Koen katkeruutta koska vanhemmillani olisi varaa kustantaa minulle luksuselämä
mutta en ole ikinä saanut heiltä paljoa mitään.
Opiskeluaikoina sain 500e kuussa ja nyt kun olen aloittanut vakituisesti työssä, en saa enää mitään, tienaan normaalit 2500e/kk.
Elän kuin normaali ihminen, vaikka äitini vois ilman mitään ongelmia antaa minulle 25 000e kuukausituloistaan vaikka 4000e puhtaana käteen. Olen ainut lapsi.
Katkeroittaa, koska monien ystävieni keskituloiset vanhemmat ovat tukeneet rahallisesti enemmän
Kommentit (9)
No nehän ovat vanhempiesi rahoja, eivät sinun! Miksi hankit ammatin, josta ei makseta tuon enempää, onko se jotenkin vanhempiesi vika?
Ja ei äitisi sulle veroseuraamuksetta voi antaa noin isoja summia.
Jos vanhemmat oletti, että opiskelet pidemmälle, tienaisit enemmän kuin tuon 2500 e /kk.
Ehkä olet pettymys heille?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 15:52"]
tienaan normaalit 2500e/kk.
25 000e kuukausituloistaan
[/quote]
Siinähän se tulikin. Ehkä huomaat missä on ongelma?
Eihän hänen _pitäisikään_, mutta tuntuu tuota ylimääräistä olevan, mutta periaatteena on etten pääse viettämään elämään mitenkään luksukkaasti
Kyllä täällä suomessakin tuntuu olevan aika paljon niitä, keille vanhemmat luotsaavat rikkaan elämän!
olen juuri valmistunut korkeastikoulutettu, pakko oli ottaa joku työpaikka vaikka ei täysin koulutusta vastaakaan, koska rahaa ei olisi mistään muuten tullut.
ap
Luksukkaasti! XD Taitaa äitisi tienata paremminkin 25 000/vuosi kun noin fiksun lapsen on kasvattanut.
Mut ei se mitään, mäkin olen katkera jumalalle kun ei ole mahdollisuutta elää elämää luksukkaasti. Aattele, jumalalle mikään ei olisi mahdotonta, mutta silti mulla ei ole mersua eikä luis vuittonin mautonta väskyä! Tienaankin vain 2700/kk vaikka varmasti jumala voisi antaa säälistä pari donaa ekstraa.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 16:03"]
olen juuri valmistunut korkeastikoulutettu, pakko oli ottaa joku työpaikka vaikka ei täysin koulutusta vastaakaan, koska rahaa ei olisi mistään muuten tullut.
ap
[/quote]
Niin, tolleen ihminen toimii, oli alkujaan sitten mistä yhteiskuntaluokasta tahansa. Taidat olla vielä aika nuori? Ehkä vanhemmistasi on hyvä, että opit näkemään, ettei raha kasva puussa vaan sen eteen joutuu tekemään töitä.
Kuules nyt bimbo! Äitisi on palkasta päätellen hyvin fiksu ja järkevä ihminen. Ehkäpä hänen mielestään hassaisit rahat "luksuselämään". Jotkut arvostavat enemmän sitä, että tilillä on mukava puskuri ja että rahat tuottavat kuin mitään "luksuselämää". Tälläistä tämä nykynuoriso on; kaikki vaan menemään turhuuksiin eikä huolta huomisesta. Eikä omat rahat edes riitä vaan täytyy ottaa vielä velkaakin. Miettikääpä mitä teidän kulutusluotoillenne ja jättiasuntolainoillenne käy kun korot lähtevät nousuun. Sitten tarvitaan äitiä apuun.
Mä en tajua, miksi sulle pitäis kustantaa yhtän mitään. Itse olet töissä käyvä aikuinen ihminen!! Ehkä vanhempasi haluavat, että tajuat rahan arvon, kun sen itse joudut hankkimaan. Minä tekisin aivan samalla lailla!