Pahastuisitko jos kunnollisten lasten vanhemmat tulisivat kertomaan miten sen tekevät
teille joilla huonosti käyttäytyviä lapsia?
Päiväkodissa olen ajatellut tälläistä ehdottaa. Jotainhan he tekevät oikein.
Kommentit (8)
En pahastuisi, mutta huvittuisin kyllä. Tervetuloa vaan kokeilemaan. T.adhd-perhe
Vierailija kirjoitti:
En pahastuisi, mutta huvittuisin kyllä. Tervetuloa vaan kokeilemaan. T.adhd-perhe
Jeps! Ai että tää oli huvittava aloitus... kahden lapsen perusteella mun pitäisi tulla sössöttämään muille miten erinomainen kasvattaja mä olen. Ja sitten yhden perusteella joku muu voisi tulla mulle sössöttämään samaa.
Ja joo, on perheitä, joissa vanhemmat on pihalla kuin lumiukot, mutta ei se aina lapsista näy. Ja toisaalta on perheitä joissa lasten eteen tehdään kaikki mahdollinen, ja silti on suuria vaikeuksia.
Minulla on toinen lapsi kunnollinen ja toinen vähemmän kunnollinen. Enpä usko, että kunnollisten lasten vanhemmat pystyisivät auttamaan tämän vähemmän kunnollisen lapsen kanssa.
kaikki lapset käyttäytyvät joskus huonosti. jos käyttäytyvät jatkuvasti, niin sitten niissä on jotakin vialla
Eräs pariskunta kertoi tekevänsä sen mieluiten virtaavassa vedessä.
Kaksi adhd:tä ja koulu menee hyvin. Täytyykö kertoa, että miten teen tämän? No, lapset ovat kotona adhd, mutta koulussa tekevät aktiivisesti koulutöitä. Ihan ilman lääkitystä. Koulupäivät rasittavat, hyvän käytöksen vaatimus, joten kotiin tullessa raivotaan ja se raivo on oltava jonkun aikuisen ottamassa vastaan. Vapaa-ajan täytyy olla hallittua ja suunniteltua, jotta eivät ajaudu häröilemään. Liikuntaa, ruokaa, unta, lepoa ja läksyjä.
Kaikki ei ole vanhempien syytä.
Eikä ansiota.
Terv. Kasvatustieteilijä