Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären silmäoperaatio Venäjällä

Papalonely
28.02.2019 |

Hei kaikille,

Ajattelin kysellä ihmisiltä mielipiteitä ja kokemuksia terveydenhuolto turismista Venäjällä. Uskaltaisitteko mennä ja jos olette käyneet, millaisia kokemuksia on ollut? Ajattelin ostaa tyttärelle 18-vuotis syntymäpäivälahjaksi näönkorjauksen, mutta Suomalaiset hinnat ovat aivan liian korkeita omalle tulotasolle. Hän ei millään halua käyttää laseja...

Onko kellään kokemusta Petroskoissa sijaitsevasta silmäklinikasta? Tässä olisi linkki:

https://eyes-karelia.ru/?gclid=EAIaIQobChMI1civlZPU4AIVzqSaCh1CjA-IEAAY…

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä menisi venäjäällä leikkaukseen. Kun katsoo miten hyvin kaikki muu(kin) siellä toimii.

Vierailija
2/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä mikään ei toimi, mutta kaikki onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä skeptinen olisin. Mutta jos klinikka yksityinen, lääkärit koulutettu ulkomailla, tunnetusti asiallinen ja turvallinen niin... Mutta itse en sittenkään menisi!

Vierailija
4/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis ulkomaille operoitavaksi mistään hinnasta. En luota. Mitäs sitten jos tulee komplikaatioita?

Joko tyttäresi käyttää laseja, säästät operaation hinnan tai otat pankkilainaa.

Vierailija
5/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään silmäleikkauksia missään tuon ikäiselle.

Vierailija
6/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, piste. 

Vierailija
7/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Suomessakaan niin kallista ole, että sen takia kannattaisi Venäjälle lähteä. Matka ja majoituskulut kun laskee mukaan, niin tuskin tulee mitään säästöä. Kysymys kuulostaa jo niin tyhmältä että taitaa olla provo tämäkin. Minä olen käynyt Suomessa operaatiossa. Siitä on melkein. 20 vuotta aikaa ja ihan hyvä tuli.

Vierailija
8/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Mieti vielä

Vierailija
9/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on edesvastuutonta opettaa alaikäiselle, ettei oma terveys ja turvallisuus ole tuon arvokkaampaa. Että jos jostain ambomaalta saa halvalla jotain, niin se pitää hankkia sieltä, koska eihän siinä nyt voi olla laadussa ja turvallisuudessa mitään eroa verrattuna sivistysmaist hankittuun palveluun tai tuotteeseen.

Lisäksi itse kuulin 80-luvulla näistä venäjällä tehdyistä likinäköleikkauksista, että siellä silmään kasvoi arpikudosta, vaikka näkökyky korjaantuikin suunnitellusti. Päätin jo silloin, että kukaan ei koske silmiini jos syy on noinkin turha.

t. -6,5 ja -6

Vierailija
10/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään menisi enkä veisi lastani. Mietipä, jos silmiin tulee jotain komplikaatioita tms vaivaa leikkauksen jälkeen. Lähdette sitten Venäjälle niitä näyttämään tyttären leikanneelle kirurgille, niinkö? Suomessa toki voi hakeutua myös julkisen terveydenhoidon piiriin, jos ulkomailla yksityispuolella tehdyistä leikkauksista tulee todella pahoja ongelmia, mutta jos silmät on jo ehditty kunnolla pilata Venäjällä, niin mitä se suomalainen silmälääkärikään enää pystyy tekemään? En halua pelotella, mutta itse ajattelisin että näköaisti on niin arvokas ettei sen kanssa kannata lähteä riskillä ulkomaille katsomaan, että onkohan siellä nyt hyvä taso silmäkirurgiassa vai ei. Suomessakin tehdyissä leikkauksissa on tullut erilaisia ongelmia ja/tai komplikaatioita, mutta täällä pääset sentään sille leikanneelle kirurgille helposti uudestaan, täällä on olemassa toimiva potilasvahinkosysteemi jne eli jos vaikka näkö ei paranekaan luvatulle tasolle tai tulee jotain sumentumia tms niin hoitava taho on vastuussa tekemisistään. Eli joko otat lainaa tai säästät, ja sillä aikaa tytär käyttää silmälaseja. Vaikka Suomessa hinta on toki moninkertainen, kannattaa miettiä mm. lääkärin ja klinikan etiikkaa javastuukysymyksiä hoidon tason ohella. (Itselläni esim. on niin suuri likinäköisyys ja sellainen silmän rakenne, että minulle ei tuota leikkausta voi ilman suuria riskejä tehdä - olen käynyt tämän asian arvostetulla suomalaisella silmäkirurgilla tutkituttamassa, ja hän on sanonut, ettei silmiäni leikkaa. Olen tyytyväinen, ettei kirurgi ollut tilanteessani rahanahne ja lähtenyt vain riskillä leikkaamaan; mieluummin kuitenkin olen paksujenkin rillien kanssa näkevien kirjoissa kuin pahimmassa tapauksessa vaikka sokeutunut riskillä tehdyn leikkauksen vuoksi. Voipi olla, että minullekin olisi tuo leikkausriskillä tehty jossain ulkomailla, ja tulos olisi ollut hyvin kyseenalainen.)

Vierailija
11/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmän korjausleikkausta ei suositella tehtävän niin kauan kuin näkö silmässä huononee. Sitten kun linssien vahvuudet pysyvät likimain samana vuoden-pari (?) niin voi leikkausta jo alkaa harkitsemaan. Muuten leikkauksella ei välttämättä saavuteta haluttua "loppuelämän" lasittomuutta.

Tuota odotellessa lapselle silmälasit ja/tai piilolinssit. Ja samalla sinulle tulee lisävuosia säästää leikkausta varten ja lapsesikin vähän kasvaa henkisesti ja ehkä valitseekin mieluummin turvalliset lasit kuin riskialttiin leikkauksen (aina on komplikaatioriski!).

Vierailija
12/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ikinä menisi venäjäällä leikkaukseen. Kun katsoo miten hyvin kaikki muu(kin) siellä toimii.

Niin no, nyt puhutaan kuitenkin kansakunnasta joka pääsi jo 60-luvulla avaruuteen. Kyllä sielläkin jotain osataan.

Vierailija
13/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmän korjausleikkausta ei suositella tehtävän niin kauan kuin näkö silmässä huononee. Sitten kun linssien vahvuudet pysyvät likimain samana vuoden-pari (?) niin voi leikkausta jo alkaa harkitsemaan. Muuten leikkauksella ei välttämättä saavuteta haluttua "loppuelämän" lasittomuutta.

Tuota odotellessa lapselle silmälasit ja/tai piilolinssit. Ja samalla sinulle tulee lisävuosia säästää leikkausta varten ja lapsesikin vähän kasvaa henkisesti ja ehkä valitseekin mieluummin turvalliset lasit kuin riskialttiin leikkauksen (aina on komplikaatioriski!).

Minä olin silmien laserleikkauksessa 19-vuotiaana. Leikkaus voitiin suorittaa, sillä näköni oli pysynyt samana jo lähes kaksi vuotta. Kaikki meni erittäin hyvin ja näköni on näin parin vuoden jälkeenkin aivan täydellinen ja tulee luultavasti olemaankin seuraavat 10-20 vuotta. Mitään komplikaatioita ei tullut ja silmät tuntuivat normaaleilta jo parin päivän kuluttua.

En kutsuisi silmien laserleikkausta erityisen riskialttiiksi operaatioksi, leikkaus on ohi muutamassa minuutissa ja mikäli näkö ei korjaantuisikaan kokonaan, kuuluu operaation hintaan ns. takuu (ainakin Silmäasemalla), jonka piikkiin saa uuden korjausleikkauksen. Itselläni oli myös toistuvasti silmätulehduksia piilareiden käytön seurauksena ja lasien käyttö oli epämukavaa urheiluharrastuksessani, joten laserleikkaus paransi elämänlaatuanikin huimasti. En tosin olisi mennyt leikkaukseen missään muualla kuin Suomessa ja osaavan kirurgin käsissä. Leikkaukseni maksoi esi- ja jälkitarkastuksineen yhteensä noin 2700 euroa, mielestäni oikein kohtuullinen summa. 

Vierailija
14/14 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ennemmin joku muu EU-maa.