Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkut, kuinka usein käytte sukupuolitautitutkimuksissa? Terv. Luulosairas

Vierailija
01.03.2019 |

Eli ongelmani on se, että pelkään sukupuolitauteja aivan hulluna ja vaikka en olisi ollut suojaamattomassa sukupuoliyhteydessa, alan kuvitella pakonomaisesti, että joku tauti minulla varmasti on. Tähän asti testeissä ei ole mitään löytynyt, mutta tämä asia luo ihan hirveästi ahdistusta. Muita kohtalotovereita? Käyttekö usein testeissä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä joka tällä hetkellä elää kuolee aikanaan, ja itse asiassa kaikki mitä näet muuttuu aikanaan tuhkaksi, aurinko nielaisee tämän planeetan jonain päivänä...

Se miksi kerron tämän on kertoakseni liiallisen neuroottisuuden merkityksestä elämässäsi. Onko alhaisen todennäköisyyden asian huolehtimisessa todella järkeä? Voisitko elää stressi vapaampaa elämää ja pitää enemmän hauskaa elämäsi aikana, jos et liikaa huolehtisi tästä? 100v päästä olet joka tapauksessa tuhkaa, teitpä MITÄ tahansa.

Mutta ei sillä, kannattaa silti pitää suojaus ja käydä testeissä säännöllisesti riippuen harrastatko miten seksiä. Selibaatissa elävät tietysti ei syytä käydä, mutta jos panet paljon eri kumppaneita niin onhan se fiksua käydä testeissä käytettiinpä kortsua tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotkut huolenaiheet olisivat oikeita huolenaiheita, jos eläisit ikuisesti kuten jotkut haltijat.

Kunhan pitää järjen päässä vain niin eiköhän se riitä?

Mutta olisihan se kiva maailma, jos mitään seksitauteja ei edes olisi olemassa. Ollenkaan. Millaistahan seksielämä jokaisella ihmisellä olisi, jos ei olisi mitään seksitauteja olemassa... Onko joskus tällainen hetki ollut historian aikana?

Vierailija
4/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan julkisella puolella ei meinaa päästä, vaikka miten yrittäisi, jos ei ole oireita. Vaikka moni tauti voi olla oireeton, niin ei. Sitten ihmetellään miksi taudit leviää. Hiv-testiin pääsee anonyyminä, jos on ulkkis. Oon nähnyt mainoksia aiheesta.

Vierailija
5/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan julkisella puolella ei meinaa päästä, vaikka miten yrittäisi, jos ei ole oireita. Vaikka moni tauti voi olla oireeton, niin ei. Sitten ihmetellään miksi taudit leviää. Hiv-testiin pääsee anonyyminä, jos on ulkkis. Oon nähnyt mainoksia aiheesta.

Jep, harmillista. On pitänyt kehitellä tarinoita tuntemattoman kanssa suojaamattoman seksin harrastamisesta, niin pääsi. Moni miestuttu on kertonut sanovansa, että harrasti Thaimaassa prostituoidun kanssa seksiä niin heti ovat päässeet ja saaneet kaikki testattua.

On se outoa, että pitää keksiä tarinaa että saa testit.

Kuvittele kun sanot, että uusi kumppani vaatii testiä... ei ole mitään oireita tosin, no etpä sitten saa mitään testejä. Kiva.

Vierailija
6/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt testeissä aloittaessani uuden suhteen ja kun kondomi ollaan päätetty jättää pois, siis testien jälkeen. Tietenkin jos harrastaisin seksiä satunnaisemmin kenen vain kanssa niin kävisin ihan itsenikin vuoksi useammin varsinkin jos kondomi pettäisi tai jotain. Mitään en ole onneksi saanut, nykyisen miehen kanssa olen tosin ollut 6 vuotta enkä ole testeissä käynyt. Jos jotain häneltä nyt yhtäkkiä saisin niin v ituttaisi moni muu asia enemmän.

Vierailija
7/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn testeissä aina vehtailtuani jonkun kanssa.

Vierailija
8/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kertaakaan.

Vierailija
9/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Kerrotko partnereillesi, että et ole koskaank käynyt testeissä? 

Jotenkin pelottaisi törmätä tällaiseen partneriin, joka esim. kolmekymppisenä ei olisi käynyt ikinä testeissä :s

Vierailija
10/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Kerrotko partnereillesi, että et ole koskaank käynyt testeissä? 

Jotenkin pelottaisi törmätä tällaiseen partneriin, joka esim. kolmekymppisenä ei olisi käynyt ikinä testeissä :s

Olen 46 enkä ole koskaan käynyt testeissä. Miksi terve kävisi lääkärissä? En pane halpoja naisia, niin ei tule tauteja.

Vierailija
11/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia on nykyään useasti vähäoireinen tauti joten kannattaa käydä usein. Mulla oli se 2012 ja oireet olivat niin huomattavat, että hakeuduin heti hoitoon. 2016 oli myös klamydia mutta eri oireilla, pahoinvointia ja kellertävää vuotoa. Kesti terveydenhuollolta kauan saada se testattua, luulivat että valitan normaalista valkovuodosta. Itse en epäillyt koska en tiennyt että kumppanillani oli muita 😢 ja luulin, että mulle tulis taas verenvuotoa ja kuume klamydiasta. Kun oli todettu niin lääkäri sanoi, että nykyään nämä on tällaisia hiljaisia tulehduksia. Mukavaa kun siinä vaiheessa se kerrottiin.

Vierailija
12/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, harmillista. On pitänyt kehitellä tarinoita tuntemattoman kanssa suojaamattoman seksin harrastamisesta, niin pääsi. Moni miestuttu on kertonut sanovansa, että harrasti Thaimaassa prostituoidun kanssa seksiä niin heti ovat päässeet ja saaneet kaikki testattua.

Kuvittele kun sanot, että uusi kumppani vaatii testiä... ei ole mitään oireita tosin, no etpä sitten saa mitään testejä. Kiva.

Siis mitä, näitä ilmaisia tautiklinikoitahan on mihin voi vain kävellä sisään. Ei siinä minusta julkiselta tarvitse mitään käydä ruinaamassa?

Vierailija
13/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut sinkku 8 vuotta ja käynyt 2 kertaa testeissä.

Vierailija
14/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vain todeta että on ollut ilman suojaa niin pääsee testiin. Ei kannata tuntea siitä huonoa omaatuntoa jos valehtelee tuon asian terveydenhoitajalle/lääkärille.

Mustakin on outoa toi että mainostellaan että mitkä kaikki taudit voi olla ilman oireita, mutta sitten pitää selitellä että miksi haluaa testiin? Ei kai sinne kukaan huvikseen mene? Ihan kuin jotenkin käytettäisiin liikaa niitä testejä yhteiskunnan varoilla, luulis olevan toisinpäin.

Vierailija
15/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamasta tai taustasta ei todellakaan voi päätellä että onko tauteja vai ei. haloo ihmiset!

Vierailija
16/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pantuani paljaalla jotain rouvasihmistä.

Vierailija
17/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamasta tai taustasta ei todellakaan voi päätellä että onko tauteja vai ei. haloo ihmiset!

Paitsi että näin juuri tehdään kun taudin alkuperää yritetään kartoittaa. Totta kai taustasta voi laskea ja ennakoida.

Vierailija
18/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi. Katsoo vaan että naisella ei ole tatuointeja tai lävistyksiä ja että naaman väri on sama kuin itsellä niin puhdas on.

Vierailija
19/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin. - Todennäköisesti kävisin useammin, jos harrastaisin seksiä useammin kumppanin kanssa. - Mutta kun edelliskerrasta on jo aikaa niin paljon, että välillä pelottaa tai ainakin ajatteluttaa, että miten tai kuinka selviän tilanteesa kunnialla, jos tai ehkä paremmin  kun vielä joskus tilanne etenee niin pitkälle, että olen valmis ja halukas harrastaamn seksiä. Ei me kaikki sinut omata villiä seksielämää, jossa olemme halukkaita ja valmiita harrastamaan seksiä välittömästi, kun joku vihjaisee, että tällainen mahdollisuus saattaisi heillä tarjolla. - En minä ainakaan ole ollut. Vaikka  toki välillä syyhyää ja ja tuntee melkein fyysistä lipulua siitä, ettei ole ketään toista, joka koskettaisi ja jota itse haluaisi koskettaa ja tuntea ja aistia toisen läsnäolon.      

Vierailija
20/27 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, näitä ilmaisia tautiklinikoitahan on mihin voi vain kävellä sisään. Ei siinä minusta julkiselta tarvitse mitään käydä ruinaamassa?

Ei niitä tautiklinikoita ole varmaan kuin isoimmissa kaupungeissa. Ei täällä ainakaan ole ja olikohan Suomen 11. suurin kaupunki, missä asun.