Voiko kardemumma värjätä kädet? Uskaltaako pullaa syödä?
Olin leipomassa pullaa ja kun sain taikinan valmiiksi huomasin, että minulla on mustat kädet! Säikähdin ja heitin taikinan biojätteeseen. Tein uuden ja sama juttu! Käytiin ouhdasta teräskulhoa, kädet oli puhtaat, samoin kaikki astiat, pöytä jne. Auttakaa?! Värjääkö kardemumma? :(
Kommentit (12)
No ei oo ainakaan kaardemumma. Käytätkö tuhkaa jauhojen tilalla?
Kulhosi ei taida olla ihan kunnossa, jos tuollaista tapahtuu. Tai sitten sinulla on hyvin kummallisia aineksia pullataikinassa. Normaali pullataikina ei värjää käsiä.
Ei voi ja kyllä uskaltaa. Juuri tänään leivoin ja söin pullaa ja ihan kunnossa olen :) Ei edes mustia käsiä ole.
Kulho on teräskulho, ihan siisti. Muita ainesosia en keksi. Mietin voiko rasvan lisääminen taikinaan irrottaa kardemummasta väriä käsiin?
ei irrota kyllä rasvan lisääminen kardemummasta väriä käsiin. Onko kulho kunnossa? Ota kardemummaa erikseen puhtaalle kädelle, kostuta ja hiero niin näet lähteekö väri tosiaan siitä. Jos lähtee, niin siinä on kyllä jotain vikaa. Feikkimauste kenties? Ehkä niitäkin jo väärennetään :D
Vierailija kirjoitti:
ei irrota kyllä rasvan lisääminen kardemummasta väriä käsiin. Onko kulho kunnossa? Ota kardemummaa erikseen puhtaalle kädelle, kostuta ja hiero niin näet lähteekö väri tosiaan siitä. Jos lähtee, niin siinä on kyllä jotain vikaa. Feikkimauste kenties? Ehkä niitäkin jo väärennetään :D
Nii voisko näkyä ainesosaselosteessa väriaineiden käyttöä?
Ei näytä kardemummasta väriä irtoavan, kun nyt keksin hieroa sitä pieneen nokareeseen voita. Outoa, ei kai teräskulhosta pitäisi irrota mitään?
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä kardemummasta väriä irtoavan, kun nyt keksin hieroa sitä pieneen nokareeseen voita. Outoa, ei kai teräskulhosta pitäisi irrota mitään?
Voi irrota, jos kulho viallinen. Suosittelen heittämään kulhon pois ja leipomaan muussa astiassa tai ostamaan uuden kulhon. Jos nykyinen kulho on uusi, palauta se ostopaikkaan ja kerro värjäämisestä.
Meillä on pihvinuija joka värjää kädet tummiksi. Olen miettinyt onko jotain alumiinia tms.
Minulla teki ihan saman, teräskulhossa kyllä varmaan vika, vaikka oli ihan uusi. Enpä taida enää käyttää pullataikinan teossa :(
Auttakaa nyt! :(