olen yrittänyt opetella. Väittäsin, että jotain olen hieman oppinutkin. Mutta hyvin paljon minulla on opittavaa verrattuna moneen eläimeen, jotka lukevat ja  tukktsevat minua j amonta kertaa aivan oikein,

Vierailija
14/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona asuessa koiramme herätti meidät kaikki haukkumalla alakerrassa ihan kauhuissaan ja seassa oli myös ulvontaa. Naapurissa (n. 30 metrin päässä) oli iso tulipalo ja talossa asui siis monta lasta (7 muistaakseni).

Perhe oli onneksi reissussa jossain tuolloin ja henkilövahinkoja ei tullut. En muista palon syytä, olisiko ollut joku viallinen sähkölaite tms..

Vierailija
15/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani perheessä oli tapahtunut niin, että perheen kissa oli "varoittanut" perheen äitiä syövästä. Oli tassullansa "kaivanut" naisen toista rintaa ja maannut aina rinnan päällä tämän nukkuessa. Naiselle diagnosoitiin siis rintasyöpä mutta onneksi voitti taistelun. Kissan ansiosta oli mennyt ajoissa lääkärille.

Vierailija
16/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona asuessa koiramme herätti meidät kaikki haukkumalla alakerrassa ihan kauhuissaan ja seassa oli myös ulvontaa. Naapurissa (n. 30 metrin päässä) oli iso tulipalo ja talossa asui siis monta lasta (7 muistaakseni).

Perhe oli onneksi reissussa jossain tuolloin ja henkilövahinkoja ei tullut. En muista palon syytä, olisiko ollut joku viallinen sähkölaite tms..

Minun ja siskoni hengen on pelastanut naapurin koira. Auto oli syttynyt palamaan katoksessa meidän makkarin alapuolella. Vanhempien huone oli toisella puolella taloa.

Meidän ja tämän koiran välissä oli kaksi omakotitaloa ja tie. Se oli kuitenkin alkanut haukkua omistajansa hereille ja ollut sen verran levoton että olivat vaivautuneet pihalle asti nähdäkseen palavan auton ennen kuin tuli ehti tarttua taloon sen pahemmin.

En tiedä yhtään miten auto palaa mutta samalla katoksessa oli halkovaja ja talon seinusta lautaa joten luulisi koiran reagoineen nopeasti kun vahinkoja ei tullut?

Vierailija
17/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa ja voi se vaikka niin ollakin. 

Vierailija
18/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä kaloja noussut rantaan jo kuukausi sitten eikä silti ole vielä tärissyt?

Vierailija
19/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet kyllä voivat aistia monenlaisia asioita joita ihmiset eivät. Mutta tuo "vaaroista varoittaminen" on tietenkin välillistä. Eivät kalat tai norsut päätä että "hei pojat maanjäristys tuntuu tulevan, lähdetääs nopeasti varoittamaan niitä ihmisiä".

Airokaloistakin on vain teorioita miksi ne nousee pintaan. Voi olla myös vain meren pohjan muutoksia eikä mitään mikä koskettaisi ihmisiä.

Vierailija
20/21 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lenkittämässä koiraani joskus teininä ja koira alkoi käyttäytyä tosi omituisesti, oli levoton, pyrki syliin ja ulisi yms. Halusi äkkiä kotiin ja kotona meni suoraan pieneen tilaan "suojaan". Katsoin puhelinta ja äiti oli yrittänyt soittaa monia kertoja että älkää menkö pitkälle kun meidän seudulla oli nähty karhu jota ei oltu saatu vielä kiinni.