Miksen viitsi pestä hampaita joka päivä?
Ajattelen aina, että nopeammin pääsen nukkumaan ilman hampaiden pesua, vaikka eihän siinä mene kuin muutama minuutti. Ennen olin tosi tarkka hampaiden pesun kanssa, nyt melkein 20 vuotta pessyt harvemmin. Välillä on kaksi tai kolmekin päivää väliä.
Kommentit (21)
Motivoisiko hyvän makuinen hammastahna kuten lapsilla :D
Vierailija kirjoitti:
Yyyyh. Miten joku pystyy nukkumaan törkysuulla? Nyt pistät sen harjan ja tahnan vaikka siihen läppärin viereen ja pestämolskutat palstaillessa. Niele vaikka se hammastahna, jos et jaksa mennä kylppäriin asti.
Hei kiitos sulle! Oon nyt jo yli viikon pessyt joka päivä hampaat kun muistutan itselleni että muuten on törkysuu :D Eilen illalla ainoastaan jäi kun olin väsynyt ja oli tarkoitus pestä aamulla mutta unohtui. Podin kuitenkin huonoa omaatuntoa tästä ja ajattelin että nyt illalla pesen ne enkä enää jätä. Välillä palstailusta on hyötyä kun saa avaamaan silmät :)
Vierailija kirjoitti:
Tai motivoisiko joku näistä:
- Hampaiden poistot ja/tai juurihoidot tulevaisuudessa
- Bakteerien aiheuttamat sairaudet, esim. sydänvaivat, alzheimer.
Jos et vielä lankaa, aloita se nyt.
Vierailija kirjoitti:
Yyyyh. Miten joku pystyy nukkumaan törkysuulla? Nyt pistät sen harjan ja tahnan vaikka siihen läppärin viereen ja pestämolskutat palstaillessa. Niele vaikka se hammastahna, jos et jaksa mennä kylppäriin asti.
Pestämolskutat?, aina oppii uusia sanoja mammafoorumilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai motivoisiko joku näistä:
- Hampaiden poistot ja/tai juurihoidot tulevaisuudessa
- Bakteerien aiheuttamat sairaudet, esim. sydänvaivat, alzheimer.
Jos et vielä lankaa, aloita se nyt.
Noita en tiennytkään. Hammaslankaa käytän mutta n. kerran viikossa. Pitäisi joka päivä.
Mä pesen huolellisesti kerran päivässä kielen, hampaat tahnan, suuveden ja lankaimen kanssa. Syön paljon ksylitolituotteita, ei haise hengitys eikä ole ollut reikiäkään.
Mä kun luulin että hampaat tulee pestä kaksi kertaa päivässä... Kuinka moni pesee vaan kerran? Eikö se ole ihan aamu- ja iltarutiinien osa että ne hampaat pestään, miten voi olla noin vaikeaa?
Joskus minulla on mennyt viikkoja, etten ole pessyt hampaitani. Nykyään pesen noin parin päivän välein.
Selvä mt-häiriö, samallatavoin kuin muukin omasta hygieniasta laistaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen huolellisesti kerran päivässä kielen, hampaat tahnan, suuveden ja lankaimen kanssa. Syön paljon ksylitolituotteita, ei haise hengitys eikä ole ollut reikiäkään.
Minulle myös ksylitoli on tehonnut: Reikiä ei ole tullut 30 vuoteen! Hampaat pesen kaksi kertaa päivässä ja iltaisin "tikutan" hammastikulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle myös ksylitoli on tehonnut: Reikiä ei ole tullut 30 vuoteen! Hampaat pesen kaksi kertaa päivässä ja iltaisin "tikutan" hammastikulla.
Ps. Olen 55-v
Älä huoli Ap, ei sun kohta edes tarvitse miettiä tuota...ei ole legoja mitä harjata 😁
olet niin birun kuvottava hyi helvetti
Kyllähän se niin menee, että oma asia jos ei viitsi pitää hampaistostaan huolta. Parempi kuule ois, jos haluat et ne sulla ois mahdollisimman pitkään ja, että ne olisivat kunnossa. Mutta hyvä on, jos haluat tulla joku päivä täysin hampaattomaksi huonon hampaiden huolenpidon seurauksena. Se on sun valinta käsissäs siis.
Te, jotka ette pese aamuin illoin hampaitanne: vaikka itse ette sitä haista, niin muut kyllä haistavat pahan hengityksenne jos keskustelette lähietäisyydellä. Purkansyöjänkin suusta voi löyhkätä huono hammashygienia muiden neniin.
en mäkään koskaan lapsesta saakka ole ollut kiinnostuntu hampaisden pesusta, koulussa terveydenhoitaja hammassysteemistä pisti erikoistarkkailuun kun pesin huonosti ja onhan ne hampaat tummat ja lapsena paljon apikkoja miutta multa puutuuu usean hampaan aiheet muutenkin, lisäksi mulla on vieläkjin 2 maitohammasta kun niiden alla ei ole tulossa sitä teräshammasta vai mikä se on.
pesen aamulla puolessa minuutissa hampaat että se paha maku jahaju menee pois suusta, mutta jotenkin mun hermoile se on ikävää se hampaiden pesu kun oon super adhd, ikä 47
Turha jättää se hammasputsaus just ennen nukkumaan menoa.
Mä putsaan hampaat viimeisen suupalan jälkeen, eli 19-20 välillä.
Senjälkeen ei enää viitsi mitään suuhun laittaakaan, kun olisi taas pesu edessä.
Mua ainakin motivoi suuresti se, että en halua hengityksen haisevan. Vaikka ei mitään intiimielämää juuri olekaan, niin on se aika karseeta olla lähellä jotakuta josta lähtee löyhkä aina kun avaa suunsa
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se niin menee, että oma asia jos ei viitsi pitää hampaistostaan huolta. Parempi kuule ois, jos haluat et ne sulla ois mahdollisimman pitkään ja, että ne olisivat kunnossa. Mutta hyvä on, jos haluat tulla joku päivä täysin hampaattomaksi huonon hampaiden huolenpidon seurauksena. Se on sun valinta käsissäs siis.
Mites muuten ne jotka ei koskaan pese hampaita eikä ikinä ole reikiä ollut aikuisenakaan? Hyvä luusto?